Pagina 1 van 1

Nieuwe type zadel

Geplaatst: 12 jul 2011 13:47
door Ping
10 Dec 2010 kocht mijn buurvrouwtje een gloednieuwe tomos ,
in de tussentijd is er al van alles aan de hand geweest.
Telkens uitslaan omdat er iets niet goed was met de benzinetoevoer.
Het stuur zat los , bewoog naar voren en achteren .

Maar wat ze nu meemaakt ... valt haar zadel eraf ! :roll:
De laspunten / puntlasjes waren gewoon losgeraakt. :?
Dit zou niet mogen gebeuren , maar is reeds zonder problemen kostenloos vervangen , maar nu voor de oude type zadel.
De zadel wordt door de brommerboer terug gestuurd naar Tomos Nederland ,
hun liggen namelijk al een tijdje in de clinche omdat er constant wat aan de nieuwe tomossen mankeren.
De klanten komen steeds terug voor ditjes en datjes wat onder de garantie vallen.

Ik ben express meegegaan om er ook even foto´s van te kunnen maken ,
om dit op het forum te kunnen melden en iedereen hierop attent te maken.

Dus dames en heren ... hou het in de gaten :wink:
zadel1.jpg
zadel2.jpg
zadel3.jpg
zadel4.jpg
zadel5.jpg

Re: Nieuwe type zadel

Geplaatst: 12 jul 2011 16:38
door ome henk
Die eerste 3 puntlassen zijn goed,trekken een gat in het materiaal,die achterste zijn te licht gepuntlast.
Het lijkt erop dat het materiaal tov de oudere zadels dunner is geworden,zou iemand kunnen nameten bij een oud en nieuw model zadel.
Of ze hebben staal gebruikt met meer % koolstof erin( is goedkoper) ,lijkt er meer op in dit geval, want een zadel word zo ontworpen dat het bestand is tegen het op en neer bewegen/trillingen.
Een puntlas apparaat stel je normaal gesproken zo in dat je na een testpuntlas de produkten gewoon kunt puntlassen en ze allemaal van dezelfde kwaliteit zijn,alleen slecht/goedkoop materiaal geeft wisselvallige resultaten.
Die oude tomosjes worden zo wel meer waard.
Ze zijn goed bezig bij tomos.

Re: Nieuwe type zadel

Geplaatst: 12 jul 2011 17:24
door Cosmokramer
Tja, dit klopt aardig met mijn eigen ervaringen en van kennissen met nieuwe Tomosjes. Mijn zwarte Tomos Standard had ook vanaf dag 1 constant mankementen. En mijn bromboer moppert ook geregeld op de verminderde kwaliteit die Tomos tegenwoordig levert.

Ik denk dat je met een tweedehands over het algemeen beter af bent, het liefst 1 die wel nagenoeg origineel is. Mijn andere brommer (2e hands Quadro) rijdt stukken beter en voelt ook degelijker aan. Weliswaar heeft/had die ook een aantal probleempjes, maar die bleken allemaal te komen doordat de vorige eigenaar een beetje slordig had zitten sleutelen (nieuwe uitlaat zat niet 100% goed er op, dat soort werk).

Natuurlijk zal een tweedehands ook wel kuren gaan vertonen (heeft meer slijtage dan een nieuwe), maar daar heb je dan tenminste veel minder voor betaald dan een nieuwe. (een nieuwe Quadro kost inclusief rijklaar maken en op kenteken zetten) bijna EUR 1400, een tweedehands kost bij de dealer hooguit EUR 600, en bij een particulier nog veel minder).

Wat dat betreft vind ik het opvallend dat dealers voor 2e hands Tomossen relatief veel geld vragen voor oudere modellen, en weinig voor jongere occasions. Een Standard uit 2008 kost vaak evenveel als eentje uit 2005!

Re: Nieuwe type zadel

Geplaatst: 14 aug 2011 14:04
door drestar
dat is zo'n hoekige zadel, dat zit ook niet echt lekker ook, ze willen steeds vernieuwen maar verbeteren doet het er vaak niet op,