Pagina 1 van 1
interne vertanding
Geplaatst: 23 feb 2007 20:04
door Kleine man
Hee,
Ik vroeg me af of de interne vertanding van een 2-speed blokje ook veranderd kon worden? En zou dit nut hebben (eerder/later schakelen, sneller optrekken, hogere top oid??)?
Alvast bedankt.
Gr,
Brian
Geplaatst: 23 feb 2007 20:30
door shadowranger
Voor het sneller optrekken en schakelen kun je de koppelingsveren inkorten. Hierover staat een How To in dit forum.
Verder kun je de interne tandwielen niet groter/ kleiner krijgen in de versnellingsbak. Tomos houdt zich niet bezig met racerijen. Je kan wel je kettingwiel aan het achterwiel veranderen. Hogere top heeft wel consequentie dat trekkracht afneemt. Je zal een compromis moeten zien te vinden.
Geplaatst: 23 feb 2007 20:35
door Kleine man
Voor het sneller optrekken en schakelen kun je de koppelingsveren inkorten. Hierover staat een How To in dit forum.
Verder kun je de interne tandwielen niet groter/ kleiner krijgen in de versnellingsbak. Tomos houdt zich niet bezig met racerijen. Je kan wel je kettingwiel aan het achterwiel veranderen. Hogere top heeft wel consequentie dat trekkracht afneemt. Je zal een compromis moeten zien te vinden.
jaa dat had ik al door, hehe, hou me al wel wat langer bezig met brommers
Maar ik las erges dat een bedrijf tandwielen op aanvraag kon maken, dus vroeg me af wat er zou gebeuren als je de interne tandwielen zou veranderen.
Gr.
Brian
Geplaatst: 23 feb 2007 20:41
door Volty
Tja, dan krijg je ongeveer hetzelfde effect als wanneer je met je kettingtandwielen gaat lopen violen.
Geplaatst: 23 feb 2007 20:47
door Vuile Beunkoe
Lijkt me heel duidelijk.
Je moet hier iets meer verstand van hebben (ratio's. krachtenoverbrenging etc) om hier serieus over te kunnen praten. En alles kan met genoeg geld
Je kan alle kanten op dus, licht / zwaar etc. Slotje om geblaat te voorkomen.