Welke Tomos model heb je? Tomos A35
Wat is het bouwjaar? 2006
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds vandaag
Wat is het probleem? Mijn Tomos start goed en loopt goed stationair, maar zodra ik gas geef, slaat de brommer af. Met behulp van de choke kan ik nog wel op gang komen, alleen gaat de brommer dan niet harder dan 25km. (45 normaal)
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Brandstoffilter in de benzinetank (bij benzinekraantje) schoongemaakt en carborateur en sproeier doorgeblazen, omdat ik dit soortgelijke probleem hiervoor ook al had. (zie uitleg hieronder)
Beste Tomosrijders,
Een jaar lang heb ik met heel veel plezier op mijn Tomos A35 gereden, geheel standaard. Alleen had ik een weekje geleden het probleem dat mijn Tomos nog wel startte, alleen bij gasgeven afsloeg. Vaak kon ik de eerste kilomter nog goed volgas en hard rijden, maar daarna was het gedaan en sloeg hij af. Naar mijn inzicht kwam dit door een verstopte brandstoffilter in de bezinetank, boven het benzinekraantje. Omdat de benzinetoevoer bij hogere snelheden gewoon niet snel genoeg ging en het vlotterbakje dus leeg zou raken waardoor de motor afsloeg. Deze brandstoffilter dus schoongemaakt en weer terug in elkaar gezet. Ook de carborateur en sproeier doorgeblazen en gecontroleerd op vuil o.i.d. Het leek allemaal weer tiptop in orde, 2 dagen (ongeveer 50 kilometer) zonder problemen gereden en mijn brommer reedt weer als een zonnetje.
Vandaag reed ik uit mijn werk. De eerste kilometer ging alles normaal, maar daarna verloor ik vermogen en viel ik stil. Bij gas geven sloeg m'n brommer af. Met behulp van de choke kon ik redelijk op gang komen (25km/h) en kon vervolgens zonder choke op dit tempo doorrijden naar huis. Zonder choke slaat de brommer af bij gasgeven.
Aan de brandstoffilter zou het niet meer kunnen liggen. Weet iemand waaraan dit probleem wel zou kunnen liggen?
Wellicht is de bougie kapot? Alleen heb ik op dat gedeelte weer weinig verstand van.
Alvast enorm bedankt voor het meedenken!
Groetjes.