sprinter 2009:
Nieuw frame met de oude blokophanging (i.v.m de ruimte tussen tank en spruitstuk)
Nieuw model polini 910 zitje
Ebr voorvork kort model ingekort
Oude velgen ( komen spaakvelgen met alu rand en naaf)
Oude achtervork (komt een alu brug)
clipons (zijn vd week binnen)
Blok
Kx 80 (47,6mm) 77cc aangepast voor 43mm slag en getuned
Kx 80 kop met opmaat verbrandings ruimte
Tomos carters aangepast voor kx80, kreidler teflon keeringen
Topracing krukas met nsr drijfstang en alu proppen in de balansgaten
Eigenbouw koppelingen
Eigenbouw koppelingshuis
Aangepaste vertanding
HGS uitlaat
28mm stage6R/T
28mm rvs spruitstuk
V-force 3 kx80
HPI 05 met verzwaringsplaat
Van de week ga ik verder aan mijn blok en dan maak ik daar ook foto's van.
Sprinter 2008:


Sprinter 2009:








de volgende update komt van de week.
Groeten Jim
Ik ben weer wat verder, zondag ff wezen beunen en de carters klaar gemaakt, er zijn oa busjes in de passingen van de keeringen gedraait, dit omdat er keeringen in komen van kreidler, die zijn van een soort teflon gemaakt en lopen stukken lichter als de orginele keeringen. Ook is er een nieuwe bocht aan de uitlaat gekomen, een stukje uit een orginele kx pijp, dit omdat er geen dwars naden meer in de bocht zitten nu, zodat de bocht vloeiender verloopt. De carburateur heeft een 70mm kelkje gekregen en verder moet er nog het een en ander aan de timingen veranderen van de cilinder.
Plaatje bij het praatje:



Cilinder kopje:

Ontsteking met verzwarings plaatje:

Jim

Na het mislukte succes van damwoude



