• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

1e versnelling even blijve hangen dan pas naar 2e

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
26 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
lukei
Tomosforummer
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 dec 2004 22:52
Locatie: ziest
Contacteer:
Contacteer lukei
Website

Berichtdoor lukei » 09 feb 2005 23:06

hoe moet je hem dan afstellen, carb of ontsteking?
puch maxi s underconstruction, 70 cc eurocilindro, hd kop, 15 mm bing, 16 mm spuitstuk, powerfliter -> .. km
tomos snor -> 55 km
Omhoog


poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website

Berichtdoor poekelen » 10 feb 2005 01:26

lucht en benzine verhouding
dus de carbrateur dus..

in de faq staat precies beschreven hoe je een carbrateur van een tomos afstelt
Omhoog

ex-tomosbezitter

Berichtdoor ex-tomosbezitter » 10 feb 2005 02:22

Als je het busje uit het spruistuk haalt, komt er meer benzine naar binnen, dus sproeier moet 2 maten groter ongeveer. Maar dit is meestal gewoon proberen. Beter kan je het busje lekker laten zitten.
Omhoog

JooL
Vaste forummer
Berichten: 433
Lid geworden op: 27 dec 2004 10:53
Locatie: Helvoirt
Contacteer:
Contacteer JooL
Website

Berichtdoor JooL » 10 feb 2005 15:39

juist poekelen jij snapt het
Afbeelding
Omhoog

ex-tomosbezitter

Berichtdoor ex-tomosbezitter » 10 feb 2005 16:46

Is het probleem al verholpen met de koppeling?
Omhoog

hellbat
Vaste forummer
Berichten: 497
Lid geworden op: 30 mei 2005 01:49
Locatie: Berkel-Enschot

Berichtdoor hellbat » 05 jul 2005 19:55

Deze topic even naar boven gehaald, omdat dit een tomos kwaaltje schijnt te zijn.

Als je versnelling in de eerste blijft hangen, en schakelt niet lekker snel over naar tweede ( Dat wil zeggen dat je dus een dood punt hebt, in eerste, waarin hij op volle toeren draait, maar hij wil niet over naar tweede versnelling ), dan ligt dat aan het veertje wat in je versnellingsbak op de middelste as gemonteerd zit.

Die veer zorgt ervoor, dat je vrijlooplager van de tweede as meteen ingrijpt, op het moment dat de tweede versnelling wil aangrijpen.

Dit kun je terugzien in Exploded vieuws, en deze veer ziet eruit als een grote C, met aan een kant een puntje naar binnen gebogen, en aan de andere kant eeen puntje naar buiten.

Deze veer hoort dus op de tweede as te zitten, achter het tweede tandwiel.
Deze veer staat erom bekend dat hij regelmatig afbreekt, wat dit symptoom tot gevolg heeft.

Met vele groeten, en extra veel dank aan de buurman van JOOL, die mij met dit probleem geholpen heeft.

Groeten Marcel
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
26 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Archief”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.