Pagina 2 van 13

Re: Steeksleutel's sprintert.

Geplaatst: 26 mar 2008 16:58
door steeksleutel
Volty: Bedankt, check je rekening maar ff :wink:

910-sprinter: Oke, bedankt dat gaat idd niet meer lukken, maar weet nu in iedergeval hoe het werkt!

Tijmans: Ik moet nog is goed nadenken over een blokie, membraam inlaat in wel gaaf natuurlijk en een MK. Daar moet ik nog maar is goed over denken. Ps, Het is Arnaud met Aa uuh dee.

Ingmar: Ik ga dat project ff volgen thank you!

Re: Steeksleutel's sprintert #UPDATE 26 maart#

Geplaatst: 26 mar 2008 19:41
door steeksleutel
UPDATE 21 maart.

Hij staat op wielen 8) !

Re: Steeksleutel's sprintert #UPDATE 26 maart#

Geplaatst: 26 mar 2008 19:44
door Ingmar.
lagge man lekker laag :D :D

onder welke hoek staad die voorvork ongeveer 45 graden? wel ziek :P

en nu moet je eigenlijk met je kont net onder dat wiel gaan zittu :P dat zou echt extreem zijn :P

Re: Steeksleutel's sprintert #UPDATE 26 maart#

Geplaatst: 26 mar 2008 19:46
door Natalie
chopper style ^O^

Re: Steeksleutel's sprintert #UPDATE 26 maart#

Geplaatst: 26 mar 2008 19:49
door Renault
chopper style ^O^
Waar is die v-twin :x ; nee grapje

Te vet dat je het zelf doet en kan :D


Edit; ga je trouwens wel of niet naar Jubbega, of ga je dat niet halen met het bouwen ?

Re: Steeksleutel's sprintert #UPDATE 26 maart#

Geplaatst: 26 mar 2008 20:12
door PimW
Ik vind hem super vet lijp :mrgreen:


Nee serieus, ziet er retegoed uit hoor!

Re: Steeksleutel's sprintert #UPDATE 26 maart#

Geplaatst: 26 mar 2008 20:15
door steeksleutel
Wat een positieve reacties allemaal zeg :)

Ik ben een beetje bang dat als ik nu inschrijf dat ik het niet ga redden. Ik denk dat ik blij mag zijn als dan mijn frame af is maar heb dan nog geen snel blokje.

Het is de bedoeling om op de plek waar normaal de achterveren zitten, een strip te plaatsen en dan met een pijp naar de bovenkant van het balhoofd. Ik kom dus iets voor het midden van de as boven het wiel te zitten.

Welke hoek de vork maakt weet ik niet(kan ik wel meten natuurlijk). Hij is 70 mm dichter bij de grond dan orgineel.

Re: Steeksleutel's sprintert #UPDATE 26 maart#

Geplaatst: 27 mar 2008 15:14
door Ingmar.
tuurlijk kan je de hoek van je voorvork wel meten :D :P water pas haak op de grond zettu en dan een geodriehoek of graden boog tegen zetten :P

Re: Steeksleutel's sprintert #UPDATE 26 maart#

Geplaatst: 27 mar 2008 17:29
door TomosTuningWassenaar
het frame ziet er wat "sportiever" en sneller uit dan alle andere sprint frames die ik tot nu toe heb gezien. dat komt omdat je voorvork in een grotere hoek staat met je frame dan normaal. dus je wielen staan verder uit elkaar zeg maar.

ik ben benieuwd :D

Re: Steeksleutel's sprintert #UPDATE 26 maart#

Geplaatst: 27 mar 2008 18:18
door steeksleutel
Ik heb een wielbasis van precies 1,40 meter. Orgineel is 1,10 meter. Ik ben dus 30 cm langer. Ik hoop dat het niet TE is.

Re: #UPDATE 4 april# naafje mooi! Steeksleutel's sprintert

Geplaatst: 04 apr 2008 20:15
door steeksleutel
Update naafje en meer. Zie eerste post!

Re: #UPDATE 4 april# naafje mooi! Steeksleutel's sprintert

Geplaatst: 04 apr 2008 20:17
door kevin__90
netjes hoor die naaf is mooi geworden.

maar waarom kies je voor een spaakvelg zijn die lichter dan normale (ik weet zo niet wat voor materiaal dat is)

Re: #UPDATE 4 april# naafje mooi! Steeksleutel's sprintert

Geplaatst: 05 apr 2008 20:51
door steeksleutel
Een spaakvelg is van gewoon staal. Niks bijzonders, ze zijn evengoed een halve kilo lichter. Als ze klaar zijn zal ik ze wel even precies wegen.

Ik zie net dit:
SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT AUTOMATEN KLASSE

1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 80 cc.
2. De carburateurdoorlaat is vrij, evenals het inlaatsysteem.
3. De krukasslag dient standaard te zijn.
3. Elke vorm van automatische aandrijving, behalve variomatic, is toegestaan. De werking en bediening dient echter standaard te zijn. Koppelingsdelen mogen worden vervangen. Alles dient goed te worden afgeschermd.
4. De gehele voor - en achterrem, of onderdelen daarvan, mogen vervangen worden. Remmen dienen goedwerkend en deugdelijk geconstrueerd te zijn. Wielen dienen minimaal 10 inch te zijn.
5. De voorvork, of onderdelen daarvan, mag worden vervangen, mits de balhoofdhoek nagenoeg gelijk blijft en alles deugdelijk is geconstrueerd. De voorvork dient wel verend te blijven.
6. De achterbrug mag worden vervangen of gewijzigd, mits deugdelijk geconstrueerd. Het principe van de werking van het achterveersysteem mag worden gewijzigd. De achterbrug mag ook als vaste constructie uitgevoerd worden.
7. De frameconstructie is vrij. De keuze van spatborden, tank, zitje en evt. stroomlijn is vrij. Genoemde onderdelen dienen deugdelijk van constructie te zijn.

Ik heb dus niet helemaal goed gelezen :')

Re: #UPDATE 4 april# naafje mooi! Steeksleutel's sprintert

Geplaatst: 05 apr 2008 21:17
door Ingmar.
Wahahah das kloten maar geld dat dan ook voor zelfbouwers?
Dat lijkt mij logies bij een *standaard frame om het op die manier het sterkst/gemaakt is.


Want volgens mij gaat dit over de aan passing van een *standaard brommer en niet over een zelf bouwer.
Want ze zeggen als je de voorvork veranderd moet de hoek nagenoeg het zelfde blijfen maar of dat dan ook voor en zelfbouwe geld geen idee

Je moet eigenlijk een foto naar de wetstrijd organanistie sturen en vragen of jou frame goed gekeurd word :P

Re: #UPDATE 4 april# naafje mooi! Steeksleutel's sprintert

Geplaatst: 05 apr 2008 21:21
door PimW
Volgens mij geldt dit indd ook voor zelfbouwers want in het regelement daar staat verder nix over. Dit betekend dat een tomosblokje op eigenbouw frame volgens mij gewoon meerijd met de automaten klasse.

Re: #UPDATE 4 april# naafje mooi! Steeksleutel's sprintert

Geplaatst: 06 apr 2008 10:12
door steeksleutel
Als ik het zo lees, mag je een zelfbouw frame maken. De constructie hiervan is vrij maar de balhoofd hoek moet het zelfde zijn als bij een orginele puch.

Daarom heeft Fokko van de Velden zijn vork ook zo recht op staan denk ik.

Re: #UPDATE 4 april# naafje mooi! Steeksleutel's sprintert

Geplaatst: 06 apr 2008 20:47
door vdWal
ziet er al goed uit

en @ die vork mij lijkt rechtop een stuk lekkerder als zo mega schuin :?

Re: #UPDATE 4 april# naafje mooi! Steeksleutel's sprintert

Geplaatst: 07 apr 2008 17:10
door steeksleutel
De achterliggende gedachte was, een schuine vork stuurt makkelijker recht vooruit en daar gaat het om bij het sprinten.
Maar volgens het regelement mag dat dus niet :x

Re: UPDATE 8 april frame aangepast Steeksleutel's sprintert

Geplaatst: 08 apr 2008 18:52
door steeksleutel
Weer een updatje. Het frame aangepast volgens het regelement en een 'tekening' van hoe het uiteindelijk ongeveer moet worden.

Re: UPDATE 8 april frame aangepast Steeksleutel's sprintert

Geplaatst: 08 apr 2008 19:56
door E880
Ziet er super uit 8) :D

alleen waarom koop je niet zo een chrome achterbrug met vierkante 'buizen'?