• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Nieuw spruitstuk of toch andere uitlaat?

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Muggetje
Vaste forummer
Berichten: 349
Lid geworden op: 02 feb 2010 21:32
  • Citeer

Berichtdoor Muggetje » 26 mar 2010 21:35

Beste mensen,

Ik heb vandaag geprobeert mijn spruitstuk te ontgrenzen. Echter, deze zit muur en muur vast.
Hier bij de fietsenwinkel kost een 14 mm spruitstuk 23.95 en ik weet dat een Bullet uitlaat ook zoiets kost.
Dus waar heb ik meer baat bij, een nieuwe uitlaat ( dan wel goed afgesteld natuurlijk) of een 14 mm spruitstuk (goed afgesteld natuurlijk)?
Mijn setup nu:
50 cc std
HD- kop
Std imitatie uitlaat geloof ik ( de snellere versie zonder s-bocht)
14/9 cabr sproeier 54
Ong 36 km/u ( op een aerox teller)

Kortom,
Wat is de beste optie?

Alvast bedankt :mrgreen:
Tomos A35 snor:
Std 50 cc + Hogedruk kop
14/9 carb + begrensd spruitstuk + ontgrensd luchtfilter (sproeier 49)
Technigas next
TWV: 26-28
Ontsteking: bromstand
Chromen tankstrip, Malossi racelucht en polini racevonkjes :mrgreen:
Top: 55 op Tomos teller
Omhoog


Tomos1992
Vaste forummer
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mar 2009 18:01
  • Citeer

Berichtdoor Tomos1992 » 26 mar 2010 21:41

Koop de uitlaat van het geld, en boor je spruitstuk zelf uit, is zo gedaan
Omhoog

Gebruikersavatar
Muggetje
Vaste forummer
Berichten: 349
Lid geworden op: 02 feb 2010 21:32
  • Citeer

Berichtdoor Muggetje » 26 mar 2010 21:48

Ja maar ik wil de minst risicovolle methode.
En spruitstuk uitboren is voor mij doen veel te riskant want ik sloop ALTIJD wat:P


EDIT

Met 14 mm bedoel ik dsu gewoon een onbegrenzd spruitstuk
Tomos A35 snor:
Std 50 cc + Hogedruk kop
14/9 carb + begrensd spruitstuk + ontgrensd luchtfilter (sproeier 49)
Technigas next
TWV: 26-28
Ontsteking: bromstand
Chromen tankstrip, Malossi racelucht en polini racevonkjes :mrgreen:
Top: 55 op Tomos teller
Omhoog

Tomos1992
Vaste forummer
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mar 2009 18:01
  • Citeer

Berichtdoor Tomos1992 » 26 mar 2010 22:02

Je moet altijd risico's durven nemen anders leer je niks. Bij het uitboren kan heus niks mis gaan, stel dat het misgaat dan pas koop je die 14mm spruitstuk bij die winkel
Omhoog

Gebruikersavatar
Muggetje
Vaste forummer
Berichten: 349
Lid geworden op: 02 feb 2010 21:32
  • Citeer

Berichtdoor Muggetje » 26 mar 2010 22:45

Hartstikke bedankt voor je advies, maar ik ben nog redelijk een noob en ik heb geen zin om ijzersplinters in mn cilinder te krijgen. Bovedien zullen me ouders het nooit goed vinden denk ik.
Dus wat zal dan je andere advies zijn?
Tomos A35 snor:
Std 50 cc + Hogedruk kop
14/9 carb + begrensd spruitstuk + ontgrensd luchtfilter (sproeier 49)
Technigas next
TWV: 26-28
Ontsteking: bromstand
Chromen tankstrip, Malossi racelucht en polini racevonkjes :mrgreen:
Top: 55 op Tomos teller
Omhoog

Tomos1992
Vaste forummer
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mar 2009 18:01
  • Citeer

Berichtdoor Tomos1992 » 27 mar 2010 00:52

Als je het spruitstuk uit gaat boren laat je hem natuurlijk niet vast zitten aan je cilinder je haalt het spruitstuk van je cilinder af, zo voorkom je dat er splinters je cilinder in gaan,

Maar nu het volgende, Je spruitstuk ontgrenzen, je verteld dat hij muur en muur vast zit, dat kan ik me niet voorstellen, ik heb deze maand al meer dan 15 spruitstukken ontgrenst voor me zelf en voor andere mensen. Het gaat er om op welke manier je het doet.
Je haalt je spruitstuk eerst van je cilinder af. Vervolgens steek je en lange beetje dunne bout aan de kant van de begrenzer er in, aan de andere kant gooi je er en moer in ( niet te groot maar zeg maar en moer die iets groter is dan de begrenzer en die er natuurlijk wel inpast) nu ga je er voor zorgen dat het moertje vast draait op de bout in het spruitstuk. Wanneer dit is gebeurd plaats je het spruitstuk weer op de cilinder. Dan moet je met en bacho aan het einde van de bout zitten en dan tik je er en paar keer met en hamer op tot je de begrenzer er zo uit tikt, de boel eerst goed inspuiten met wd 40. Mocht het al met al niet lukken dan moet je het spruitstuk verhitten/ Stel dat het niet lukt kan ik het eventueel ook voor je doen dan moet je maar even en pm sture
Omhoog

Gebruikersavatar
Muggetje
Vaste forummer
Berichten: 349
Lid geworden op: 02 feb 2010 21:32
  • Citeer

Berichtdoor Muggetje » 27 mar 2010 11:12

We hebben het spruitstuk in een bankschroef gelegd.
En het zelfde verhaal met het moertje en schroefje.
En dan tikjes geven met een hamer tegen het tangetje.
We hebben alles geprobeerd maar niks mocht baten.
Maar laat ik het dan anders vragen, waar heb ik met mijn setup meer baat bij een ontgrensd spruitstuk of een Bullet uitlaat?

Mvg,

Arthur
Tomos A35 snor:
Std 50 cc + Hogedruk kop
14/9 carb + begrensd spruitstuk + ontgrensd luchtfilter (sproeier 49)
Technigas next
TWV: 26-28
Ontsteking: bromstand
Chromen tankstrip, Malossi racelucht en polini racevonkjes :mrgreen:
Top: 55 op Tomos teller
Omhoog

Tomos1992
Vaste forummer
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 mar 2009 18:01
  • Citeer

Berichtdoor Tomos1992 » 27 mar 2010 11:28

Ontgrenst spruitstuk, omdat je er dan en grotere carburateur op kunt zetten waardoor hij weer sneller optrekt en beter zal reageren
Omhoog

Gebruikersavatar
Sugi
Vaste forummer
Berichten: 375
Lid geworden op: 10 mei 2009 22:07
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 27 mar 2010 11:39

Overigens werkt een ontgrenst spruitstuk k*t als je geen carburateur van dezelfde grootte hebt, afstellen wordt bijzonder vervelend.
Omhoog

Gebruikersavatar
Muggetje
Vaste forummer
Berichten: 349
Lid geworden op: 02 feb 2010 21:32
  • Citeer

Berichtdoor Muggetje » 27 mar 2010 12:59

Oke bedankt voor jullie reacties!
En als ik er voor kies om een 14/9 cabr te houden? Welke optie is dan het best.
Overigens, stel ik zou voor een bullet uitlaat kiezen, heeft die wel echt meerwaarde dan een std snel uitlaat.
Tomos A35 snor:
Std 50 cc + Hogedruk kop
14/9 carb + begrensd spruitstuk + ontgrensd luchtfilter (sproeier 49)
Technigas next
TWV: 26-28
Ontsteking: bromstand
Chromen tankstrip, Malossi racelucht en polini racevonkjes :mrgreen:
Top: 55 op Tomos teller
Omhoog

Gebruikersavatar
Wilson62
Tomosforummer
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 dec 2009 10:30
  • Citeer

Berichtdoor Wilson62 » 01 apr 2010 22:02

zou er wel een uitlaat met dikkere bocht opzetten want dit houd hem wel wat in .
maar je kan altijd nog je spruitstuk uitboren tot 12mm .
en dan goed afstellen .
ontsteking helemaal naar rechts en 2 chinese schaamharen terug
dan loopt hij volgensmij wel wat beter maar eerst dat uitlaatje maar wat kietelen
Go fast , Don't crash ! 62 lives _ 49 over
Omhoog

Gebruikersavatar
Muggetje
Vaste forummer
Berichten: 349
Lid geworden op: 02 feb 2010 21:32
  • Citeer

Berichtdoor Muggetje » 01 apr 2010 22:04

Wat zijn chinese schaamharen? :roll:
En ik heb al zo een uitlaat met een dikke bocht geloof ik, er zit in ieder geval niet zo een S bocht in
Tomos A35 snor:
Std 50 cc + Hogedruk kop
14/9 carb + begrensd spruitstuk + ontgrensd luchtfilter (sproeier 49)
Technigas next
TWV: 26-28
Ontsteking: bromstand
Chromen tankstrip, Malossi racelucht en polini racevonkjes :mrgreen:
Top: 55 op Tomos teller
Omhoog

Gebruikersavatar
Wilson62
Tomosforummer
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 dec 2009 10:30
  • Citeer

Berichtdoor Wilson62 » 02 apr 2010 08:56

Gewoon 2 mm weer terug ( grapje toch )
gewoon zo precies mogenlijk meten en dan 2mm voor het dode punt moet de contactpunt open zijn ( als je die hebt )
maar gewoon niet een *standaard bochje maar gewoon wel wat dikker ,
en dat het dik is en dan meteen nar expansie gedeeelte gaat en dan weer dun en dan de Demper .
( ook kun je het uiteinde van je uitlaat waar al die gaten in zit eraf snijden en dan een stuk pijp erop doen hoort stukken mooier en scheelt je ong 4km per uur )
Go fast , Don't crash ! 62 lives _ 49 over
Omhoog

Gebruikersavatar
Wilson62
Tomosforummer
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 dec 2009 10:30
  • Citeer

Berichtdoor Wilson62 » 02 apr 2010 08:56

Gewoon 2 mm weer terug ( grapje toch )
gewoon zo precies mogenlijk meten en dan 2mm voor het dode punt moet de contactpunt open zijn ( als je die hebt )
maar gewoon niet een *standaard bochje maar gewoon wel wat dikker ,
en dat het dik is en dan meteen nar expansie gedeeelte gaat en dan weer dun en dan de Demper .
( ook kun je het uiteinde van je uitlaat waar al die gaten in zit eraf snijden en dan een stuk pijp erop doen hoort stukken mooier en scheelt je ong 4km per uur )
Go fast , Don't crash ! 62 lives _ 49 over
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
14 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.