Ik heb nu een compleet standaard 50 cc dus met een snor kop. Mijn vraag is of ik het beste een HD kop op mijn 50 cc kan plaatsen of een standaard brom kop? Graag reactie terug!Een 65 hd kop op een standaard 50cc gaat niet werken.
Je geeft niet aan wat je huidige setup is. Uitgaande dat je minimaal een bromkop wil monteren neem ik aan dat er nu een snorkop op zit. Een HD is eigenlijk een afgedraaide bromkop waarbij de compressieruimte zo klein mogelijk is gemaakt. Bij deze laatste is het van belang dat je de afstand tussen de zuiger in het hoogste punt en de kop tenminste 0.6 mm houdt. Anders krijg je een zgn
"Koptikker".
En heeft iemand een tip qua hoge druk kop dan?Ik heb nu een compleet standaard 50 cc dus met een snor kop. Mijn vraag is of ik het beste een HD kop op mijn 50 cc kan plaatsen of een standaard brom kop? Graag reactie terug!Een 65 hd kop op een standaard 50cc gaat niet werken.
Je geeft niet aan wat je huidige setup is. Uitgaande dat je minimaal een bromkop wil monteren neem ik aan dat er nu een snorkop op zit. Een HD is eigenlijk een afgedraaide bromkop waarbij de compressieruimte zo klein mogelijk is gemaakt. Bij deze laatste is het van belang dat je de afstand tussen de zuiger in het hoogste punt en de kop tenminste 0.6 mm houdt. Anders krijg je een zgn
"Koptikker".
Allereerst ben ik benieuwd waarop je baseert dat hij warmer word dan normaal? Dit kan van meerdere aspecten een oorzaak zijn. En waarom rijd sproeier 82 beter dan 84?Ik heb een vraag over mijn revival, ik vind namelijk dat ie warmer word dan normaal
Mijn setup:
15 mm Dellorto
15mm spruitstuk
65cc airsal+ hd kop
Tecno bullit
Polini membraan
vtw 46, atw 24
Inmiddels zit er sproeier 84 in maar 82 rijd beter. Ik vind dit behoorlijk groot voor mijn setup.
Heeft iemand een idee of dit met elkaar te maken heeft en hoe ik het moet oplossen.
Ja toen het er bij de schroef aan de zijkant uitliep heb ik hem dichtgedraaid.Klopt de hoeveelheid olie in het blok?
En de koppelingsveer is die in goede staat?
Je weet dat er achter de koppeling ook een koppeling drukveer zit, een ronde veer? Wellicht is die aan gruzelementen?
Dit zou inderdaad het probleem van de kickstart kunnen zijn. Betreft het niet overschakelen van 1e naar 2e versnelling.. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb gister t vraagtekenveertje vervangen. Draai hem morgen weer uit elkaar en post dan foto's om te controleren of alles in het blok nog goed is.Kickstartremveer in de bak zit waarschijnlijk niet in de uitsparing van het carter of deze is gebroken/ verbogen. Zoek maar eens op "omegaveer".
Dat is dus de kickstartremveer of omegaveer. Die is krom, niet gebroken. Daarom draait je kickstart mee omdat deze niet losgekoppeld wordt. Vervangen is het advies.
Ook viel het me op dat de veer gebroken leek
20200510_123629.jpg
Thanks, ik ga deze uiteindelijk ook vervangen. Zie jij overigens gekke dingen? Hieronder nog een foto ter illustratie. Overigens zie ik in het blok schilfersDat is dus de kickstartremveer of omegaveer. Die is krom, niet gebroken. Daarom draait je kickstart mee omdat deze niet losgekoppeld wordt. Vervangen is het advies.
Ook viel het me op dat de veer gebroken leek
20200510_123629.jpg
Zo ziet eruit als ie goed is:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast