Pagina 1 van 1

Waarschijnlijk een vastloper,, niet ik..

Geplaatst: 24 mar 2009 16:39
door HeesakkertjeNL
Vanmiddag nokte de brommer van een vriend van mij... opeens viel hij stil. Hij heeft een Revival en probeerde hem dus met de kick en electric start hem te starten, maar tevergeefs. Nadat hij met de brommer ging rennen sprong hij weer aan, en na een paar honderd meter nokte die er weer mee.. Na dit ongeveer 10 keer herhaald te hebben kreeg hij denk ik een vastloper... Zijn rem doet het nog maar zijn achterwiel wil nog maar heel langzaam draaien..
Wat is er nu allemaal kapot en hoeveel gaat dit kosten?

Dan nog iets: Waarschijnlijk heeft hij zijn brommer niet goed afgesteld, na het monteren van zijn nieuwe uitlaat, grotere sproeier en powerfilter.. Dit heeft er denk ik ook iets mee te maken ofniet?

Re: Waarschijnlijk een vastloper,, niet ik..

Geplaatst: 24 mar 2009 16:48
door ThomNec
Denk dan eerder een warmloper.. als ie vastnak dan doet ie het niet meer

Re: Waarschijnlijk een vastloper,, niet ik..

Geplaatst: 24 mar 2009 16:50
door HeesakkertjeNL
Wat houdt een warmloper dan precies in?

Re: Waarschijnlijk een vastloper,, niet ik..

Geplaatst: 24 mar 2009 20:42
door sjaakvanvoorschoten
een warmloper. tja.
uitleg:
als je brommer loopt worden je zuiger en cilinder warm. dit is normaal gesproken niet erg als hij maar goed gekoeld wordt. door de hitte zullen de zuiger en cilinder groter worden door materiaaleigenschappen. bij een warmloper wordt je zuiger heter als je cilinder. dat betekend dus dat je zuiger groter gaat worden dan je cilinderhemd. nu zal je zuiger vervormen omdat hij nergens heen kan omdat hij opgesloten zit in de cilinder. je zuiger komt tegen de cilinderwand aan en het wordt allemaal een beetje beun in je cilinder.

samengevat: je cilinder en zuiger zijn vervormd door te veel hitte en te weinig koeling.
je zult dus je cilinder en zuiger moeten vervangen.

Re: Waarschijnlijk een vastloper,, niet ik..

Geplaatst: 24 mar 2009 20:53
door tamiya
Aanvulling: Dit wordt veroorzaakt door een te arm mengsel. Bij normale snelheden kan je afstelling wel goed zijn, maar bij b.v. wind mee rijdt je brommer harder(bij vol gas) waardoor er ook meer brandstof wordt gevraagd. Op een bepaald moment is het mengsel zo arm dat je de situatie krijgt die sjaakvanvoorschoten heeft omschreven. Je kunt het een beetje vergelijken met dat ik jou b.v. 20 km per uur laat hardlopen en ik geef je een fles water mee om het vocht aan te vullen, en dan ineens moet je van mij 30 gaan lopen met diezelfde fles water. Op een bepaald moment krijg je geen vocht meer binnen(smering) en kapt je lichaam er mee :P. Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd :wink:

Re: Waarschijnlijk een vastloper,, niet ik..

Geplaatst: 25 mar 2009 22:18
door Le0nard
Mischien wel geen warmloper.
Zit er nog benzine in? :|

Re: Waarschijnlijk een vastloper,, niet ik..

Geplaatst: 26 mar 2009 18:26
door HeesakkertjeNL
Na het tanken viel ie dus uit, maar kennelijk rijd en start hij opeens weer.. maar hij durft nog niet echt te gaan rijden, hij gaat eerst even zijn carterolie en wat andere dingen uit elkaar halen... waar kan het dan aan hebben gelegen?

Re: Waarschijnlijk een vastloper,, niet ik..

Geplaatst: 27 mar 2009 12:45
door shadowranger
Wat hoort ie normaal te tanken, voorgemixt of kan ie gewoon Euro95 tanken (apart olietankje)?

Kijk eens of er in het aparte olietankje nog wel wat zit. Je zal niet de eerste zijn die door pure benzine een warmloper krijgt.

Re: Waarschijnlijk een vastloper,, niet ik..

Geplaatst: 28 mar 2009 17:03
door HeesakkertjeNL
We hadden die olie ook al gelijk gecheckt en die zat nog gewoon vol en hij tankt iid euro 95, maar hij zei dat zijn remkabels en andere kabels helemaal door de war zaten ofzo.. maar hij rijd kennelijk weer, maar hij durft er niet meer op te rijden hij wil eerst weten wat er aan de hand was.. 8)