• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Kickstarter monteren

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
9 berichten • Pagina 1 van 1
djjeffrey
Pindabrein
Contacteer:
Contacteer djjeffrey
Website
  • Citeer

Berichtdoor djjeffrey » 25 feb 2012 20:59

Beste Tomossers,

Ik zit met een vraag, kan iemand mij precies vertellen hoe ik de kickstarter op de juiste manier terug plaats, ik heb de kap eraf gehad, de veer weer achterin de kap gezet, kap gemonteerd....

Punt van de veer steekt nu uit over de kickstart stang zeg maar waar de kickstart delen weer op terug gemonteerd moeten worden...

Hoe weet ik nu of de kickstart stang correct staat of maakt dit niet uit, ik ben namelijk nogal bang dat als ik hem dadelijk weer monteer ik niet kan kicken omdat de stang niet goed stond... kan iemand hier mij wat meer gedetailleerd over vertellen...

De wiki heeft me door de beperkte uitleg en slechte foto's niet verder geholpen, hoop op jullie advies in deze..

gr. Jeff

Pascal
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 25 feb 2012 21:17

Komt 'ie, hé!

Afbeelding
Deel 1 heeft een uitsparing.
Plaats deel 12 op deel 1. Zorg dat de uitsparing zodanig staat dat het gat waar deel 17 doorheen gaat volledig open is. Zo niet, dan draai je aan deel 12 tot de uitsparing op de goede plek zit. Dan deel 13 er op en de spie er van onderen doorheen steken. Zorg dat deel 15 en 16 niet uit deel 12 vallen.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.

djjeffrey
Pindabrein
Contacteer:
Contacteer djjeffrey
Website
  • Citeer

Berichtdoor djjeffrey » 25 feb 2012 21:25

Bedankt, ik heb al een probleem ontdekt, vanmiddag in de eerste poging kon ik deel 1 nog met hand heel soepel draaien, nu krijg ik er geen beweging in, vrees dat ik me blok er weer onderuit kan gaan halen omdat ik bang ben dat deel 1 niet goed zit? Of heeft dat te maken met stand van vliegwiel of zuiver?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

ome henk
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor ome henk » 25 feb 2012 22:29

Deel 1 gewoon ff rond draaien( tegen de klok in),gaat makkelijker als terug draaien( dan zou je hem eigenlijk starten met je vingers).

Pascal
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 26 feb 2012 00:27

Terug draaien met deel 12 er op kan wel. Doe ik ook altijd. Gewoon kleine beetjes steeds. Maar dan alsnog duurt dat maar 5 seconden ofzo.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

djjeffrey
Pindabrein
Contacteer:
Contacteer djjeffrey
Website
  • Citeer

Berichtdoor djjeffrey » 26 feb 2012 11:19

Oke dingen worden langzaam wel duidelijker nu, de nummer 1 stang kan wel degelijk draaien, ik wa al bang voor een kapotte krukaslager maar dit is niet waar gelukkig, hij zat even vast, na het draaien het tandwiel met de hand is hij ook gewoon weer los. ik had de kickstarter los er even opgezet om te kijken of hij wel oppakt.

Dit is wel het geval echter kom ik niet juist uit met de kickstart aantrap slag...

Ik zou graag van jullie willen weten hoe ik precies die kickstart monteer, de kickstart veer waarop nummer 12 gezet wordt moet het puntje van de veer nu onder of boven deel 1 uitsteken ?

Is de opbouw volgorde gelijk aan tekening met betrekking tot de stand van de veer/kickstart/as of laat de tekening alleen de volgorde van monteren zien?

Pascal
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 26 feb 2012 11:26

Het puntje van de veer zal aan de bovenkant uit moeten steken. Dat puntje valt in deel 12.
De tekening laat alleen zien welke onderdelen er in zitten en in welke volgorde.
Oefen anders met het opzetten er van zonder de carterkap en veer. Dan weet je hoe de kickstart er op moet zitten. En dan weer demonteren en proberen met de kap er op. Het is een handigheidje dat je moet leren. De eerste keren gaat het sowieso lastig. Maar het is wel echt een kwestie van gewoon doen. Je kan ook echt niet snel iets kapot maken.

Pascal
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 26 feb 2012 11:29

Enige waar je op moet letten is dat de kickstartspie taps is. Dus de moer die je er op draait, kan je heel ver aandraaien. Alleen dat moet niet. Gewoon een beetje op je gevoel doen.

djjeffrey
Pindabrein
Contacteer:
Contacteer djjeffrey
Website
  • Citeer

Berichtdoor djjeffrey » 26 feb 2012 11:46

Thanks Pascal,

Ik het inderdaad maar even zonder de kap doen, dit gaat een stuk makkelijker zonder de veer hoop ik haha

oefening baart kunst dus, nou bedankt 8) ik ga oefenen !

bedankt en groetjes Jeff

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
9 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen