• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

niet op toeren komen.

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
28 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
alan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor alan » 13 feb 2009 21:19

Hoi hier ben ik weer,Heb op het faq gekeken hoe het komt dat de koppling rammeld,maar omdat ik de afbeeldingen niet kan zien weet ik ook niet waar te beginnen,dus als iemand mij paar foto's kan plaatsen weet ik waar ik moet kijken en hoe ik het moet doen.

C. van Klaveren
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor C. van Klaveren » 13 feb 2009 23:59

Waarde alan,

In FAQ – Motorisch staan 2 artikeltje van mij over de koppeling. En bij die van 30-11-08 zijn de foto`s te zien. Ik heb er net nog naar gekeken. Bij het andere artikel komt de foto niet door. Daar zal ik even contact voor opnemen met een moderator.

Verder heb ik van de week al een stappenplan geschreven hoe je als privé persoon dat probleem te lijf moet gaan. Maar er moet nog even aan geschaafd worden voordat het een FAQ wordt. Dus even geduld, dan wordt het je voorgeschoteld.

Ik heb nu weer 3 FAQ`s in ontwikkeling, maar ik heb slechts één leven en nog diverse andere familie leden die ook om aandacht vragen. Verder was ik ook nog 3 dagen niet helemaal 100%. Heb ik toch nog vandaag aan moe d`r Tomosje gewerkt en is het met mijn eigen Tomosje kwa werk niet gelukt. De tandarts bezocht, de vloerbedekking in de huiskamer strak gezet \ gelegd. Aan het laminaat in de keuken gewerkt. De afwas gedaan. En dan nog zo hier en daar wat, …. dus het komt er aan. Maar er zit wel eens wat tussen.

Maar morgen begint de dag weer om 7.00u en is er weer een hele nieuwe dag voor me.
Begint hij bij jou ook zo vroeg ? En dan wel door tot half één of twee in de nacht. En dat is niet ergens met een glas in je hand zitten.

Sorry ik liet me even gaan, het was niet persoons gericht, maar algemeen

Maar toch weer vriendelijk gegroet,
Keeshaven

alan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor alan » 15 feb 2009 09:45

Ik heb toch een nieuwe membraam met pakkingen erop gezet,want de carburateur en het filterhuis zaten vol met mengsmering,het grootste verschil vind ik toch wel dat de snor wat beter optrekt en fijner stationair draait,alhoewel ik het stationair moet afstellen met de gaskabel en niet met de stationair schroefje,ik heb er gisteren in gekeken en het schroefje raakt dat plunjertje totaal niet, de plunjer staat +/- 5mm boven de stationaire schroef,als ik de gas kabel totaal ontspan komt dat plunjertje wel op de stationair schroeft te liggen maar,dan blijft de motor niet stationair draaien,dit snap ik niet hoe dat kan.Vroeger kon ik altijd het toerental met dat schroefje afstellen.

alan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor alan » 15 feb 2009 09:47

O,ja bij mij begint de dag om 4 uur en dan gewoon tot 19 uur.

tomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 15 feb 2009 10:10

dat je hem niet kunt afstellen in toeren komt omdat boven de carb waar de gaskabel de carb ingaat die staat te los zal ik maar zeggen.
die moet je eerst bij stellen en dan lukt het wel.
dat heb ik ook gehad.

mvg
tsss, remmen is angst.

gang is alles!

alan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor alan » 15 feb 2009 10:36

Als ik de slang die uit het filterhuis komt een beetje dicht knijp begint het blokje hogere toeren te draaien,dan zou ik, wel de gaskabel los kunnen zetten en dan met de stationair schroef kunnen afstellen,maar hoe kan ik ervoor zorgen dat er minder lucht binnen komt,ook als ik de choke op half zet,gaan de toeren omhoog wat is hier aan te doen,ik zelf dacht om een slangenklem om de slang te draaien zodat die iets word geknepen waardoor het toerental omhoog gaat.Ik weet ook niet of er een luchtfilter in de carburateur moet zitten,ik denk als daar een zeef filter in komt dat het toerental ook omhoog gaat.

C. van Klaveren
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor C. van Klaveren » 15 feb 2009 12:04

Waarde alan,

Even naar af. Wat voor carb. en wat voor sproeier heb je nu ?

Als het een 12\14 is dan moet er ± 56 in zitten.

Dan moet je het gas helemaal los zetten. De stationair schroef wat indraaien en starten.

Kijk wat hij doet. Natuurlijk steeds de schroef een halve slag geven als hij niet aanslaat.

Het is toch niet weer zo dat hij valse lucht trekt, via de deksel of spruitstuk aansluiting ?

En als je niet ± de juiste sproeier er in heb zitten kan je ook een probleem hebben. Het hangt zo aan elkaar.
Maar dat zal je zo ondertussen ook wel weten.

En als laatste: Heb je wel het stationair sproeiergaatje even door geprikt met een lange (flexible) naald. [ o.i.d.]

Ik heb er even een foto bij gedaan, waar je het gaatje duidelijk kan zien.

Afbeelding

Tot zover even gemeld en vriendelijk gegroet,

Apropos: Ja, dat zijn echt lange dagen. Maar nu heb ik het al zo`n 47 jr volgehouden. Nu jij weer.
Keeshaven

alan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor alan » 15 feb 2009 14:24

Ik heb net een slangeklem op de desbetrefende slang gedraaid en de toeren kwamen omhoog waardoor ik de gaskabel helemaal los heb gezet en met de stationair schroef de motor haarfijn heb kunnen afstellen,ik denk als ik een filter ga kopen en die erop zet dat de slange klem eraf kan,zover ik mij kan herrineren heeft er ooit een filter ingezeten,maar die is eruit gehaald om dat die flink verroest was.nu draait die perfect alleen ga die niet zo hard gisteren ging die nog over de 40km-h nu nog iets harder dan 35 opzich vind ik dat niet slecht voor een snor.Zo en nu ga ik aan de koppling beginnen.De eerste koppling rateld nog flink.Aan de sproeiers wil ik niks doen omdat de motor altijd goed heeft gedraaid.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
28 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen