• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Het nu van inlaatkanalen.

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
16 berichten • Pagina 1 van 1
Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 24 apr 2012 15:44

Hey ik vroeg mij af of het omlaag halen van de inlaatkanalen nut heeft?
en hoeveel nut/betere prestaties
Bij oudere brom tomos cilinders zijn de poorten we lager.
Afbeelding
tegen over de nieuwere cilinders (snor en brom)
Afbeelding
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog


Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 24 apr 2012 15:50

zal wel wat schelen in gasreactie als ik dat zo logisch beredeneer.
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 24 apr 2012 15:52

Lijkt me eigenlijk ook wel een beetje logisch, maar tomos heeft nu membranen op de cilinders.
miss dat het dan geen nut meer heeft?
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 24 apr 2012 16:23

Lijkt me eigenlijk ook wel een beetje logisch, maar tomos heeft nu membranen op de cilinders.
miss dat het dan geen nut meer heeft?
oh de een is zuiger gestuurd en ander membraan ?

dat zou ik niet gaan kloten
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 24 apr 2012 16:31

Ik heb zelf membraan gestuurd, maar de oudere brommers A3 enzo hadden toch geen membranen maar blijkbaar wel lagere inlaatkanalen als het een brom was? ik denk zelf dat het wel meer prestaties geeft om lagere inlaatkanalen te hebben (maar weet het niet zeker miss dat iemand er meer over weet). maar het kan zijn dat tomos nu dezelfde cilinders heeft voor goedkopere producties (maar 1 cilinder is goedkoper te maken dan 2 modellen) of dat het geen/bijna verschil is met prestaties omdat een lagere inlaatkanaal alleen nut heeft bij zuigergestuurd en niet bij membraanversie?
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 24 apr 2012 17:21

De cilinder hierboven zijn beide membraam cilinders even voor de duidelijkheid.
De cilinders die zuigergestuurd zijn hebben spruitstukken die met 2 boutjes vast zitten.

Voor de rest heb ik geen ervaring met het vergroten van de inlaatpoort.
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 24 apr 2012 17:38

ow mooi, weer wat geleerd :)
maar denk toch dat ik de inlaatpoort omlaag ga vijlen van het cilindertje wat ik hier heb liggen,
want ik denk niet dat het kan schaden. :P
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 02 mei 2012 20:42

Weer even een update.
Ik heb de kanalen net zo laag geveild als de poorten zelf. Hier een tussen foto, eind resultaat heb ik niet opgenomen.
btw ik was bang dat het een overkill was en dat de kanalen er zaten voor tegen druk, maar ik denk nu eigenlijk dat het niks uit maakt want membraan sluit als de zuiger omhoog gaat. heb ook het membraan wat verbogen (de haakjes?) zodat hij verder open kan > meer mengsel
Afbeelding
Afbeelding
En van de uitlaatpoort post ik ook maar even, (nog niet afgewerkt op de foto)
van 20 mm naar 25 mm breed gegaan en van 11 mm naar 13 mm hoog.
morgen even uittesten. :P
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 02 mei 2012 23:27

Ik verwacht niet dat je uitlaat nog fatsoenlijk af zal sluiten zo, er is haast geen vlees meer over op die flens.
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 03 mei 2012 15:27

uitlaat zit goed vast, Ik heb zo gedaan dat poort precies past op de flens van de uitlaat. heb ook 70cc flens zoals de bromboeren wel eens zeggen. maar door de inlaat/membraan heb ik nu toch wel iets van 3 a 5 km gewonnen.
ik tik nu ergens tegen de 60 aan terwijl hij eerst 54 km/p ging en heb nu ook weer ontgrensd luchtfilter gebruikt inplaats van gaasfilter.
Laatst gewijzigd door Borcheld11 op 03 mei 2012 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 03 mei 2012 18:25

Dit is wel de meest dramatiche poging tot tunen ooit :')!!!

Gooi je cilinder maar weg heb je niks meer aan die inlaat moet je houden zoals hij is.
Aanpassen op jou manier geeft geen prestatie winst
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 03 mei 2012 20:11

Waarom zou ik de cil. weg moeten gooien dan.
en het was alleen maar om uit te proberen, want mij leek het dat je dan mengsel makkelijker de cilinder in kreeg.
maja de ''prof'' vind zichzelf heel wat en vergeet dat je ook ergens moet beginnen.
zielig :')
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 03 mei 2012 20:14

Snap jullie beiden, Ingmar die weet precies hoe je het echt goed tuned en dit is dus 1 van de mindere manieren. Maar om een cilinder direct weg te gooien is wel erg zonde, als de cilinder het nog doet is het toch goed?
Toch Ingmar? Als hij kapot draait door dit dan kun je altijd nog een nieuwe cilinder kopen.
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 05 mei 2012 14:29

Waarom zou ik de cil. weg moeten gooien dan.
en het was alleen maar om uit te proberen, want mij leek het dat je dan mengsel makkelijker de cilinder in kreeg.
maja de ''prof'' vind zichzelf heel wat en vergeet dat je ook ergens moet beginnen.
zielig :')
De "prof" haha die vind ik leuk ;) het verschil van jezelf heel wat vinden en heel wat zijn is heel wat anders ;)

Als je ergens wilt beginnen moet je eens op het internet beginnen en niet in de schuur.
Als je dat dan had gedaan had je vast en zeker tegen gekomen dat de boosters (dat ding wat jij weg gevijlt hebt) omhoog richting de cilinderkop moet spoelen. zoals jij het nu gedaan hebt spoelt het mengsel recht de uitlaat in...
Doei doei vers mengsel.... dus daar heb je helemaal niks aan en je zal er niet harder door gaan.
Je booster moet er eerder zo uitzien:
Afbeelding


Dan je uitlaat gewoon je uitlaat recht uitvijlen heeft niet echt zin al die hoeken die je nu in je poort krijgt is niet echt bepaald goed. als je wilt gaan tunen gooi dan tenmiste je vijl in de hoek een haal een dremel of een imitatie hier van.

een goeie uitlaatpoort ziet er eerder zo uit. (de 2 kleine uitlaat poortjes naast de hoofdpoort zijn er bij gemaakt)
Afbeelding

Dus voordat je hier komt en iets probeert te typen en iemand zielig noemt moet je eerst een beetje weten waar je over praat.
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 10 mei 2012 20:27

En dan nog het leukste !! vol trots nu niet meer reargeren haha!
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 10 mei 2012 21:55

Heb op internet niks kunnen vinden wat het nut was,
Op de foto's had ik het alleen grof afgewerkt, nog niet de hoeken afgerond enzov.
Maar mooi dat je het voor mij even hebt uitgelegd. wist ook niet waarvoor het precies voor was.
omdat ik van niemand reactie kreeg. heb ik het maar uitgeprobeerd. het dus geen winst gemaakt met de inlaatkanalen.
maar wel met het membraan en uitlaatpoort ,had volgens mij de uitlaatpoort 0.5 mm meer weg gehaald in de hoogte dan ik met de andere cilinder van mij had gedaan. bedankt ben nu een stuk wijzer geworden! :)
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
16 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.