Hallo,
Ik ben Aron, 16 jaar en kom uit Den Bosch.
Ik keek rond op het forum en zag dat bijna iedereen zijn tomos aan het showen was. Dus ik dacht laat ik die van mij ook maar eens zien.
Dit is mijn Tomos Quadro e-start snor uit 2005. Ik had hem gekocht voor 450 euro. En hij reed 45 km per uur.
Toen ik hem kocht was alles in orde. Hij zag er ook een stuk anders uit. Hij had jasbeschermers, knipperlichten, fietstassen, oranje plaatje voorop en reflectoren op de voorvork. Ik vond het persoonlijk niet zo mooi staan op de tomos dus heb dat er af gehaald.
Toen ik hem kocht was alles origineel, het enigste wat er aan verandert was, was dat er voor een tandwiel 26 op is gezet. Vandaar dat hij ook harder liep. Ik vond 45 wel een nette snelheid maar wou liever dat hij nog iets harder kon. Dus toen had ik er een bullet uitlaat op gezet. Toen liep hij 60 op de km teller van de tomos. Deze snelheid vind ik eigenlijk hard zat. Maar doordat er voor een tandwiel 26 op zat en omdat er een bullet uitlaat op zit, trok hij niet erg hard op.
Dat vond ik jammer dus dat wou ik veranderen, ik had toen de begrenzer uit het luchtfilter gehaald en de begrenzer uit het spruitstuk gehaald. Ik merkte niet echt veel verschil. Dat komt waarschijnlijk ook omdat ik nog steeds een snor carburateur heb.
Toen las ik op het forum dat als je je ontsteking op bromstand zet je ook harder optrekt. Dus dat had ik laatst gedaan en met effect, hij trekt nu een stuk sneller op.
Maar naar mijn zin nog niet snel genoeg, dus ik zit zelf te denken om er een puch hd kop erop te zetten met atw 33 en misschien nog een uitlaat die goed is voor optrekken.
Als jullie nog enige ideeën hebben voor mijn tomos, of jullie willen jullie mening delen over mijn tomos. Is dat natuurlijk welkom.