• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Door een verandering slechte prestatie

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
20 berichten • Pagina 1 van 1
Pimda
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2010 00:15
Locatie: Den Bosch
  • Citeer

Berichtdoor Pimda » 23 jun 2010 18:43

Hallo mede forummers,

Ik heb een tomos type A35 uit het jaar 2005.
Mijn tomos reed eerst altijd 60km/u met de volgende setup:
15/15 Dellorto Caburateur
65cc airsal + snorkop
ATW 26 VTW 26
onbegrenst spruitstuk
sproeier maat 72

Sinds ik mijn snorkop met een 65cc DMP kop vervangen heb reed hij ongeveer nog even hard op top en trok hij superhard op. Echter na enige tijd veranderde dat het begon met plof geluidjes en gestotter toen heb ik een andere afstelling geprobeerd met wel zeker 10 sproeiers. Zonder enig resultaat en hij rijd nu ongeveer maar 35. De plof geluidjes zijn wel weg maar hij haperd/stottert nogwel heel erg. Als ik de oude setup weer terugbreng dan is het nogsteeds. Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?
Omhoog


emmerick
Vastgeroeste forummer
Berichten: 914
Lid geworden op: 06 dec 2009 13:46
  • Citeer

Berichtdoor emmerick » 24 jun 2010 00:47

dit ligt aan de afstelling van de ontsteking, die niet goed meer staat. Hoe die precies wel moet weetik niet precies, daarvoor moet je even wachten op een reactie van een van de andere forumleden , maar ik weet wel dat het daardoor komt.
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 24 jun 2010 06:18

Of te grote sproeier of valse lucht.
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"
Omhoog

Pimda
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2010 00:15
Locatie: Den Bosch
  • Citeer

Berichtdoor Pimda » 24 jun 2010 11:02

ja, ik heb al een deo test gedaan en er zit valse lucht bij mijn spruitstuk. Maar is dit de oorzaak van het hele probleem?
( maar 35 rijden van de 60 en niet meer optrekken ) ik heb ook niet aan mijn ontsteking gezeten.
Omhoog

fllex
Vaste forummer
Berichten: 398
Lid geworden op: 07 mei 2008 02:38
Locatie: hillegom
  • Citeer

Berichtdoor fllex » 24 jun 2010 11:11

Hoe kunnen wij dat weten?
Los eerst het valse lucht is op dan voordat je het vraagt...

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 24 jun 2010 12:03

Je zegt dat je niet aan je ontsteking hebt gezeten. Je hebt een snortomos en die ook nog eens goed opgevoerd. Zet je ontsteking eens op bromstand of iets verder.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Pimda
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2010 00:15
Locatie: Den Bosch
  • Citeer

Berichtdoor Pimda » 24 jun 2010 13:55

sorry mijn excuses voor de onduidelijkheid ik ben niet zo handig in forums en dan alle info op te noemen. Ik heb de valse lucht gemaakt maar er is geen verandering behalve dat ie wel stationair blijft lopen. En ik had mijn ontsteking wel op brom gezet maar heb er sinds dien niet meer aan gezeten en dat is al een lange tijd geleden. En aangezien ik niet zo handig ben met de ontsteking ( heb het door iemand anders gedaan ) zou ik het fijn vinden als ik zeker weet waar het aanligt voordat ik het zelf verkloot.
Omhoog

djurre
Pindabrein
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2010 13:45
  • Citeer

Berichtdoor djurre » 24 jun 2010 14:06

Begin eerst eens met een valse lucht test (deotest)
Spuit bij cabu>spruit. spruit>cil. Cil>kop.

Daar waar je valse lucht heb, verhelp dat door nieuwe pakkingen of vloeibare pakking te plaatsen.
Tussen de Cilinder en kop GEEN vloeibare pakking, want dat is slecht.
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 24 jun 2010 14:07

Waarom zou dat slecht zijn volgens jou?
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"
Omhoog

djurre
Pindabrein
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2010 13:45
  • Citeer

Berichtdoor djurre » 24 jun 2010 14:08

Waarom zou dat slecht zijn volgens jou?
Ik heb er zelf vastloopervaring mee, maar ik knip altijd mijn eigen pakkingen, en koppakking gebruik ik altijd zo een metalen pakking.

Daarom.
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 24 jun 2010 14:16

Nooit van gehoord
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"
Omhoog

djurre
Pindabrein
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2010 13:45
  • Citeer

Berichtdoor djurre » 24 jun 2010 14:21

Nooit van gehoord
Ben diehard puch rijder, maar doe ook veel aan tomos hoor.

Een keer op men 72 airsail vloeibare pakking als nood gebruikt, en 72 airsail met nicasil wandje, en die was goed kapoet.
En btw over puch, puch trekt ook wel goed op hoor, maar dan moet je gewoon uit een airsail 70cc 10pk persen en je koppeling bij 9k toeren aanlaten grijpen, en dan wil die wel.
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 24 jun 2010 15:01

er moet inderdaad een metalen pakking tussen vloeibare pakking brand gewoon weg er zit niet voor niets een metalen pakking tussen
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

Danny E
Tomosforummer
Berichten: 156
Lid geworden op: 24 aug 2009 16:42
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 24 jun 2010 16:19

Ben diehard puch rijder, maar doe ook veel aan tomos hoor.
...
En btw over puch, puch trekt ook wel goed op hoor, maar dan moet je gewoon uit een airsail 70cc 10pk persen en je koppeling bij 9k toeren aanlaten grijpen, en dan wil die wel.
ja mooi voor je, alleen dat hoef je niet te vermelden want daar heeft niemand hier om gevraagd... toch knap hoe je kunt bedenken om dit hier te zeggen zonder enige aanleiding daartoe :)
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 24 jun 2010 17:04

Ja echt he,
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"
Omhoog

Pimda
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2010 00:15
Locatie: Den Bosch
  • Citeer

Berichtdoor Pimda » 24 jun 2010 18:14

om nog even terug te komen op mijn probleem :P Ik heb nieuwe pakking tussen mijn spruitstuk gedaan zit nu gewoon goed maar zelfde prestatie ook heb ik vanmiddag een nieuwe uitlaat eronder gezet: technigas next. ( ouwe was bullit sport ) en hij doet het op een of andere manier beter nu maar nogsteeds bij langerna niet hoe ik het wou en als hij gedaan heeft. Zou het dan aan de ontsteking kunnen liggen? Zoja dan neem ik aan dat ik hem moet vervroegen toch?

wat ik trouwens ook vergat te zeggen is dat toen ik mijn uitlaat eronderuit haalde dat er rook uit mijn cilinder kwam en ik had ongeveer 40m gereden ( na de overburen ) hetzelfde geld voor als je dan de kop eraf gehaald hebt ook redelijk veel rook.
Omhoog

djurre
Pindabrein
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2010 13:45
  • Citeer

Berichtdoor djurre » 25 jun 2010 14:53

Wat wil je dan nog anders hebben? Top toeren? Trekkracht? snelheid?
Omhoog

fllex
Vaste forummer
Berichten: 398
Lid geworden op: 07 mei 2008 02:38
Locatie: hillegom
  • Citeer

Berichtdoor fllex » 25 jun 2010 14:56

wat ik trouwens ook vergat te zeggen is dat toen ik mijn uitlaat eronderuit haalde dat er rook uit mijn cilinder kwam en ik had ongeveer 40m gereden ( na de overburen ) hetzelfde geld voor als je dan de kop eraf gehaald hebt ook redelijk veel rook.
logisch toch? :') er verbandt benzine in je cilinder
Tomos 65cc
Omhoog

Pimda
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2010 00:15
Locatie: Den Bosch
  • Citeer

Berichtdoor Pimda » 25 jun 2010 15:16

ik zou gewoon zijn oude prestaties weer terug willen hebben :P en over die rook dat was eerst namelijk nog niet :P in ieder geval niet zoveel maar ik zal wel eens bij de ontsteking gaan kijken dan.
Omhoog

Pimda
Pindabrein
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2010 00:15
Locatie: Den Bosch
  • Citeer

Berichtdoor Pimda » 26 jun 2010 12:11

Ik heb de ontsteking goed gemaakt hij was te vroeg en heb hem terug op brom gezet. Hij presteert nu echt supergoed bedankt voor de hulp iedereen.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
20 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.