Pagina 3 van 3

Geplaatst: 05 sep 2006 17:40
door J1
ik heb trouwens een automatic tomos met 2 versnellingen, kan je iets doen dat ie wat sneller overschakeld? want bult-op schiet het echt niet op :?

Geplaatst: 05 sep 2006 17:53
door Boekbak
koppelingsveren inkorten...

HOWTO staat hoe dat moet.. :wink:

Geplaatst: 07 sep 2006 08:39
door J1
right, zal ik eens doen :wink:

Geplaatst: 07 sep 2006 14:30
door frankey16
me pa wil juist dat ik um opvoer en gaat ie me ook nog bij zitte helpe ook

en als je hem niet te ruig opvoert dan maakt het toch nix uit

Geplaatst: 07 sep 2006 17:22
door J1
rofl :P wil hij er zelf ook op rijden? of wil hij gewoon dat jij een mooie Tos hebt

Geplaatst: 11 sep 2006 15:46
door frankey16
als ie *standaard snelheid gaat is het niet goed dus al voer je hem 10 KM/h op is het al goed

zeg gwoon tege je ouders doe een andere uitlaatje erpop omdat dat er mooier uitziet ofzo terwijl je dan wel 10Km/h sneller gaat en gaat ie toch sneller als standaard en dan is het goed

Geplaatst: 11 sep 2006 15:46
door frankey16
als ie *standaard snelheid gaat is het niet goed dus al voer je hem 10 KM/h op is het al goed

zeg gwoon tege je ouders doe een andere uitlaatje erpop omdat dat er mooier uitziet ofzo terwijl je dan wel 10Km/h sneller gaat en gaat ie toch sneller als standaard en dan is het goed

Geplaatst: 11 sep 2006 16:37
door J1
jah, ik mag ook van mn ouders een technigas next kope:), ik had em al besteld via internet maar dat duurde me te lang, ik ga strax effe bellen naar de brommerboer of hij er nog eentje op vooraad heeft. :lol:

Geplaatst: 11 sep 2006 22:40
door ex-gast
ik moet het bij dit keer eens zijn met shadowranger

met een zuigergestuurd blokje kun je niet zomaar in de wilde weg boren de timing word door de zuiger zelf bepaald
je kan dit wel tunen doormiddel van de "flappen" bij te werken

dit moet wel met zorg gebeuren


meest ideaal is : koppelingsveer inkorten , compressie verhogen , ontsteking vervroegen , std snel uitlaat , 12-14 carb en desnoods ander voortandwieltje (valt minder op dan achter)

deze dingen vallen niet op , zijn niet duur of zelfs gratis en makkelijk te doen

darom in mijn ogen ideaal
darom vind ik dit de meest ideale oplossing

Geplaatst: 16 sep 2006 23:20
door J1
oke, een vriend had het ook al over compressie verhogen, hoe kan je dat doen?

Geplaatst: 17 sep 2006 04:59
door Joop56
door bijv de kop af te vlakken of de zuiger te bewerken (zoals ex-gast al meldde)

Geplaatst: 23 sep 2006 12:49
door GOOF
wat als ik een 50snel kop op me stadnaard cil doe heb ik dan ook meer compressie?

Geplaatst: 23 sep 2006 13:25
door Joop56
dan is je inlaat groter, en het presteerd beter.
Je gaat gewoon sneller, meer compressie denk ik niet.
je verhoogt nergens de druk

Geplaatst: 24 sep 2006 13:35
door GOOF
is de 50 snel kop niet anders dan een standaard snor kop?

Geplaatst: 24 sep 2006 13:45
door Joop56
o wacht je zegt 50 snel kop

Dus ofwel een afgevlakte kop ofwat?

Een afgevlakte kop, of bromkop heeft meer compressie ja

Geplaatst: 05 okt 2006 23:24
door Puchracer
In volgorde van comressie.

Snorkop grootste verbrandingsruimte => lage druk dus
Bromkop (zeg maar de std kop)
Hd kop (50cc snel kop) cilinderkop met een kleinere verbrandingruimte ==> hogere druk dus

Geplaatst: 16 okt 2006 21:56
door J1
ik krijg morgen m'n nieuwe endy reverse, eindelijk.
hoe hard zal m'n brommer ongeveer rijden met alles er voor de rest nog standaard aan?