• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Gaatje in uitlaat. Wat nu?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3 berichten • Pagina 1 van 1
Maxvdburg
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Maxvdburg » 12 apr 2015 18:39

Welke Tomos model heb je? Revival
Wat is het bouwjaar? 2007
Sinds wanneer speelt dit probleem? Al een poosje
Wat is het probleem? Er zit een gaatje in de uitlaat door roest, waardoor de snorfiets erg veel lawaai maakt.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Neen.

Goedenavond,

Vanmorgen ben ik erachter gekomen dat er een paar gaatjes zitten in mijn uitlaat, waardoor er enorm veel lawaai uit de uitlaat komt. De oorzaak: roest.

Ik vind het lawaai erg storend en merk het pas sinds kort. Eerder was ik gewend aan het geluid van de brommer i.c.m. de uitlaat, maar dit vind ik dus niet prettig.
Wat raden jullie aan? Opties zijn lassen of een nieuwe uitlaat kopen. Echter, wil ik wel graag deze uitlaat houden c.q. dezelfde weer kopen. Ik weet alleen niet precies waar ik op moet letten bij het bestellen, ik heb deze uitlaat in 2010 gekregen en weet dus niet meer zo goed welke het precies was. Ik dacht de Tecno Bullet Chrome, maar ik weet dit niet zeker.

Kunnen jullie mij helpen?

Zie foto's voor huidige situatie. Ik weet ook niet zo goed of ik het Revival A35 of A55 heb.
image1.jpeg
image2.jpeg
image4.jpeg
Bijlagen
image6.jpeg

SlowRide
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor SlowRide » 13 apr 2015 09:33

Aan je bouwjaar en blok te zien is het DENK IK een a55. Weet dit niet zeker. Er loopt een discussie geloof ik dat een A35 blok niet bestaat. En zo te zien heb jij elektrische start en dit is alleen bij nieuwe blokken, dus vandaar dat ik a55 zeg.
Wat betreft de uitlaat, ik heb die ook op mijn Tomos. Bij mij heet die Speedy en dan een chrome. Kost gemiddeld rond de 40€.
Ik zou er niet aan gaan lassen gezien een uitlaat niet veel geld kost. Op de meeste webshops kan je overigens vaak zoeken op Brommer merk, type en bouwjaar. Dan kan het bijna niet fout gaan wat betreft het kopen van de juiste onderdelen voor jouw brommer.
Als je langs de brommerboer gaat kan die je ook wel vertellen welk blok je hebt en welke uitlaat je moet hebben en wat dat dan kost.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 14 apr 2015 13:39

Kijk naar de bocht en aansluiting op de cilinder. Staat deze haaks tov de grond (|) is het een A5 cilinder, staat deze iets achterover geheld (\)is het een A55 cilinder. Vooralsnog als ik kijk naar de aansluitng op de cilinder is dit een membraanloze, dus A55. Voor die laatste moet je wel specifiek voor dit type zoeken, voor de andere kun je de gangbare A35 uitlaten nemen. Check ook of deze een euro 2 aansluiting hebben (2 gaten ophanging aan het frame zoals bij de jouwe). Ik zie dat er al een verloopplaatje tussen zit, dus deze sigaar is een euro 1.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers