Pagina 4 van 14

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 20 apr 2017 22:55
door ivowieman
Nee, dat klinkt idd wel appart he, 12. Geeft maar aan dat de BD niet het hele verhaal is. De parmakit die ik heb staat ondanks dat toch bekend als een behoorlijk snelle cilinder.

Tunen is veel ingewikkelder dan het lijkt maar laat dat je niet ontmoedigen. Een cilinder snel maken is vaak het probleem niet eens maar rijdtbaar houden wel.

Anyway, ik stuur je drekt ff wat, kan je vast wel ff mee spelen :)
nee' tuurlijk is blowdown niet het enige wat bepaald of het een snelle cilinder is of niet, maar bepaald wel hoe hoogtoerig/laagtoerig je cilinder/setup is. wil er een hoogtoerig dingentje van maken, daarom ging ik de blowdown berekenen. zal er ook nog een grotere carburateur op moeten zetten, ik kan een 15/15 carburateur voor 20€ kopen. is tweedehands en compleet, meningen??

oja ff een vraagje nog: mijn kickstarter draait echt als een gek achteruit als ik gas geef :?
weet iemand hoe ik dit kan oplossen? kan het eraan liggeb dat de koppeling niet aangrijpt? of heeft t met t kickstartrondsel te maken?

edit: tijd voor een feestje!!!! ivo is naar vaste forummer gepromoveerd! :D

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 20 apr 2017 23:08
door ief
Denk dat je met een 15 mm een heel end komt.

Uiteindelijk is je uitlaat het meest bepalend voor hoeveel toeren je draait. Wat we met z'n allen doen met de tomos kan eigenlijk heel niet, zulke lage timingen en BD en dan toch 8500 tot 9500 toeren draaien. Het werkt wel :)

In dat progje wat ik je heb gestuurd kun je de richtwaarden ook zien van optimaal voor welk toerental.

De pest is dat het meeste wat je doet om meeer toeren te draaien ten koste gaat van je vermogen onderin, daar zit em de grap.

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 20 apr 2017 23:12
door ivowieman
ja had al op internet gezien dat deze airsal het beste presteert rond de 7000 toeren. en een bullet is toch aardig hoogtoerig?? en over de koppel onderin... waarom denk je dat ik bezig ben met m'n koppeling??????? omdat ik mijn koppel hoogtoerig wil hebben wat met een tomos blokje een uitdaging wordt.

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 20 apr 2017 23:36
door ief
Je koppeling veranderd nix aan je koppel onderin, die omzijlt het alleen (veren inkorten)

Ik laat het hier ff bij Ivo ;)

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 20 apr 2017 23:39
door ivowieman
haha oke is goed. ik gaat maar eens slapen...

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 21 apr 2017 19:39
door ivowieman
oke, nu ik twee weken vakantie heb zit ik te twijfelen om hem toch een ander kleurtje te geven(wat kost een bus verf bij de action nou). vind deze kleir blauw uiteindelijk niet echt bepaald mooi. lijkt net speelgoed. ik zat te denken aan: metallic blauw en andere details gewoon zwart laten
frame zwart (glanzend) en details rood maken

ideeën/plaatjes met mooie kleuren combi's zijn welkom!

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 21 apr 2017 19:41
door ivowieman
oja dit is ook wel een optie, lekker makkelijk, want kan details gewoon zwart laten en alleen het frame deze kleur maken

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 21 apr 2017 23:09
door tomsmos
Die van mij maak ik donkergrijs (ral 7024) met oranje. Gaat heel mooi, helemaal i.c.m. chroom en bruin leer. Maar ook zonder hoor.
image.jpeg
Zoiets, en dan vooral de kleuren.
*Plaatje is van dreegez/for the bold (https://www.youtube.com/user/dreegez)

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 21 apr 2017 23:40
door ivowieman
oke bedankt! maar vindt dat wat te ouderwets/caferacer achtig. dit is een crosser en moet er een beetje mooi uit zien en ik ben niet zo super ervaren met brommers verfen duss jaa

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 24 apr 2017 00:36
door ivowieman
oke, ik heb een vraagje:
wat is het verschil bij contactpunten tussen EFFE en normaal? EFFE is duurder. zit er kwaliteits verschil in?
en ik ga moren waarschijnlijk langs de bromboer en fiets dan ook wel even door naar de action om te kijken of ze daar mooie metallic-blauw hebben en als dat zo is koop ik het gelijk :) kunnen we t framepje weer wat aanpassen

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 24 apr 2017 13:12
door ivowieman
oke, ik heb een vraagje:
wat is het verschil bij contactpunten tussen EFFE en normaal? EFFE is duurder. zit er kwaliteits verschil in?
en ik ga moren waarschijnlijk langs de bromboer en fiets dan ook wel even door naar de action om te kijken of ze daar mooie metallic-blauw hebben en als dat zo is koop ik het gelijk :) kunnen we t framepje weer wat aanpassen
iemand??

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 24 apr 2017 15:31
door ivowieman
oke, net even wat gekocht...

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 24 apr 2017 22:50
door ief
Reageren we hier toch even alleen... de bus is al gekocht, jij vindt het hopelijk mooi dus wat moet ik/ iemand daar aan te voegen dan?

