Toekomstplannen(dit zal allemaal nogal vaak veranderen)
Uiterlijk
-m-stuur(als dit een beetje fatsoenlijk rijdt)
-wielen opnieuw zwart spuiten en velgenrand blank maken
-de rest opnieuw spuiten
-remmen goed maken(ik heb ze al opgeschuurd maar ze remmen voor geen meter)
-zadelveer vastlassen
-zijkapjes passend maken
-digitale km teller
-verlichting aansluiten
-ronde koplamp
-semislick banden+nieuwe binnenbanden
Motorisch
-zoveel mogelijk uit mijn gietijzeren 50cc halen(tips zijn altijd welkom), ik ben van plan de inlaatpoort tot 1 groot gat te maken, uitlaatpoort omhoog tot ik op een blowdown van ongeveer 27/28 uitkom en misschien nog fluitpoorten naast de uitlaat boren als dit zin heeft?
-recht spruitstuk flowen
-polini membraam flowen
-opmaat uitlaat voor de 50cc(of een homoet)
-HPI(ben benieuwd of dit op 50cc werkt!)
11 augustus
Vandaag weer even bezig geweest, ik heb mijn koppelingsveer ingekort(althans dat dacht ik te doen) maar toen had ik hem wel heel kort gemaakt waardoor ik hem er niet meer in kreeg, dus heb ik er maar een 2 segmentskoppeling van gemaakt.
Trekt in het begin met iets meer toeren weg(niet heel veel meer gek genoeg) maar het lijkt nu wel net een puchje, 1 lange versnelling, je voelt of hoort hem totaal niet overschakelen.
Veel testrijden heb ik nog niet gedaan ivm het kloteweer.
Ook even een photoshopje gemaakt hoe ik hem misschien wil maken:
10 augustus
Ik heb vandaag samen met sjaakvanvoorschoten een contactslot in mijn balhoofddop gemaakt, ook meteen even aangesloten en werkt perfect!Ook heb ik daarna een voorspatbord erop gebeunt.
De afgelopen dagen heb ik ook een standaard filter erop gezet(wegens powerfilterherrie) en de sproeier is nu veelste groot(68) maar dat maakt niet uit want ik ben toch nog aan het inrijden=)
Verder heb ik een M-stuurtje gekocht en een puch HD kop, eens even kijken of de kop veel verschil uitmaakt en of het m-stuurtje lekker rijdt.
Fotootjes van hoe die er nu bij staat
Oja, en ik heb alle sprinter/straattomos foto's op mijnalbum geactiveerd, dus je kan mijn oude projecten nu ook in volle glorie bekijken:
Straat tos
viewtopic.php?f=68&t=8271&hilit=Ziggy
Sprinter
viewtopic.php?f=67&t=9616
7 augustus
Er is een hoop gebeurt in de tussentijd, ik heb het blok lopend gekregen, tecnigas binnen gekregen, onderdelen bij elkaar gesprokkeld en het frame bijna af gemaakt(wil hem alleen nog een keer spuiten dus) en hij rijdt nu! enige probleem is dat er een hobbel in de voorband zit(iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?)
Setup nu is:
65cc airsal
bromkop
1515 met sproeier 68
gaasfilter
technigas next
26-26 twv
standaard brom-carters
standaard koppeling(voor het inrijden)
In principe is alles dus nog standaard, als de cilinder ingereden is wil ik deze gaan tunen en wil ik de carters aan passen, ook zoek ik nog een puch HD kop en ga ik later de koppelingen/koppelingshuis aanpassen.
En een suf filmpje waar die heel langzaam op lijkt te gaan haha
http://www.youtube.com/watch?v=GbEVS864Lj4
1 Augustus
Ik heb de laatste dagen het een en ander gedaan, zo heb ik een blok opgehaald en uit elkaar geschroefd en het frame voorzien van wielen, voorvork, achterbrug, stuur en nog wat dingetjes. Het ding staat er momenteel zo(beun) bij:
Ook heb ik het volgende besteld:
Product: Tapeindset M7X120
Product: Puch motorblokolie
Product: Borgplaat Voortandwiel Tomos
Product: Pakkingset Compleet Tomos A35
Product: Voorremkabel Tomos A3/A35
Product: Voortandwiel Tomos A3/A35 26 Tands
Product: Remhandleset ALU Kort
Product: Vliegwieltrekker Bosch
Product: Achterremkabel Tomos A3/A35
Product: Gaskabel CPL. Universeel
Product: Gaskabelnippel Universeel
Product: Airsal Tomos A35 65CC
Product: Dellorto SHA 15/15
en een hoop sproeiers
Begin
Hoi allen, sommigen kennen mij waarschijnlijk wel van mijn vorige 2 tomossen, of van mijn citta:
Citta
Straat tomos
Sprint tomos
Nu dacht ik over het brommertijdperk heen te zijn, maar toch kreeg ik weer drang en het sprintframe stond ook nog in de schuur stof te vangen dus dacht ik laat ik weer iets gaan maken.
Het idee is om gewoon een mooie straat (snor) brommer te maken die redelijk doorrijdt. De kleur ben ik nog niet over uit.
Setup wordt iets in de trant van:
65cc airsal (later misschien nog uitlaatpoort omhoog brengen)
Hd kop
Aangepaste carters
Opgevulde krukas
2 segments eerste koppeling(of iemand moet een ander leuk idee hebben)
Ingekorte veer 2de koppeling
Verlicht koppelingshuis
Recht 15mm spruitstuk
1515 met gaasfilter
Uitlaat ben ik nog niet uit
Ik hou jullie up to date, vanavond komt kevin zijn snorframe met kenteken brengen en ik krijg er een voorvork bij! Bedankt hiervoor!
[ Post made via Mobile Device ]