hoe kan ik zien waar mijn tank leg is
de mijnes is lek maar ik kan niet goed zien waar hij lek is, want als ik hem neerzet ligt er de volgende ochtend een plas benzine onder
dit hoeft niet altijd de tank te zijn.
trek de benzine slang er us af,en draai de benzine kraan dicht.
leg er een oude krant onder en kijk us of er dan nog benzine lekt.
is dit niet het geval,is waarschijnlijk de pakking van je carb lek,dat gebeurd vaker zekers als je er us een andere sproeier indraaid.
maar beter pak het meteen goed aan.
Koop tank repair spul, demonteer je frame en maak em helemaal leeg. Dan ff schudden met dat spul erin, nja het wijst zich vanzelf.
als het bij mijn carburateur vandaan komt moet mijn blok ook onderzitten
en dat is niet het geval!
want ik heb mijn carb. nog onder het frame zitten
maarjah is het proberen waard
maare tank repair spul, hoe moet ik da zien?
maar ik heb ook nog een 2e frame liggen en ik wil graag kijke of die lek is, heeft iemand daar een tip voor?:)
om te kijken of een tank lek is is op zich heel eenvoudig.
heb je een compressor ter beschikking??
sluit de lucht slang aan op je benzine kraan,zet die dan wel open uiteraard,als de tank vol lucht is, bouwd de compressor druk op,als ie lek zou zijn zou je horen dat er ergens lucht lekt.
onze compressor maakt zoveel lawaai dat ik nix anders kan hore dan alleen maar die fucking compressor
of moet hij helemaal volzitte, compressor uit, en dan luistere:P??
jep,je pompt de tank vol lucht.
je kunt aan de meter op de compressor zien dat hij druk opbouwd.
pomp um op tot zeg maar 3 of 4 bar.dan zet je de compressor uit,en dan hoor je zo of ie ergens lek is.
je kan het ook met een sopje proberen je tan leegmaken een goed sopje maken met veel schuim en dat over je tank smeren niet alles in een keer steeds op een ander plekje e ndan via het gat van de tankdop blazen en kijken of er ergens een gaatje zit .
suc6
setup tomos:70cc eurokit word 70cc parmakit,20mm dellorto spaco,21mm gelast spruitstuk,hpi 2005,22-28vert, top racing krukas, proma gp uitlaat word omgelaste ab op maat, top?? nu 85
setup tomos:70cc eurokit word 70cc parmakit,20mm dellorto spaco,21mm gelast spruitstuk,hpi 2005,22-28vert, top racing krukas, proma gp uitlaat word omgelaste ab op maat, top?? nu 85
mijn dealer kende da spul nie, maar hij had wel iets dat als je weet waar de lek zit dat je dan iets van ''bison'' erop moet doen.
iemand hier ervaring mee?