Wordt vast mooi. Spuiten is mijn ding niet, ik wil altijd te snel en dat wordt altijd lelijk :)
Cilindertje gaat nog net goed.

Met dat setje kan je wel wat denk, al is een carbide freesje ook wel prettig, afhankelijk van wat je weg wilt halen.

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 24 apr 2017 23:06
door ivowieman
Reageren we hier toch even alleen... de bus is al gekocht, jij vindt het hopelijk mooi dus wat moet ik/ iemand daar aan te voegen dan?

Wordt vast mooi. Spuiten is mijn ding niet, ik wil altijd te snel en dat wordt altijd lelijk :)
Cilindertje gaat nog net goed.

Met dat setje kan je wel wat denk, al is een carbide freesje ook wel prettig, afhankelijk van wat je weg wilt halen.
heb alleen de grondverf gekocht he. en heb bonnetjes ook nog. wat bedoel je met: 'cilindertje gaat nog net goed'?
ja heb vanmiddag even geprobeerd en t gaat opzich wel, en dat voor 1€ bij de action :lol:

wil eigenlijk alleen uitlaatpoort aanpassen en voor de rest gewoon goed afstellen. ik bedoel ik heb op mijn ouch ook deze set helemaal standaard en trekt goed op en een top van 60. dus die cikindertjes willen echt wel, en dan vooral rond de 7000 toeren. vooral op ddie puch als ik dan rond 45kmpu rijdt en dan ff een contstante snelheid aanhoudt en dan opeens volgas is zo heerlijk :9

zit te twijfelen of ik nou uitlaatpoort omhoog ga maken waardoor de powerband dus hoger ligt en ik meer toeren kan maken en dat ik dan ook mijn koppeling moet aanpassen dat die rond 7000 aangrijpt, anders heb je een enorme dip onderin.
of de uitlaatpoort bredermaken waardoor mijn koppel onderin dus beter wordt en ik niet veel aan mijn koppeling hoef te doen...

edit: is korrel 100 goed voor heel het schuurwerk of moet ik voor de afwerking nog fijner schuurpapier halen?

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 24 apr 2017 23:18
door ief
Ik zie van alles behalve grondverf :)

Ik bedoel dat ik het nog net kan opbrengen om een cilindertje een verfje te geven zodat het er ook nog een beetje deftig uit ziet.

Korrel 100 lijkt me prima maar zoals gezegt is m'n ding niet dus niet de aangewezen persoon. Is maar net hoe hoog je de lat legt denk.

Waarom probeer je niet is wat te klooien met uitlaatjes ipv meteen de vijl/ dremel er in te zetten.

Met bijv. zo'n bos moet het toch flink sneller willen.

Als je al wat wil doen zou ik em eerst breder maken, de spoelpoorten kan je ook nog wel iets netter krijgen met een dremel maar dan moet je wel ff goed na denken over hoe en wat want het wordt zo maar slechter.

Maar uiteindelijk, doe maar gewoon lekker, leer je het meest van :)

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 24 apr 2017 23:38
door ivowieman
die grijze bussen is grondverf.
maar ik heb een vraag: moeten de grondverf en de lak van hetzelfde merk zijn of mag t ook verschillend zijn? ik wilde namelijk de grondverf van spectrum doen en de metallic blauw van sencys

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 24 apr 2017 23:42
door ief
Ff proefstukje doen. Zal allebei wel acryl zijn en dus goed maar ff checken en je weet het zeker.

Dacht dat het blanke lak was, de grijze, moet je dat niet hebben dan?

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 24 apr 2017 23:47
door ivowieman
hmmm blanke lak.....
nouja ik ga het niet suuupeeeerrr uitgebreid doen zoals de eerste keer. ik haal nu ff zadel acherbug, schoks, achterrekje en wielen en blok en stuur eraf. ga ook gelijk de ophangingspunten van de kappen eraf slijpen, ik ga ze toch nooit meer gebruiken. maar ik wil het dus eigenlijk heel stiekem eind van de week al af hebben... dus dat wordt doorwerken. en blanke lak kan ik altijd nog halen.

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 24 apr 2017 23:55
door ivowieman
oke, ik denk laat ik eens de achterkant van de primer lezen. daar staat: 'overspuitbaar met alle laksystemen'
betekent dit dat het met alle merken over te spuiten is? dat zou super chill zijn. ik ga inderdaad even een testdingetje doen.

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 25 apr 2017 11:45
door tomsmos
Korrel 100 is VEEL te grof. Ik weet niet hoe je verf er nu opzit, maar als die gewoon goed vlak zonder druipers/strepen e.d. is, dan moet je de verf opschuren met korrel 400 waterproof. Dat doe ik nu ook, en het wordt echt super. Met 100 ga je te snel en krijg je strepen.
Dus 400 waterproof, als je verf er heel slecht op zit kan je de slechte plekken met 240 doen en dan eroverheen met 400.

V.w.b overspuitbaarheid, gewoon een teststukje doen, als het na 24 uur droog is zonder gekke dingen zal het wel goed gaan.

Kleurtje vind ik wel heel gaaf!