Pagina 1 van 2

blokolie in cillinder

Geplaatst: 12 sep 2013 16:37
door empowered
Hallo, ik heb telkens blokolie in mn cillinder waardoor hij stottert en 4takt en niet hard wil.

Ik heb het blok gereviseerd maar dat heeft niet geholpen. Wat moet ik doen? Nog maar 1x de keerring achter de koppeling vervangen? Hij rookt namelijk bijna niet... dus ik sta echt voor een raadsel

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 12 sep 2013 17:41
door homoetje
Hoe weet je dat het blokolie is als hij bijna niet rookt? Misschien is je mengsel wel veel te vet of je sproeier te groot.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 12 sep 2013 23:05
door empowered
Ik zie echt geen rook, de cillinder kop en zuiger en zuigerwand is nattig van licht grijs mengsel

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 12 sep 2013 23:08
door homoetje
Jij hebt ook altijd wat met dat ding... :p

Wat is de kleur van de bougie? En geef even setup informatie + sproeier maat en stand van de ontsteking.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 13 sep 2013 14:18
door empowered
Echt waar, heb al zoveel gesleuteld eraan en het is nog niet goed@@@

Alles is origineel, heb het blok gereviseerd (nieuwe lagers, nieuwe pakkingen, nieuwe keerringen van het merk DMP)

Er komt dus schijnbaar blokolie in onder het rijden, waardoor ik niet harder dan de helft van de snelheid kan want dat maakt hij een raar geluid (soort 4takten) en verliest hij iets snelheid. Maar hij rookt niet, kan hem alleen in de schuur lichtjes zien roken in het tl licht volgens mij.

Als ik de cillinderkop erafhaal zie en voel ik gewoon licht zwarte olie vermengd met mengsel.

Ik weet het echt niet meer, ga er volgende week nog 1 keer nieuwe keerringen inzetten van een duur merk.

Alhoewel ik herrinner mij dat sinds ik de krukas holte heb ingespoten met remmenreiniger en uitgespoeld heb met water dat ik sinds dien die problemen heb.

Heb me dood gezocht op internet en niemand heeft dit probleem..... wat kan het allemaal nog meer zijn behalve pakkingen en keerringen? Niks toch??

Heb de carburateur meerdere keren schoongemaakt, aan de benzine tank ligt het niet.

Nog ff wat details:
-nieuwe pakkingen
-nieuwe keerringen
-nieuwe airsal 50cc
-carburateur 14/9 sproeier 52 (50werkt ook)
-originele s-bocht snor uitlaat
-ontsteking bromstand
-bougie NGK 5, 6, 7 kleur: koffiebruin
-originele luchtfilter

Rijden zonder uitlaat en zonder luchtfilter maakt geen verschil.

toch maar de keerring achter de koppeling?

diegene die met oplossing komt krijgt 25euro van mij :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 13 sep 2013 14:27
door homoetje
Uitlaat en uitlaatpoort niet dichtgekoold? Ik weet wel dat die s-bocht uitlaten prestatiekillers zijn, maar kan je niet om te proberen van iemand een standaard snel of een expansie uitlaat lenen, hem daar goed op afstellen en dan eens kijken of hij nog inhoudt. Aangezien je een 50snel hebt zal die het niet echt fijn vinden om geknepen te worden namelijk.

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 13 sep 2013 16:40
door empowered
ligt het niet aan, ook al eens zonder uitlaat gereden. Denk toch echt dat het de keerring is? Welke testen kan ik allemaal uitvoeren?

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 13 sep 2013 16:45
door homoetje
ligt het niet aan, ook al eens zonder uitlaat gereden. Denk toch echt dat het de keerring is? Welke testen kan ik allemaal uitvoeren?
Een tweetakt motor heeft tegendruk van een uitlaat nodig om goed te presteren, dus kan je niet zeggen of dat het wel of niet is door zonder uitlaat te rijden eigenlijk.

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 13 sep 2013 17:10
door empowered
ja, maar het feit dat de cillinderkop en zuigerkop nattig is van lichtzwarte olie (vermoedelijk blok olie vermengd met mengsel). De uitlaat klinkt verder hartstikke mooi, nog net zo mooi als eerst toen het nog wel goed was..

Ik kom niet eens vooruit met de choke aan, terwijl ik eerst altijd met choke vet hard kon wegtrekken en overschakelen enzo.

