• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Verwacht ik nu te veel?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4 berichten • Pagina 1 van 1
repsz
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor repsz » 20 apr 2009 22:05

• Welke model tomos heb je? Tomos S25
    Uit welk jaar komt de tomos ? 2001?
    Is het een snor of een brommer? Volgens de boekjes een Snor
    Wanneer ontstond het probleem? Nja, weet niet of het nou echt een probleem is, maar het ontstond toen ik mijn DMP 65 monteerde

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?Jep, Bullit uitlaat met helaas 1 afgebroken tapeind, 50CC Hogedrukkop, DellO 1515, Busje uit spruitstuk, 65CC DMP, Ontsteking op bromstand, ingekorte koppelingsveren, tandwiel 22 achter en *standaard voor(26)

Wat is het probleem?
Het "probleem" is dat mijn tomos als hij koud is vele male sneller is dan wanneer hij warm is. Als ik een minuut of 15 gereden heb, dan trekt de tomos niet echt lekker meer in lage toeren, en hij schakelt niet zo snel meer terug naar de 1 om toeren te pakken. De cilinder is wel nieuw, zou het nog door het inrijden komen? Dat de zuiger e.d. uitzet en dan stroever door de cilinder gaat?
Daarbij, ik vind de tomos niet echt moordend snel ofzo, wat zou ik nog kunnen doen om de tomos sneller te laten lopen? Niet alleen top maar gewoon over-all.

sjaakvanvoorschoten
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 20 apr 2009 22:30

dat ie na 15 inuten niet meer lekker rijdt komt denk ik door een te grote sproeier.
je kunt ook een andere uitlaat eronder doen. zoals een technigas Next, Endy powermaker, techno estoril of homoet 4p.
je ridjt dan ook een stuk lekkerder.
heb je ook gekeken of er valse lucht is bij de kop?
hier wil wel eens lucht uit ontsnappen en verleis je compressie.
en tomos is over het algemeen niet egt een snelheidsduivel weetje. kan wel erg lekker optrekken maar daar houdt het meestal wel bij op.
en als je zuiger uitzet en stroever door de cilinder gaat, heb je een probleem met warmloper. en dat is niet fijn (correct mij if i'm verkeerd :P)
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)

bastiaan2222
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor bastiaan2222 » 22 apr 2009 19:41

Heb je wel je cilinder netjes in gereden 500 km
voor de mensen die het niet weten, Ik ben dyslexies graag een beetje begrip daarvoor iedereen heeft zijn gebreken, en ja ik werk met spelling controle

repsz
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor repsz » 26 apr 2009 23:06

Ja de cilinder is opzich wel netjes ingereden ondertussen. Heb wel een paar keer "gesmokkeld" en ff 2 min aan het gas gehangen.. Maarja, die toeren moet hij ook maken dusja... Maar geen minutenlang volgas gereden ofzo..
Heb ondertussen de cilinder weggebracht voor mijn tapeind, en deze is nu uitgeboord en opnieuw getapt, heel netjes gedaan gelukkig.. Alleen wel op M8 ipv M6, maar dat maakt niks. Ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe uitlaat, word wss een technigas Next. Ook ben ik aan het twijfelen over een HPi oid., maar denk dat ik misschien maar eens een project topic open, want mijn tomosding loopt een beetje uit de hand hehe.. Wil ff kijken wat ik met een technigas voor een verschil kan krijgen in snelheid, maar als dat niet genoeg is dan brengen we de cilinder maar weg naar de tuner.. of de set-up word wat aangepast;)

Dan gelijk een vraag erachteraan... een binnenrotor ontsteking, wat voor een effect heeft dat? Want ik hoorde dat hij wel sneller optrekt, maar dat hij berg op meer moeite heeft.. klinkt een beetje krom naar mijn mening.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
4 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers