Condensator vervangen, geen verandering. Het bleek dat de bobine niet goed functioneerde, want nadat ik die had vervangen startte de brommer weer. Veel dank voor het meedenken!!Als hij het ook met een andere bougie hetzelfde doet verwacht ik dat het in de ontsteking zit.
Vonk mag niet geel of orange achtig van kleur zijn, moet echt blauw zijn.
Als bv de contactpunten erg gaan vonken als hij goed warm is, dan is de condensator slecht.
Ontsteking spoel of de bobine kunnen door warmte ook uitvallen.
Condensator en spoel op de grondplaat worden erg heet, verwacht dat daar het probleem in zit.
Toch te vroeg gejuicht helaas. Na een kilometer of 15 exact dezelfde problemen. De motor viel eerst incidenteel, maar daarna steeds vaker spontaan uit, totdat ie nu bijna niet meer wil starten. Het klinkt nog steeds als een elektrisch probleem. Geen gesputter oid. Voordat ik de bobine opnieuw vervang, lijkt het me verstandig de oorzaak te onderzoeken waarom de bobine ermee ophoudt. Heeft iemand een idee waar ik aan moet denken? Waardoor kan een bobine stuk gaan op de manier zoals beschreven? Dank voor jullie hulp!Condensator vervangen, geen verandering. Het bleek dat de bobine niet goed functioneerde, want nadat ik die had vervangen startte de brommer weer. Veel dank voor het meedenken!!Als hij het ook met een andere bougie hetzelfde doet verwacht ik dat het in de ontsteking zit.
Vonk mag niet geel of orange achtig van kleur zijn, moet echt blauw zijn.
Als bv de contactpunten erg gaan vonken als hij goed warm is, dan is de condensator slecht.
Ontsteking spoel of de bobine kunnen door warmte ook uitvallen.
Condensator en spoel op de grondplaat worden erg heet, verwacht dat daar het probleem in zit.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast