• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Cilinder en Carter tuning

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
141 berichten
  • Pagina 5 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Volgende
Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)
  • Citeer

Berichtdoor Mc. Sim » 08 dec 2008 20:40

Hehe dat is precies dezelfde plek als waar mijn gat zat :mrgreen:
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog


Gebruikersavatar
sjaakvanvoorschoten
Diehard
Berichten: 1210
Lid geworden op: 15 mar 2008 01:49
Locatie: route 666
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 29 dec 2008 21:22

ik had ff een vraagje.

er wordt vaak bij de inlaat van een airsel/dmp 65cc, da tussenmuurtje weggehaald en ze zeggen dat dit goed is.
maar ik hoor ook dat zulke vormen juist slijtage aan de zuigerveren bevordert. zou het dan niet handiger zijn om dan gewoon 1 groot vierkant te vrezen? hoeken natuurlijk afgerond :)
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)
Omhoog

Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)
  • Citeer

Berichtdoor Mc. Sim » 29 dec 2008 23:26

Je inlaat poort 1 groot vierkant? Dan blijft je zuigerveer er gegarandeerd in haken :mrgreen:. En ze hebben er niet voor niets een spijl tussen gedaan, dit is alleen maar ter preventie dat de zuigerveer gaat happen.
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog

Gebruikersavatar
Ziggys91
Vastgeroeste forummer
Berichten: 859
Lid geworden op: 23 feb 2008 13:11
  • Citeer

Berichtdoor Ziggys91 » 29 dec 2008 23:52

ik rij al een maand ofzo niet echt rustig rond met mijn cilinder waar ook dat spijltje is weg gehaald dus snap het probleem niet?
50cc straatracer ........?

Straattomos #2 65cc airsal, 1515, technigas
Straattomos #1 65cc airsal, hpi, leovince
Polini 65cc Sprinter 10.3 sec, 9.4pk
Omhoog

Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)
  • Citeer

Berichtdoor Mc. Sim » 29 dec 2008 23:53

Het risico is er als je het spijltje er uit haalt. Maar dat wil niet zeggen dat hij meteen hapt. Als je een groot vierkant van die inlaat poort maakt word ie natuurlijk te groot.
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog

Gebruikersavatar
sjaakvanvoorschoten
Diehard
Berichten: 1210
Lid geworden op: 15 mar 2008 01:49
Locatie: route 666
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 30 dec 2008 08:28

die "T" vorm zorgt toch voor zo een abrupte vervorming van de zuigerveren? dan zou je toch de versmalling niet gewoon een stukje verbreden? ik dnek dan dat er een stuk minder slijtage komt.
en happen gebeurd toch alleen als je poort te breed is?
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Paul123
Pro Forummer
Berichten: 1111
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 30 dec 2008 12:07

Of je laat het spijltje zitten, en vormt de rest van de poort naar een vierkant toe.
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 30 dec 2008 12:17

slijtage zal niet zo zeer gebeuren want, de poort vorm is niet abrupt en je hebt 1 vlak(spijltje) minder waar hij tegen aankomt dus minder slijtage.

happen zal al helemaal nooit gebeuren daar voor moet de poort groten dan 68%v/d boring zijn of een hele abrubt poortvorm

en als je het spijltje weg haalt wel een mooie ronding geefen zoals in tekening


Afbeelding
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
sjaakvanvoorschoten
Diehard
Berichten: 1210
Lid geworden op: 15 mar 2008 01:49
Locatie: route 666
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 30 dec 2008 18:29

Of je laat het spijltje zitten, en vormt de rest van de poort naar een vierkant toe.
zo kan het ook ja :)
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)
Omhoog

Gebruikersavatar
LinkjeZ
Vaste forummer
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 jun 2009 18:22
Locatie: Tilburg
Contacteer:
Contacteer LinkjeZ
Website
  • Citeer

Berichtdoor LinkjeZ » 07 jul 2009 11:46

ik zit er aan te denken om een polini 65 cc (puch) op me tomos te zetten maar moet ik dan mijn carter veranderen ?
65cc polini
Afgedraaide en gepolijste kop
Technigas van piaggio
19mm PHGB Dellortho
sproeier 110
Powerfilter
20mm Spruitstuk
Getuned polini membraam
Opgevulde krukas
1e Kettingzaag veer koppeling
2e Ingekortte tomos veer koppeling
Hpi
26-26 Twv
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 07 jul 2009 13:52

ja je spoelgaten om het zo maar te noemen.,
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Gebruikersavatar
LinkjeZ
Vaste forummer
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 jun 2009 18:22
Locatie: Tilburg
Contacteer:
Contacteer LinkjeZ
Website
  • Citeer

Berichtdoor LinkjeZ » 08 jul 2009 13:01

ja je spoelgaten om het zo maar te noemen.,
heb net de faq zitten door zoeken maar kon nergens een HOW TO DO post vinden

ik weet niet of jij me of iemand anders een sord van HOW TO DO kan geven ?
65cc polini
Afgedraaide en gepolijste kop
Technigas van piaggio
19mm PHGB Dellortho
sproeier 110
Powerfilter
20mm Spruitstuk
Getuned polini membraam
Opgevulde krukas
1e Kettingzaag veer koppeling
2e Ingekortte tomos veer koppeling
Hpi
26-26 Twv
Omhoog

Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)
  • Citeer

Berichtdoor Mc. Sim » 08 jul 2009 13:12

Je pakt een voetpakking die precies op de randen van de spoelers in de cilinder valt. Deze pakking leg je op het carter zoals hij hoort te liggen onder de cilinder wanneer deze gemonteerd is en dan teken je met een goede stift wat je weg moet frezen (met hardmetalen freesjes bijv.) zodat de spoelers van de carter en cilinder goed overlopen.

Eitje..
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog

Gebruikersavatar
Paul123
Pro Forummer
Berichten: 1111
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:00
Locatie: Leiden
  • Citeer

Berichtdoor Paul123 » 10 jul 2009 20:57

Je pakt een voetpakking die precies op de randen van de spoelers in de cilinder valt. Deze pakking leg je op het carter zoals hij hoort te liggen onder de cilinder wanneer deze gemonteerd is en dan teken je met een goede stift wat je weg moet frezen (met hardmetalen freesjes bijv.) zodat de spoelers van de carter en cilinder goed overlopen.

Eitje..
Ik gebruik vaak lipstick, werkt makkelijker dan met een pakking overklooien :) .
Doe gezond, rook een appel.
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Kevin...
Tomosforummer
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 sep 2006 16:04
Locatie: Drunen [Nb]
  • Citeer

Berichtdoor Kevin... » 29 sep 2009 11:24

Lipstick? komt uit je weekendkoffertje zeker :P

Maar idd, de voet van je cilinder onderstiften met die troep(of je pakt wascokrijt van je broertje :') ) en je cilinder even over de tapeinden schuiven en eventjes goed drukken. dan staat de afdruk erop. trek je met een potlood lang de randjes van de lipstick op je carter eventjes de lijnen van je spoelers, lipstick afvegen en frezen maar.
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
pim961
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 21 sep 2009 09:36
Locatie: nijmegen
  • Citeer

Berichtdoor pim961 » 22 mei 2010 19:21

heey hoe hard zou ik gaan met zoon getunde uitlaat poor op 50cc dmp met techo reverse 15/15 16 mm spruit atw 22 sproeier ? als je het op de foto niet zien maar hij is echt groot volgens mij wel 2 mischien 3 x zo groot

foto tunedhttp://pimscheffer1.hyves.nl/album/2786 ... 48/0/g4lE/
foto *standaard http://pimscheffer1.hyves.nl/album/2786 ... _state__=1
Omhoog

Gebruikersavatar
pim961
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 21 sep 2009 09:36
Locatie: nijmegen
  • Citeer

Berichtdoor pim961 » 27 mei 2010 07:19

iemand?
Omhoog

Gebruikersavatar
pim961
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 21 sep 2009 09:36
Locatie: nijmegen
  • Citeer

Berichtdoor pim961 » 27 mei 2010 07:21

hoi ik wilde even weten als je een 3 spoelpoort in je cilinder maakt moet je dan ook je cilinder hemt aan passen?
en kan dat ook nadelege gevolgen hebbben?
en moet je dan ook dat midelste stuke bij je inlaatpoort weg halen?
e nzal ik er echt profeit van hebben met een getunde 50 snel?


groet pim
Omhoog

boy-1993
Vaste forummer
Berichten: 392
Lid geworden op: 04 dec 2009 19:58
Locatie: Maasdam
Contacteer:
Contacteer boy-1993
Website
  • Citeer

Berichtdoor boy-1993 » 28 mei 2010 01:38

ingmar ik wil me carters nu zelf uit dremelen maar het gaat open geven moment naar je krukas toe maar hoe moet je het daar doend an of moet je daar gewoon vanaf blijven?
Omhoog

Gebruikersavatar
Sebastiaankl
Vaste forummer
Berichten: 310
Lid geworden op: 11 jan 2009 20:01
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Sebastiaankl » 29 mei 2010 18:32

Hoe ziet dit eruit voor een eerste keer? Spoelers bewerkt voor 65cc:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voelt 100% glad, ook de overgang naar het zwarte.
M'n Tomosje!
-Rereviseerd blok, spoelers opmaat voor 65cc
-65cc Airsal, inlaat en uitlaat bewerkt
-65cc Puch HD kop
-Proma GP
-15mm DO+Gaasfilter
-Beide koppelingsveren 1.5cm ingekort
-Leren koppelingsvoering
-TWV 26-24
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
141 berichten
  • Pagina 5 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.