• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos loopt zwaaaaaaar beroerd!!

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
15 berichten • Pagina 1 van 1
SandeeR
Pindabrein
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2006 20:26
  • Citeer

Berichtdoor SandeeR » 23 feb 2006 20:33

Heejh ik ben nieuw op t forum hier.
En zal dus meteen me probleem vertellen.

Heb laatst me contactpunten en condensator vervangen en sindsdien loopt me tomos erg slecht.
Hij loopt perfect totdat ie overtoeren gaat maken(heuveltje af/niet erg stijl),
dan lijkt t alsof ie verzuipt en dan moet ik een tijdje met me shoke aan rijden :?
Het lijkt me stug dat het aan me carb afstelling ligt want voorheen(oude contactpunten/condensator) had ik nooit problemen.
Zou t dan aan de afstelling van me ontsteking liggen?
Ik heb van alles geprobeerd met me ontsteking maar t wil niet lukken.

Wat kan er mis zijn?

Sander
Omhoog


Gebruikersavatar
kevin
Vaste forummer
Berichten: 333
Lid geworden op: 23 feb 2006 21:32
Locatie: Oisterwijk (NB)
Contacteer:
Contacteer kevin
Website
  • Citeer

Berichtdoor kevin » 23 feb 2006 22:58

kant ni gewoon zijn dat als je van een heuvel afrijd je een hogere snelheid bepaalt als je normale top en dat hij daardoor te weinig benzine krijgt ofzo anders zou je tog ni met shoke hoeve te rijje?
Omhoog

Gebruikersavatar
kevin
Vaste forummer
Berichten: 333
Lid geworden op: 23 feb 2006 21:32
Locatie: Oisterwijk (NB)
Contacteer:
Contacteer kevin
Website
  • Citeer

Berichtdoor kevin » 23 feb 2006 22:59

t lijkty me in elk geval sterk dat t aan die niewe condensator enzo ligt
Omhoog

Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 23 feb 2006 23:06

als je met choke moet rijden dan krijgt ie teweinig benzine.
doordat je nu nieuwe contactpunten en condensator hebt is je onsteking een stuk beter geworden.
ik zou de bougie er us uit draaien,als deze aan de witte kant is dan krijgt ie te weinig benzine.
Omhoog

Gebruikersavatar
jroen_tomos
Vastgeroeste forummer
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 jan 2006 19:48
Locatie: Grave
  • Citeer

Berichtdoor jroen_tomos » 23 feb 2006 23:08

en als die te wit is dan meot je er grotere sproeier in doen voor meer benzine...

(freak ff aangevuld :wink: )
Tomos standard blauw snor

-50cc
-snorkop --> moet bromkop worden
-15/15mm dell
-std snel uitlaatje
-50 km/h
-atw 33 en vtw standaard
-sproeier maatje: 64
-spruitstuk onbegrensd
Omhoog

Gebruikersavatar
the_tomos
Vaste forummer
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:31
Locatie: numansdorp
  • Citeer

Berichtdoor the_tomos » 24 feb 2006 13:13

als je heel je ontsteking eraf heb gehaald ka nhet zijn dat je hem verkeerd terug heb gezet oftewel je afstelling van je ontsteking is niet goed.
hij staat te laat of te vroeg maar ik denk eerder te laat. kijk daaar ook maar is naar
setup tomos:70cc eurokit word 70cc parmakit,20mm dellorto spaco,21mm gelast spruitstuk,hpi 2005,22-28vert, top racing krukas, proma gp uitlaat word omgelaste ab op maat, top?? nu 85
Omhoog

SandeeR
Pindabrein
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2006 20:26
  • Citeer

Berichtdoor SandeeR » 24 feb 2006 21:32

bougie is gewoon koffie bruin dus goed,
Ik heb me ontsteking nu ff wat anders gezet maar nu is ie al helemaal brak :lol: het lijkt nu net alsof ie nie warm wil worde :? als ik optrek verzuipt ie(dus ff choke aan, 2 meter rijden en dan ken ik gassen) T moet dus aan me ontsteking liggen.(lijkt mij)
Ik heb t gedaan zoals t hier ergens op t forum staat maar t wil nog nie echt lukken ik ga zondag gewoon ff allerlei standjes proberen.
Er staat dat me contactpunen 0,35 open moeten gaan, heb ergens anders gelezen dat er met gemak 0,40 doorheen moet gaan en met moeite 0,50(dus ong0,45) wat is nou goed :?: en me grondplaat.. op welke stand moet ik ong beginnen?

