Pagina 1 van 1
uitlaat probleem
Geplaatst: 17 jan 2009 16:18
door pro tuner
ik heb een probleem . ik heb gevoel dathij zich inhoud op de top. eerst deed hij hetniet
eerst
50 c snel
proma bullet
*standaard carb
schuin spruitstuk
stndaart kop
68 sproeier
dit liep heel goed
ik kocht een technigas terugloop uitlaat omdat ikdacht dat ik danwat sneller ging....
ik meteen eronder gelegd en hijliep toen slechter. hij ging zachter als eerst ,maar hij trek iiiieeeets sneller op . en soms leek het net alsofmij tankleeg was. dan wasik aan het rijden , en toen ging die bllllluuuurrrhhp en viel die uit of bijna uit. nu heb ik 72 in gedaan en dat doet hij niet zoveel meer. maar hijhoud zich nog in op de top lijkt wel
kan iemand mij helpen ? het is een tomos quadro
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 17 jan 2009 16:20
door adje
:O beetje grote sproeier met gewone carb?
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 17 jan 2009 16:41
door pro tuner
nee nadietechniga hebik er 15 mm eronder gelegd .
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 17 jan 2009 16:45
door PimW
Met watvoor een filter rijd je?
Je bent nu niet zo duidelijk over je precieze setup, maak eens een goed lijstje.
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 17 jan 2009 17:03
door pro tuner
ok
technigas teruloop uitlaat
50 cc snel airsal
standaat kop
*standaard spruitstuk
power filter
15mm carb
72 sproeier
het is een tomos quadro met nogde ijzere kappen
ik had eerst de carb tussen het frame ,die heb ik er naast gemaakt .
ik heb nu ook dat hij als ik hem stagionare loopt dat hij steeds harder gaat lopen . als ik aandat schroefje draait gebeurt er niks
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 18 jan 2009 14:04
door Paul123
Valse lucht.
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 18 jan 2009 16:21
door pro tuner
hoe kan ik die tegen houden? of moet ik er grotere sproeier erin oden?
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 18 jan 2009 16:23
door adje
Moet je zoeken. Zet je brommer aan, en waar je denkt dat het zit spuit je even met de deobus. Ook al heb je geen idee, spuit overal wat deo. Als hij hoger stationair gaat lopen dan zit er ergens valse lucht.
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 18 jan 2009 18:07
door PimW
Hij kan lekken:
Tussen carburateur en spruitstuk,
tussen spruitstuk en membraan,
tussen membraan en cilinder,
bij de voet van de cilinder,
bij de kop van de cilinder.
Ook moet je je luchtfilter goed aangesloten hebben op je carburateur zodat hij niet lucht aanzuigt die niet door het filter komt zegmaar.
Door op deze plekken wat deo te spuiten (met draaiende motor) kun je ongeveer achterhalen wat er lekt. Misschien zit er iets niet goed vast of heb je slechte pakkingen (wel nieuwe gebruiken als je wat van elkaar gehad hebt).
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 18 jan 2009 18:54
door pro tuner
en als hij lekt, hoe kan ik dat zien? ( alvast bedankt voor de hulp)
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 18 jan 2009 19:01
door vinz0r
en als hij lekt, hoe kan ik dat zien? ( alvast bedankt voor de hulp)
Als hij hoger stationair gaat lopen dan zit er ergens valse lucht.oftewel dan zit het daar waar jij spuit.
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 18 jan 2009 19:14
door pro tuner
ik snap het niet , ik ben hier nog een dikke noob in. ik spuit deo op de plekken war hih kan lekken , als hij lekt op de plekken , zie ikda lucht belletjes ofzow? wat moet ik zien
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 18 jan 2009 19:19
door sjaakvanvoorschoten
je moet niks zien. je moet horen. als je hoort dat je tomos meer toeren gaat draaien als je deo op een plek spuit weet je waar je tos valse lucht trekt
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 18 jan 2009 19:20
door pro tuner
nieuwe info, heb er nu 72 spoeier inzitten , hij loopt nu niet meer hadr stagior gas ding zat klem, bougie was nat toen ik hem eruit haalde en een beetje bruin ( hij is net nieuw) . hij houd zich nog in op de top, als ik voobij de 60 ga lijtk het wel of ik iets zachter ga..
en ik hoor getik in de cilinder. lijkt el alsof de zuiger tegen de bougie aanramt
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 19 jan 2009 06:46
door bastiaan2222
misschien heb je een te lange bougie
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 19 jan 2009 21:56
door adje
Het word honderd keer gezegd, probeer nou maar eerst valse lucht te zoeken.
Ookal weet je niet waar het zit, als jij bijvoorbeeld wat deo spuit over je gehele carb en spruitstuk etc, dan hoeft dit nog geneens veel te zijn of dichtbij te zijn om verschil te merken.
Ik spoot een keer van een grote afstand een klein beetje, en je merkt gelijk het verschil.
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 19 jan 2009 22:52
door Renault
Als je zuiger tegen je bougie aan knalde, reed die nu helemaal niet meer. Zowiezo fungeerde je bougie dan als een zuigerstop, waardoor jij zou denken dat je een vastloper zou hebben. Dat is het dus niet.
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 26 jan 2009 12:53
door bastiaan2222
had ik niet
ik kon mijn brommer gewoon starten en hij liep ook een beetje\
het enige dat er gebeurde is dat hij te laat ontstak en dat het electrode puntje heel de tijd naar binnen word gebogen
Re: uitlaat probleem
Geplaatst: 26 jan 2009 12:57
door Renault
Monteer dan eens een dikkere koppaking, desnoods twee.