• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

VKM sprinter #6 op Genemuiden

Voor de echte coureurs onder ons!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
243 berichten
  • Pagina 9 van 13
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • …
  • 13
  • Volgende
adje
Diehard
Berichten: 1534
Lid geworden op: 25 nov 2007 12:39
Locatie: Hooglanderveen (UT)
  • Citeer

Berichtdoor adje » 04 jan 2009 14:50

Kanloze opmerking verwijderd door mezelf.
Laatst gewijzigd door adje op 07 feb 2009 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Omhoog


Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 04 jan 2009 20:07

ziet er goed uit 8)

wil wel weten hoe die ontsteking het gaat doen heb me twijfels er namelijk bij(niet slecht gemaakt ofzo maar toeren doorloop enzo ivm geen gewicht er meer op de plek waar het vliegwiel was)
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 04 jan 2009 20:17

Want behalve de motor op gang te helpen heeft de massa van het vliegwiel ook nog een functie in het opkomen van de powerband. Met meer gewicht zul je een rustiger opkomen van het vermogen voelen dan wanneer je met een kale kruktap rijd.

Maar het is geen straat brommer dus dit hoeft helemaal niet slecht te zijn.
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 04 jan 2009 20:31

waarom heb je voor een optocoupler gekozen? en niet voor hall sensor of een andere transistor schakeling.

edit: laatste zin verwijderd, had niet goed naar de foto's gekeken.
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 04 jan 2009 20:31

maar als je nagenoeg geen massa op je krukas hebt kan hij ook in toeren blijven hangen.
bij somige sprinter met hpi zie je ook messing gewichten op zitten(ovc#5,kx-tomos van jim)
dit is om dipje te voorkomen want als er een gewicht aan de krukas zit en het draait blijft het gaan en zal het niet snel terug zakken.
maar er is maar 1 manier om er achter te komen en dat is testen :mrgreen:
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 31 jan 2009 20:54

Er is de laatste tijd weer wat getest. Eerst wat betrouwbaarheids problemen met de onsteking maar dat hou je altijd in het begin denk ik. Hij lijkt het nu goed te doen.

We zijn nu bezig met het afstellen van de 19mm delortho die het nu wel lijkt te doen door de aangepaste spoelkanalen in het carter. Ook is er een dikkere tailpipe gemonteerd.
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog

Gebruikersavatar
Paul123
Pro Forummer
Berichten: 1111
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 01 feb 2009 11:59

Wanneer ga je beginnen met de rest van het blokje, lees vooral cilinder :) . Verder is het altijd mooi, je gaat zorgvuldig te werk.

Gr, Dennis
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding
Omhoog

Ries
Tomosforummer
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:09
  • Citeer

Berichtdoor Ries » 03 feb 2009 22:04

Er is de laatste tijd weer wat getest. Eerst wat betrouwbaarheids problemen met de onsteking maar dat hou je altijd in het begin denk ik. Hij lijkt het nu goed te doen.

We zijn nu bezig met het afstellen van de 19mm delortho die het nu wel lijkt te doen door de aangepaste spoelkanalen in het carter. Ook is er een dikkere tailpipe gemonteerd.
Veel win je niet met die tailpipe, je lijkt me handig zat om een ander pijpje te fabriceren die véel en véel beter bij je setup past als de GP, hoewel de gp ook een leuke pijp is,(had em zelf op m'n puch city 25 :wink: )
Omhoog

Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 05 feb 2009 12:04

Het was ook niet de bedoeling om heel veel vermogen te winnen met de tailpijp. Er zat een erg dun pijpje op en daardoor werd de cilinder heel heet. Nu er een dikkere opzit is dat een stuk minder en is het blokje een stuk feller.

Afgelopen weekend hebben we de cilinder bekeken samen met Tijmans. De timingen zijn best goed. Aan de vorm van de poorten kan nog wel het een ander verbetert worden.
Ook de zuiger is nog niet optiemaal.

Ik wil eerst een goed lopend blokje hebben. Daarna gaan we met uitlaten en dat soort dingen aan de gang. Ben nog steeds bezig met het afstellen van de carberateur. :)
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog

Ries
Tomosforummer
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:09
  • Citeer

Berichtdoor Ries » 06 feb 2009 17:09

Maarja, als je je carb eenmaal heb afgesteld is het leuk, maar wil je dan een andere pijp, dan zul je je carburateur weer opnieuw moeten afstellen, ben je dubbel bezig lijkt me.
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 06 feb 2009 17:46

Maar kijk eens wat ie er allemaal van leert.

