Pagina 3 van 3
Re: Gl10 restauratie Probleem 23/6
Geplaatst: 24 jun 2009 22:42
door jaspervh
maar maakt dit iets uit als het gat niet perfect overeenkomt zoals het normaal zat?
want het gaat iets meer naar voor komen maar volgens mij is dit niet echt een porbleem aangezien het een tamelijk groot inlaatgat is
Re: Gl10 restauratie Probleem 23/6
Geplaatst: 24 jun 2009 22:53
door Erik
die uitlaat doet me denken aan een micropenis

Re: Gl10 restauratie Probleem 23/6
Geplaatst: 24 jun 2009 23:17
door jaspervh
dat kan al eens gebeuren he
maaru weet niemand dit?
maar maakt dit iets uit als het gat niet perfect overeenkomt zoals het normaal zat?
want het gaat iets meer naar voor komen maar volgens mij is dit niet echt een porbleem aangezien het een tamelijk groot inlaatgat
Re: Gl10 restauratie Probleem 23/6
Geplaatst: 25 jun 2009 19:31
door PimW
Voor de beste prestaties wil je alles naadloos op elkaar aansluitend hebben. Zie je spruitstuk als een deel van je inlaat traject. De benzine komt eerst via de carburateur in de luchtstroom en dan via je spruitstuk in het carter (eventueel nog via je cilinder). Als die delen niet mooi op elkaar passen heb je in dit kanaal randjes en hoekjes zitten. Deze werken vertragend en verhinderen de luchtstroom.
Kun je die gaten niet zo vijlen dat je inlaat mooi overloopt?
Re: Gl10 restauratie Probleem 23/6
Geplaatst: 26 jun 2009 09:46
door jaspervh
zal na het weekend eens een foto posten en dan zal je het zien.
het is een behoorlijk raar spruitstuk
Re: Gl10 restauratie
Geplaatst: 04 jul 2009 17:09
door jaspervh
Vraag.
de veringen die erop zitten, bestaan uit 2 delen het smalle(onder) en brede(boven)
kan ik het onderste deel van de veer spuiten, zonder dat het beschadigingen zal opleveren?
Re: Gl10 restauratie
Geplaatst: 04 jul 2009 17:54
door PimW
Heb je het over de voor- of achtervering? Of allebei?
Als ik zo kijk wil jij het verchroomde deel spuiten, dus aan de voorkant de binnenpoten en aan de achterkant (hoe noem je dat eigenlijk) de onderste helft van de veer? Opzich denk ik dat het geen kwaad kan, je hebt geen oliegeveerde vork met keerringen. Je moet misschien even kijken hoeveel ruimte er tussen onder en bovenkant zit want als jij gaat veren wil je niet dat je verf eraf schraapt.
Re: Gl10 restauratie
Geplaatst: 04 jul 2009 19:29
door jaspervh
de achterveren.
maar misschien koop ik gewoon nieuwe chroomveren. als die in prijs meevallen.
maar voorlopig ga ik ze spuiten.
Re: Gl10 restauratie
Geplaatst: 05 jul 2009 21:51
door jaspervh
Brommer zit bijna helemaal terug in elkaar.
maak morgen avond wel wat foto's want moet morgen om half zeven al op mijn vakantiejob zijn.
mogen maak ik de brommer ook helemaal af.
Re: Gl10 restauratie. KLAAR!!
Geplaatst: 12 jul 2009 16:44
door jaspervh
Klaar!!!
buiten enkele kleine dingen dan nog te doen zijn maar moet de onderdelen nog hebben
Re: Gl10 restauratie. KLAAR!!
Geplaatst: 13 apr 2010 10:57
door jaspervh
mijn carburateur is nu gedicht aan de vlotterkamer doormiddel van een stuk rubberband mooi in de vorm uitgesneden.
maar nu lekt mijn carburateur nog altijd aan de overloop
en ik heb geen idee hoe ik dit kan laten stoppen.
iemand een voorstel?
Re: Gl10 restauratie. KLAAR!!
Geplaatst: 13 apr 2010 11:53
door marccoef
Wel een grappig ding,
khad het alleen veeeeel anders aangepakt dan jou..
je doet alles maar voor de helft en op een beunmanier

!
Re: Gl10 restauratie. KLAAR!!
Geplaatst: 13 apr 2010 13:04
door jaspervh
ben ik ook achtergekomen

al de kappen gaan er af
stickers worden gezocht of laat ik maken.
wordt weer terug in een mooie gele kleur gespoten
heb een originele uitlaat gekocht. Die blinkende kappen heb ik eraf gedaan.
kader staat netjes. wel roest maar is opgelost met een beetje staalwol dus is oppervlakkig.
voorspatbord wordt neer uitgekeken aangezien er gaten in zitten.
en als dit klaar is zal het niet meer half beun zijn denk ik

maar eerst wachten als ik een boete ga krijgen voor mijn andere brommer en dan ga ik investeren in deze.
enkel de carburateur is niet goed maar wil geen nieuwe kopen omdat ik vind dat zo een brommer standaard moet blijven.
wat vindt jij er zo beun aan dan?
Re: Gl10 restauratie. KLAAR!!
Geplaatst: 13 apr 2010 16:08
door Sebastiaankl
Als de pakking van de vlotterkamer gewoon goed is en goed zit, dan ligt het waarschijnlijk aan de vlotter/vlotternaald zelf.
Die zorgt er dan niet voor dat de benzinetoevoer stopt zodra de vlotterkamer vol zit, en dus zal hij overstromen.