Berichtdoor C. van Klaveren » 15 okt 2008 00:01
Geachte Tomos6
Ook in reactie op jou bericht het volgende.
Ik ben speciaal naar beneden gegaan om het nogeens op te meten. Ik doe het zo: Ik loop met m`n tomosje totdat het ventiel loodrecht boven de straattegel staat. Dan zet ik een viltstiftstreepje op die tegel. Vervolgens loop ik door totdat het ventiel wederom loodrecht boven een straattegel staat. Dan zet ik weer een streepje op die desbetreffende tegel. Zet me Tomosje aan de kant en meet de afstand tussen die 2 viltstift streepjes op.
Dat heb ik vanmiddag ook gedaan en de uitkomst is dan 1585.
Die waarde heb ik in mijn computerje gezet. Daarna ben ik het toen in de praktijk uit gaan testen, of het wel klopte. Oftewel langs diverse rijkswegen gereden, waar groene paaltjes staan, om te kijken of m`n computertje de juiste waarde aangaf.
Werkwijze: Zet je computerje op 0 bij een willekeurig groen paaltje, rijdt 10 paaltjes verder EN... exact bij het 10e paaltje moet je computertje op 1 komen te staan.
Dit heb ik toen een keer of 5 - 6 gedaan. Dan heb je tenminste een wat nauwkeurige meting.
Om het verhaal wat kort te houden. Ik heb mijn computertje het getal 1580 ingegeven. Dan geeft hij niet te veel aan en blijf je verschoont van indiane aanwijzingen.
Verder zei voor de goede orde gemeld; Het is niet mijn bedoeling de boven staande methode aan te vechten. Ik beschrijf slechts mijn werkwijze.
Met genoegen verblijf ik,
Keeshaven