Pagina 1 van 1
Polijsten ?
Geplaatst: 11 okt 2006 17:50
door Rick
ik las hier en daar over het polijsten van je verbrandingskamer, spoelkanalen, poorten, maar heeft dit nou zoveel nut, want het schijnt dat hij lekkerder gaat lopen, en soepeler ?
Geplaatst: 11 okt 2006 18:26
door Vuile Beunkoe
minder koolaanslag, spoeling verbetert nauwelijks.
Geplaatst: 13 okt 2006 08:33
door nearox
het schijnt dat je je spoelers ruw moet maken dat dat ook heel goed werkt leek me beetje raar maar iemand met veel ervaring zij dat

Geplaatst: 13 okt 2006 09:36
door Rick
ik heb eens zitten zoeken, maar net wat je zegt, je spoelers kun je beter niet polijsten want dan mengt de lucht niet goed meer en krijg je een slecht mengsel ook. dit geld ook weer voor de verbrandingskamer.
ik denk wel dat het goed is om je uilaatkanaal te polijsten ivm koolaanslag.
Geplaatst: 13 okt 2006 13:07
door Vuile Beunkoe
mensen, gebruik je natuurkundig verstand eens ipv zogenaamde ervaren mensen na te bl4ten.
er zijn nm 2 theorien mogelijk, en kwa prestatie merk je er alleen op de testbank iets van...
Geplaatst: 16 okt 2006 09:21
door nearox
uitlaatpoort polijste is beter maar of ik er nou alleen op test bank merk maakt me niet uit zou alleen het beste willen
Geplaatst: 17 okt 2006 19:07
door chief
nou wij hebben een testbank ,en ik heb gemerkt bij viertakt dat het verwijderen van oneffeneden wel degelijk effect heeft .polijsten heeft naar mijn mening weinig effect want het gepolijste oppervlak zal zeer snel weer ruuw zijn door alle uitlaattroep die er langs vliegt

.
Geplaatst: 17 okt 2006 22:58
door Kwekkeboomkroket
nou wij hebben een testbank ,en ik heb gemerkt bij oppervlak zal zeer snel weer ruuw zijn door alle uitlaattroep die er langs vliegt

.
Watvoor troep bedoel je dan?

Geplaatst: 17 okt 2006 23:04
door ex-gast
je hebt een goed punt een gepolijste uitlaat poort is om het zo te zeggen zelfreinigend
er kleeft op den duur wel koolaanslag enzo aan maar als dat te veel word dan word het ook snel weer weggeblazen
een 4 takt gaat idd beter lopen als je de kanalen spekglad maakt
een 2 takt tjah..... daar zijn de meningen over verdeeld
er zijn 2 hooft theorieën hier noem ik ze :
1 alles zo glad mogelijk poliijsten dan heeft het mengsel zo min mogelijk weerstand
2 je moet een "golfbal "structuur aanbrengen (kleine ronde putjes) hierdoor mengt alles beter en de stroming is beter omdat er dan een dun olie laagje in de putjes komt en het olie laagje werkt dan als een supergladde film die er voor zorgt dat het mengsel niet afremt langs de wanden
ga nu zelf ma bedenken welke theorie de juiste is en warom ik ben er zelf niet over uit
ik heb veel mensen gesproken met verstand van zaken leraren van motorvoertuigen techniek , natuurkundige , tuners en niet te geloven maar waar iemand die mee werkt aan de opbouw van kleinere raket motoren
het vervelende is alleen dat iedereen elkaar tegen spreekt
en tot de dag van vandaag heb ik nog niet egt een feit gehoord die 1 van bijde theorieën tot winnaar verklaard
wat ik wel weet is dat polijsten 10 keer makkelijker is te doen dan de golfbal manier
en dat het mede daardoor vaker word toegepast en darom verder ontwikkeld is
dus mensen barst maar los .....
Geplaatst: 18 okt 2006 19:41
door chief
nou wij hebben een testbank ,en ik heb gemerkt bij oppervlak zal zeer snel weer ruuw zijn door alle uitlaattroep die er langs vliegt

.
Watvoor troep bedoel je dan?

vooral onverbrande olie en kool die twee bij elkaar is een smerig zooitje

Geplaatst: 18 okt 2006 19:50
door chief
inlaat kanalen spiegelglad maken , is naar mijn mening niet de meest ideale manier, maar ze vergroten en van vorm veranderen wel, en daarna een licht geschuurde structuur er in aanbrengen .10% vermogens winst op het achter wiel haalbaar bij viertakt.deze techniek pas ik toe zowel op 2 als 4takt motoren .

Geplaatst: 18 okt 2006 22:08
door nearox
daar ga ik hellemaal in mee
Geplaatst: 18 okt 2006 23:12
door Kwekkeboomkroket
nou wij hebben een testbank ,en ik heb gemerkt bij oppervlak zal zeer snel weer ruuw zijn door alle uitlaattroep die er langs vliegt

.
Watvoor troep bedoel je dan?

vooral onverbrande olie en kool die twee bij elkaar is een smerig zooitje

Daar wordt je uitlaat kanaal er toch niet ruwer van?

Geplaatst: 23 okt 2006 13:27
door a35-limited
Watvoor troep bedoel je dan?

vooral onverbrande olie en kool die twee bij elkaar is een smerig zooitje

Daar wordt je uitlaat kanaal er toch niet ruwer van?

nee maar het blijft wel zitten en als je de poort glad maakt blijft het niet plakken
Geplaatst: 23 okt 2006 17:11
door Rick
ja, ik denk dat alle oneffenheden weghalen een leuk effect heeft, maarja je inlaatkanaal polijsten schijnt slecht te zijn omdat je mengsel slechter mengt.
ik heb me spruitstuk al geflowd en opgeschuurd met 400 en je merkt er heel weinig van, maar ik heb het nog niet echt maximaal gedaan, dat komt nog.