Heb ook andere bougie geprobeerd en natuurlijk afgesteld op 0,45 :wink: (me bougie)

Grt Sander
Omhoog

Gebruikersavatar
the_tomos
Vaste forummer
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:31
Locatie: numansdorp
  • Citeer

Berichtdoor the_tomos » 24 feb 2006 21:55

als de contactpunten goed staan (0,35) dan ligt het aan je condensator die is verrrot als je grondplaat goed staat tenminste.
of je hebt iets niet goedaangesloten
setup tomos:70cc eurokit word 70cc parmakit,20mm dellorto spaco,21mm gelast spruitstuk,hpi 2005,22-28vert, top racing krukas, proma gp uitlaat word omgelaste ab op maat, top?? nu 85
Omhoog

larz
Vaste forummer
Berichten: 283
Lid geworden op: 24 jan 2006 18:01
Locatie: Barendrecht(rotterdam)
  • Citeer

Berichtdoor larz » 24 feb 2006 21:59

nou in de eerste post staat dat hij juist de condensator heeft vervangen dus ik denk niet dat die kapot is
Omhoog

Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 24 feb 2006 22:06

als je je bougie er uit draaid en je steekt een schroendraaier in het gat voel je waneer je zuiger bijna boven is.
zodra de zuiger de neiging heeft om weer naar beneden te gaan ,moeten je contactpunten open zijn op 0,35.
dit is de goede afstelling,draai dan je grondplaat weer vast en je contact punten,en het zou goed moeten zijn.
de sleufgaten in je grondplaat zullen nu zo,n beetje in het midden staan.
Omhoog

SandeeR
Pindabrein
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2006 20:26
  • Citeer

Berichtdoor SandeeR » 24 feb 2006 22:11

Nou ik weetnie precies of een condensator wat tikken aankan :oops:
Ik had hem er echt op een beun manier in gezet..
Bankschoef beetje open en condsator op zn kop.. (dat het schroefje ertussen past) En dan de groenplaat en kruislinks opgetikt(12/6/9/3-Kloksgewijs)
dit is ws niet goed :P .. hoe moet ik m er voortaan opzetten? :roll:

Maarja kan t ooknie valse lucht wezen? dat ie daar last van krijgt bij zulke hoge toeren? want als ik dan op me shoke rijd(als ie slecht begint te rijden), loopt ie btr dan dat ik normaal met me shoke rij.. :?
Omhoog

SandeeR
Pindabrein
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2006 20:26
  • Citeer

Berichtdoor SandeeR » 24 feb 2006 22:13

Dan gaan me contactpunten te laat open denk ik :roll: ..
Dus als zuiger van BDP naar beneden wil moeten ze helemaal openstaan..?
Omhoog

Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 24 feb 2006 22:22

net even voordat ie weer naar beneden gaat,das het tijdstip.
op dat moment moeten de contactpunten helemaal open zijn op 0,35
Omhoog

SandeeR
Pindabrein
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2006 20:26
  • Citeer

Berichtdoor SandeeR » 24 feb 2006 22:32

Ik ga zondag even proberen :lol:
Ik ga er dan vanuit dat ie goed is afgesteld..
Als ie dan nog raar doet ga ik wel ff cillinder bekijken en pakkingen vevangen. Harstikke bedankt :)
Omhoog

Bren
Tomosforummer
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 okt 2005 14:09
Locatie: Axel
  • Citeer

Berichtdoor Bren » 24 feb 2006 23:02

hee dit probleem heb ik ook sinds een tijdje liep mijn tos enorm over te slaan (heel veel rook en weinig snelheid en een teringherrie) dus toen had ik hem helemaal schoongemaakt dus: carb schoon filter schoon tank doorgespoeld kortom alles. Toen liep hij beter hij sloeg niet meer over maar hij bleef afslaan het was dus zo hij begon vanuit stilstand goed maar dan opeens bwop af en moest ik hem steeds met choke starten en wederom met choke aan en uit te doen bleef hij gewoon goed lopen ik dacht dus dat het aan de sproeier lag maar om zeker te weten keek ik naar de vonk die was heel zwak de vonk ging niet van de electrode naar de eh ja dat staafje maar naar de zijkant van de bougie en was niet blauw maar gelig oranje dus ik vliegwiel eraf en andere contactpunten erop afgesteld op bdp met 0,35 mm maar geen verschil precies hetzelfde wat denken jullie wat dit is ik kan ook gewoon nieuw topic maken maar omdat dit hetzelfde probleem is dacht ik ook van.. maargoed ik wacht op de reacties
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
15 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.