Nogmaals: het feit dat cillinderkop en zuigerkop nattig is van lichtzwart mengsel , als dat is opgelost weet ik zeker dat hij goed rijd.

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 13 sep 2013 17:47
door Zeurdoos
Als hij niet erg rookt dan is de pakking gewoon goed lijkt mij . Controleer eerst je olie peil eens en doe zoals aangeraden word eens een snelle uitlaat er op . Want als jij een motor knijpt met de uitlaat dan zal de verbranding ook niet meer zo netjes zijn en dus rotzooi achterlaten . Want je zegt zelf dat je een 50cc snel der op hebt en de ontsteking op de brom stand en dan het originele s bocht uitlaatje . Klinkt mij als een setup die nooit goed zal lopen .

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 13 sep 2013 18:15
door empowered
Hij was eerst goed met deze setup.

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 13 sep 2013 22:16
door buitertje
ik heb ook smurrie in me cilinder af en toe (grijs) dat komt omdat ik iets te veel meng en verder niks

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 13 sep 2013 22:53
door empowered
hoe kan dat nou? ik meng zelf, ik meet precies. Als ik me benzine kraantje open draai komt er heel heldere benzine uit. Het heeft niks met benzine te maken.

Mijn tomos gaat 40km/h en nu gaat hij maar 20km/h en vanaf stilstand t/m 20km/u rijdt hij prima. Aan de ontsteking licht het niet want daar trekt hij hard genoeg voor op

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 13 sep 2013 23:52
door shadowranger
Hoe zitten de keerringen gemonteerd? Ik mag aannemen dat deze met de dichte kant aan de buitenzijde zitten. Ik heb wel eens een probleem gezien dat iemand deze wel met de open kant naar buiten had gemonteerd en daarvan bijna dezelfde problemen had.

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 14 sep 2013 08:55
door homoetje
Mijn vinger is ook iets grijs als ik hem over de cilinderwand haal en er is niks aan de hand. Ik zou toch echt eens proberen met een expansie uitlaat en hem daar goed op afstellen, ook al liep hij eerst wel met deze uitlaat. Gewoon om het uit te sluiten.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 14 sep 2013 13:02
door boeat
ja, maar het feit dat de cillinderkop en zuigerkop nattig is van lichtzwarte olie (vermoedelijk blok olie vermengd met mengsel). De uitlaat klinkt verder hartstikke mooi, nog net zo mooi als eerst toen het nog wel goed was..

Ik kom niet eens vooruit met de choke aan, terwijl ik eerst altijd met choke vet hard kon wegtrekken en overschakelen enzo.

Nogmaals: het feit dat cillinderkop en zuigerkop nattig is van lichtzwart mengsel , als dat is opgelost weet ik zeker dat hij goed rijd.

Als je brommer goed afgesteld is en je doet je choke er op dan valt de brommer acuut uit of gaat hij beroerd lopen.
mits die warm. igg niet meer koud.
Dus als je tomos eerst met choke er op ''vet hard weg kon trekken'' krijgt je blok een te arm mengsel
Met choke krijg je minder lucht dus meer brandstof en lijkt het erop dat je brommer nu te arm rijd.

Ik denk dat je valse lucht bij je voetpakking van je blokje waar je cilinder op aansluit.

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 14 sep 2013 14:15
door empowered
Nee alle pakkingen zijn goed. Ben het zo zat dat ik denk maar een nieuwe tomos ga kopen

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 14 sep 2013 17:12
door shadowranger
Gezien de problemen die jij tot nu toe hebt gehad met de Tomos zou ik geen Tomos meer kopen.

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 14 sep 2013 20:59
door brother
een 14/9 en een s uitlaat is zoiezo problemen vragen op zon set-up.
en als jij zoveel kool aanslag hebt is er iets helemaal fout met jou afstelling.
en monteer gewoon een brom uitlaat. want nu worden jou uitlaat gassen gewoon bijna terug gedrukt door die uitlaat

Re: blokolie in cillinder

Geplaatst: 15 sep 2013 10:03
door boeat
Gezien de problemen die jij tot nu toe hebt gehad met de Tomos zou ik geen Tomos meer kopen.
Met dit mooie forum achter de hand moet het wel lukken tog :koning:

Als je nu echt zeker wist dat het je blokolie was dan moet het igg een van de 2 keerringen zijn. :idea: