Pagina 1 van 1

1speed eicilinder rijdt slecht

Geplaatst: 09 apr 2006 13:24
door Mr.Dar-Q
Mijn tomos heeft een 1speed eicilinder blok, en hij rijdt heel slecht.
Hij start in 1 keer, loopt goed stationair, trekt lekker op maar dan dan 4/5 seconden, als ik ongeveer 15 km/u rijd, dan begint hij te stotteren en in te houden, en hij gaat gewoon NIET harder :evil: :? :cry:
Het is een tomos A3 S25 uit 1990, 14/9 carburateur, proma GP uitlaat

Tot nu toe eraan geprobeerd:

>Begrenzer (pijpje) uit filterdoos gehaald, gaasfilter verwijderd: geen resultaat, gaasfilter weer teruggedaan. (anders word de lucht helemaal niet gefitlerd, kan het vuil zo me carb in komen)

>Nieuwe bougie

>Carterolie ververst, gelijk ff pica gemaakt van hoe het eruit ziet, als iemand wat ´verdachts` ziet wat het probleem zou kunnen zijn, graag ff zeggen :P :wink:
Afbeelding

Afbeelding

>Standaard zat er sproeier 49 in, naar 51 gegaan voor proma uitlaat, toen kreeg ik een zwarte natte bougie, sproeier 49 er weer ingedaan, geen natte bougie meer maar nog steeds geen verschil in snelheid

>Carburateur goed schoongemaakt, zit geen vuiltje meer in

Nou hebbe me pa en ik 2 dingen bedacht waar t aan zou kunnen liggen:
> Zou er iets mis kunnen zijn met het vlotterkamer niveau?
> Trekt misschien de benzinetank vacuum? (ik moet nog ff proberen zonder benzinedop te rijden)

Wie heeft hier een oplossing voor????

Geplaatst: 09 apr 2006 22:52
door freak
aan die vlotter zit een soort naaltje die je benzine aanvoer stopt als de vlotterkamer vol is.
wat nog wel us wil gebeuren,is dat deze naald in dat gat blijft hangen.
dan trekt de motor die vlotter kamer leeg en komt er geen benzine meer.

wat voor spruitstuk heb je??
de s25 is een snor brommer,als je daar een grotere carb en een grotere uitlaat onder hangt ,moet je je spruit stuk ook uitboren of vervangen.

en zo zijn er tal van oorzaken waarom ie niet harder gaat.

als de condensator door slaat,doet ie ook zo gek.
zodra ie warm word gaat ie ook stotteren.

Geplaatst: 10 apr 2006 11:29
door Mr.Dar-Q
Als dat naaldje in het gat blijft zitten, dan zou hij op lagere snelheden toch ook slecht rijden?

Ik heb gewoon het standaard spruitstuk en ik heb de carb niet vervangen hoor, gewoon standaard carb.. Maar de uitlaat is wel anders, moet ik dan toch het spruitstuk uitboren?

Als de condensater gek doet als hij warm is, dan zou hij toch niet alleen stotteren als hij nog niet snel rijd, want warm is warm lijkt mij, is niet snelheidsverbonden.. :?

Geplaatst: 10 apr 2006 13:32
door freaky_Tomos
nou wat ik wel zie is dat jij schuine evrtanding hebt en ik rechte :cry: :P
maar dit maakt niet uit voor de werking :wink: dus je carter ken weer dicht.
heb je nog een std uitlaat liggen, zo ja probeer die dan eens.
is je carberateur goed schoon ? dus geen verstoppingen.
weet je cker dat je 15 km/u rijd en geen 25 dat je gewoon teveel verwacht :wink:

Geplaatst: 10 apr 2006 18:04
door Mr.Dar-Q
Mn carb is helemaal goed schoon en een std uitlaat heb ik niet meer.

Maar wat wel vreemd is: met de sproeier die er standaard in zat (49) krijg ik nog steeds een natte zwarte bougie :? :? terwijl ik juist 2 maten hoger zoumoeten zitten, maar dan is mn bougie helemaal erg nat.

Dit klopt toch niet of ben ik nou gek... :cry: :evil:

En het is echt 15 km/u hoor, dr zit geen gang in, fietsen gaat nog harder..

Geplaatst: 10 apr 2006 19:01
door freaky_Tomos
ontstekingstijdstip :?:


edit: o nee hij loopt goed stationair anders zou die uit moeten vallen :wink:
je bougie? welke warmtegraad is het?

Geplaatst: 10 apr 2006 19:02
door Mr.Dar-Q
Zou dat kunnen? hij start altijd in 1 keer, loopt stationair heel goed..

Geplaatst: 10 apr 2006 20:23
door freak
zo effe een vraagie?
als je start ,gebruik je dan ook de shoke??
en als je gaat rijden ,gaat die shoke dan ook weer omhoog??
het lijkt er op alsof ie verzuipt,dat kan te groote sproeier zijn ,maar kan ook zijn dat de shoke blijft hangen.

Geplaatst: 10 apr 2006 21:13
door Mr.Dar-Q
Ik ben met de ouwe bougie naar de brommerboer geweest, daar heb ik een nieuwe gekocht, die vent zei dat die goed voor een tomos was.
De afstand is 0.4-0.45 mm, dit is toch goed?

Als ik start gebruik ik nooit shoke, hij start goed zonder. En als ik al shoke gebruik kan ik niet met shoke gaan rijden, want dan valtie uit.
Van dat verzuipen zou goed waar kunnen zijn, met sproeier 49 die er standaard in zat en een proma uitlaat heb ik nog geen droge bougie, dus het zou meer aan te weinig lucht als te veel benzine liggen lijkt mij...

Geplaatst: 10 apr 2006 21:26
door freaky_Tomos
hee was jij niet diegene die een langere zuiger erin heeft :roll:
je inlaat staat korter open = minder mengsel in je cilinder

Geplaatst: 10 apr 2006 21:46
door Mr.Dar-Q
eey inderdaad, dat zou het zomaar eens kunnen zijn... nooit bij stilgestaan eigenlijk.. :P

ziehier het verschil:

Afbeelding

Afbeelding

Zou dit het probleem zijn??

Geplaatst: 10 apr 2006 22:31
door Tossie
Dat zou maar zo kunnen... een reden is er iig voor.
Ik zou een nieuwe zuiger kopen, en nu wel een goede :D

Geplaatst: 11 apr 2006 10:13
door freaky_Tomos
ferry denkt na deel 1 :lol: :twisted:
koop een zuiger en probeer het uit.
dit keer eentje die even lang is :wink:

Geplaatst: 11 apr 2006 22:29
door Mr.Dar-Q
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de inlaat later open gaat en vroeger weer dicht gaat.. dit scheelt denk ik ook een hoop..
Dus k ga morge uit school ff een goeie zuiger halen, dezelfde maat als de ouwe en hoop ik dat t dan goed komt..

Geplaatst: 12 apr 2006 21:11
door freaky_Tomos
ik lees net dat ie weer normaal rijdt?
goeie zuiger maar een beetje gestotter?

Geplaatst: 13 apr 2006 10:04
door Mr.Dar-Q
Jah, hij rijd goed, maar als ik 24 op mn fietsteller ga dan gaat hij weer stotteren en inhouden, terwijl het blokje nog niet vol geeft, hij moet zeker de 30 halen, maar op de 1 of andere manier geeft hij gewoon niet al zijn power.. :?

Nu zit er precies de zelfde zuiger in als er orgineel in zat, dus hij zou t moete doen..

Geplaatst: 13 apr 2006 10:36
door Tossie
Heb je ook alweer opnieuw afgestelt? Welke sproeier zit er nu in dan?
Compressie nog wel normaal?

Geplaatst: 13 apr 2006 13:58
door Mr.Dar-Q
er zit nu sproeier 51 in, de bougie is donkerbruin, maar niet nat.. miss moet er 50 in, das wel beter denkik..
K ben langs de fietsemaker gegaan, die zegt dat het aan de contactpunten ligt.. Aanstaande woensdag kan ik m langsbrengen en dan zetten ze er nieuwe in. Zou dit de oplossing kunnen zijn denken jullie??