Pagina 1 van 1

mischien een rare vraag

Geplaatst: 03 jun 2008 10:24
door tomosnoob
weet ik iemand mischien wat het effect is al je een 65 polini met een daarbij horend spruitstuk en carburareur gebruik, maar als uitlaat een standaard snel model. iemand enig idee? :?:

Re: mischien een rare vraag

Geplaatst: 03 jun 2008 10:37
door sanderkelder
als ik me niet vergis krijg je dan een hoop tegen druk en loopt hij niet op de snelheid die hij kan halen. dus je zal merken dat de brommer verder wil maar niet kan.

Re: mischien een rare vraag

Geplaatst: 03 jun 2008 17:30
door Thomazzi
Je brommer zal voor geen meter presteren als je 'm opvoerd (dus met de spullen die je aangeeft) omdat de uitlaat bocht te klein is en de powerband ontiegelijk slecht presteerd.
Koop dus gewoon een opvoer uitlaatje (kijk in de FAQ) en je brommer zal veel beter presteren dan alleen met die 'standaard-snelle uitlaat'

Re: mischien een rare vraag

Geplaatst: 03 jun 2008 17:37
door tomosnoob
aha owkej
dat is wel duidelijk
nog bedankt voor de reacties :mrgreen:

Re: mischien een rare vraag

Geplaatst: 03 jun 2008 17:43
door Ingmar.
als je het goed doet met een 65 polini kan je wel 100-120 halen op youtube staat er een filmpje over :wink:

Re: mischien een rare vraag

Geplaatst: 04 jun 2008 10:45
door Thomazzi
Never.. o|O

Re: mischien een rare vraag

Geplaatst: 04 jun 2008 17:58
door tomosnoob
welke cilinder is er eigenlijk sneller, een polini 65cc of een parmakit 70cc? :?:

Re: mischien een rare vraag

Geplaatst: 04 jun 2008 18:07
door Ingmar.
volgens mij polini


filmpje tomos met polini
http://nl.youtube.com/watch?v=pictEyR2UFY

Re: mischien een rare vraag

Geplaatst: 04 jun 2008 18:27
door sanderkelder
als je het aan mij zou vragen is de 70 cc toch sneller ? of is die polini 65 zo gemaakt dat hij beter presteerd dan een 70 cc ? grotere spoelpoorten,inlaat en uitlaat bijv ?

Re: mischien een rare vraag

Geplaatst: 04 jun 2008 18:49
door Ingmar.
de timingen en poorten van een polini zijn snelller dan van een "normale 70cc"

weet niet of je ooit de binnekant van een polini gezien hebt?

maar dit is een getune poortenmap(enkel timingen veranderd geen poorten er bij ofzo)

Afbeelding

Re: mischien een rare vraag

Geplaatst: 04 jun 2008 19:32
door tomosnoob
wel vet dat je die poortmap hebt:!:
maar waarom heeft bijv. een polini maar 1 zuigerveer, hoe kan dan toch de compressie niet langs die ene veer wegschieten?

Re: mischien een rare vraag

Geplaatst: 08 jun 2008 21:43
door PimW
Jongens wat dwalen we weer ontzettend af in dit topic :roll:

Het effect van ee standaard snel uitlaat op een snelle cilinder is al besproken. Ik kan nergens lezen dat er gevraagd werd wat de max snelheid met een polini 65cc zou zijn op een tomos? Waarom schakelen we dan opeens over op dit onderwerp?
Late we het voortaan gewoon bij het gevraagde houden.

Voor de TS: De bovenste zuigerveer houd voor 80% de druk tegen en de onderste het grootste deel van de rest. Maar extra veren betekend meer weerstand en slijtage, waardoor er bij snellere cilinders vaker gekozen word voor maar 1 veer.

Re: mischien een rare vraag

Geplaatst: 09 jun 2008 09:10
door Waldo
1 zuigerveer=minder compressie minder weerstand= hogere top

2 zuigerveren = meer compressie meer weerstand= meer trekkracht