Je kan dan wel in één keer alles doen en een dik blok bouwen met alles erop en eraan, maar dan moet je ook alle prpblemen tegelijk aan pakken. Zeker als je er een beetje instapt lijkt het me niet verkeerd dingen dubbel te doen. Uiteindelijk moet je het allemaal doen doen en nog eens doen.

Niet opvatten van dat ik je dom vind oid, dat is zeker niet zo. Ik vind het wel een wijze manier om aan de slag te gaan en kan mijzelf er vaak ook goed in vinden.
Stap voor stap leer je alles goed kennen en bouw je een stevige basis waar je later heel blij mee kunt zijn :P
Omhoog

Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 07 feb 2009 11:46

Ja wat Pim zegt is ook een beetje de bedoeling. Als je van alles te gelijk verandert is het moeilijk om precies te achterhalen waar de mogelijke verbeteringen of achteruitgang door wordt veroorzaakt. Daarom doen we het stap voor stap.

Ik heb inmiddels ook een radiateurtje in mijn bezit. Langzaam aan worden de onderdelen voor een LC kop verzameld.
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog

Ries
Tomosforummer
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:09
  • Citeer

Berichtdoor Ries » 23 feb 2009 02:01

Lc kop? niet verkeerd opvatten maar heb je wel eens verder nagedacht over zo'n manier van koeling? :D

+ Je cilinderkop blijft op een constantere temperatuur wat de prestaties ten goede komt

- Vrijwel geen rijwind koeling voor de cilinder waardoor de warmloop/vastloop kans erg groot is.

je kunt dat laatste verminderen door een zuiger te zoeken met een iets grotere zuigerspeling.. maar of dat nou zo goed is..

Misschien een leuke tip; sinds een tijdje is het membraan op het carter toegestaan, misschien dat je daarmee een stuk vermogen wint, aangezien je dan met gemak een 21mm carb. kan monteren :)

gr. Richard
Omhoog

Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 16 mar 2009 21:16

Nou het grootste nieuws: We hebben het inschrijf formulier :)

Heel veel getest afgelopen tijd. Hij is nu redelijk afgesteld.

Zijn nu bezig met een andere uitlaat. Het luchtfiter op de 19mm heeft plaats gemaakt voor een kelk.

De LC kop moet nog even goed over gedacht worden. Heb toch nog wat probleempjes.

Er komen van de week weer wat foto's.
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog

Gebruikersavatar
Ziggys91
Vastgeroeste forummer
Berichten: 859
Lid geworden op: 23 feb 2008 13:11
  • Citeer

Berichtdoor Ziggys91 » 16 mar 2009 21:32

nice ben benieuwd, waarom heb je eigenlijk nu een 19mm erop in plaats van de '19.5' die je er eerst op had? of mis ik iets?
50cc straatracer ........?

Straattomos #2 65cc airsal, 1515, technigas
Straattomos #1 65cc airsal, hpi, leovince
Polini 65cc Sprinter 10.3 sec, 9.4pk
Omhoog

Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 17 mar 2009 17:19

Oh nee dat is een en de zelfde carberateur. Wist eerst niet dat het een 19,5 was :mrgreen:
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog

Gebruikersavatar
steeksleutel
Pro Forummer
Berichten: 652
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:17
Locatie: Oosthuizen (N-H)
  • Citeer

Berichtdoor steeksleutel » 29 mar 2009 19:07

Update 29 maart
bekijk hier mijn oranje racertje:
viewtopic.php?t=5949&highlight=

En hier mijn sprinter
viewtopic.php?f=19&t=7186

Mijn Café Racer
viewtopic.php?f=11&t=10639
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 29 mar 2009 19:14

nice die snelheid @ 150m

maar hoe rijd dat frame nou eigenlijk op hoge snelheid???

geen trillingen of onbalans?
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
Ziggys91
Vastgeroeste forummer
Berichten: 859
Lid geworden op: 23 feb 2008 13:11
  • Citeer

Berichtdoor Ziggys91 » 29 mar 2009 20:10

nice nice, is dat niet onwijs eng, met je neus op het balhoofd als er 1 bobbel komt heb je een gebroken neus met die clip ons zo laag
50cc straatracer ........?

Straattomos #2 65cc airsal, 1515, technigas
Straattomos #1 65cc airsal, hpi, leovince
Polini 65cc Sprinter 10.3 sec, 9.4pk
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 29 mar 2009 20:19

Helm?
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
243 berichten
  • Pagina 9 van 13
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • …
  • 13
  • Volgende

Terug naar “Sprinters/racers”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.