Pagina 2 van 4

Geplaatst: 05 apr 2006 23:51
door Gekke
Ik ga een 24 atw hale... als het me neit bevalt ga ik nog wel opzoek naar een brommer carb.

26 is volgens mij iets te groot en 22 iets te klein.. heb uiteraard geen ervaring... ik hou het dus bij 24 :o

Geplaatst: 06 apr 2006 00:20
door Joop56
Hmm ik betwijfel of je met die kleine verandering resultaat boekt,

26 is meer voor de hand liggend, maar ondervinding is het beste

Geplaatst: 06 apr 2006 09:29
door kevin
@ joop, jij beweert met een grotere vertanding sneller op te trekken, dat klopt natuurlijk niet, zet je mountainbike maar eens in je hoogste versnelling en probeer dan eens weg te rijden, of in zijn laagste versnelling,
een kleinere vertanding zorgt dus voor meer trekkracht een grtoere voor een hogere top en minder trekkracht
kevin

Geplaatst: 06 apr 2006 09:38
door Multifix
even alles op- een rijtje, want zelfs ik zie dat er dingen wordne gepost die niet kloppen.
Een standaard snor tomos heeft een 31 of 33 Atw (in ieder geval neit kleiner)
Met een KLEINER atw trekt ie langzamer op maar gaat ie harder.
Met een GROTER atw trekt ie harder op maar gaat ie minder hard.

Geplaatst: 06 apr 2006 12:58
door Gekke
hmm

Maar nou ga ik een andere tandwiel hale 24.

Maar ik wil me trakkracht wel behouden.. kan ik dan geen 14/12 brommer carb hale ? zodat ie wel goed doortrekt + mooie top heb...

Geplaatst: 06 apr 2006 14:08
door Joop56
hmm

Maar nou ga ik een andere tandwiel hale 24.

Maar ik wil me trakkracht wel behouden.. kan ik dan geen 14/12 brommer carb hale ? zodat ie wel goed doortrekt + mooie top heb...
Oh is dat echt zo , ik heb mijn brommer gekocht van een vriend, die zei dat ie helemaal standaard was, zat 26-22 vertanding op.
en met imitatie uitlaat, originele look.

Maar ik snap het, en kevin wat je zegt is maar half goed!
Ik zeg niet dat je gelijk harder optrekt, maar in combinatie met die snelle uitlaat volgens mij wel!

Geplaatst: 06 apr 2006 14:15
door freaky_Tomos
even alles op- een rijtje, want zelfs ik zie dat er dingen wordne gepost die niet kloppen.
Een standaard snor tomos heeft een 31 of 33 Atw (in ieder geval neit kleiner)
Met een KLEINER atw trekt ie langzamer op maar gaat ie harder.
Met een GROTER atw trekt ie harder op maar gaat ie minder hard.
hier wordt tenminste egt normaal gepraat.
kevin lees dit door en onthoud dit

Geplaatst: 06 apr 2006 16:35
door Tossie
ahum op een snor tomos zit geen 32 atw hoor, dan zou die ongelooflijk moeten trekken;)
Bullshit, op een snor tomos zit trouwens standaard 33!
En ja die trekken ongelofelijk hard, je merkt er misschien niks van omdat je al na 3 seconden op ze top zit.

En idd wat Multifix zegt klopt helemaal.

Geplaatst: 06 apr 2006 16:46
door TQ Rider
moet zo'n snor blok altijd dan met een ei cillinder zijn of niet ?

Geplaatst: 06 apr 2006 19:21
door Joop56

Bullshit, op een snor tomos zit trouwens standaard 33!
En ja die trekken ongelofelijk hard, je merkt er misschien niks van omdat je al na 3 seconden op ze top zit.

En idd wat Multifix zegt klopt helemaal.
Ik weet het nu, k had het fout, ik dacht dat mijn helemaal standaard was, met een atw 22, maar blijkbaar niet. Voorbarige conclusie, sorry ;)!

Geplaatst: 06 apr 2006 21:07
door Gekke
WOUW :shock:

Een brommerkop loopt Egt heel Erg goed... Topsnelheid tegen de 35/4O... Me brommer loopt nu echt 1o x beter.. Ik adviseer iedereen zoeen brommerkop op een snorbrommer :lol:

Deze week nog een atw hale...

ik zit te twijvelen tussen 24 en 26 :oops:

Wat denken jullie ? welke zal ik hale?

EDIT:

Moet ik persee een extra sterke ketting ingekort erbij kope? als ik een nadere atw ga hale? of hoeft dat niet?

Geplaatst: 06 apr 2006 23:25
door Joop56
Dat wordt je wel aangeraden als je tandwielen vervangt (dus ook voor tandwiel )
maar het hoeft niet persé

Je kan het zo laten, maar de kans dat je ketting eraf gaat is wel groter omdat het tandwiel nog scherpe puntjes heeft waar de ketting echt op ligt en niet zoals nu een beetje op elkaar afgesteld zijn (ligt er nu een beetje in de gebogen tandjes)

maar dit is mij ook maar verteld

Geplaatst: 07 apr 2006 09:23
door Tossie
Naar mijn weten maakt dit niks uit.
Ik heb laatst een nieuw tandwiel gekocht en van een vriend van me een ketting van een Yamaha DT'04 erop gezet.

Deze is dikker en sterker als tomos ketting maar ik heb er geen problemen mee.

Geplaatst: 07 apr 2006 14:50
door Gekke
Ik heb als ik goed begrepen hebt atw nr 31 of 33?

Elke kleinere tanwiel is dus 5 km harder..???

Dus als ik maat 24 neem is dat dan 3 x kleine tandwiel dus 3x5 = 15 km harder?
En maat 26 neem is dat dan 2 x kleiner dus 2x 5 = 1o km harder?

Ik denk dat ik dan 24 neem..

Geplaatst: 07 apr 2006 19:49
door Joop56
theoretisch gezien wel,

maar ik denk dat je dan tussen 10 en 15 km/h harder gaat

Geplaatst: 07 apr 2006 20:14
door Gekke
oke...

Ik ga eff een andere tandwiel hale... Maar een kleine vraag erbij :D

Wat is beter een 15mm carb of een brommer 12/14 carb?..

bromkop
atw 24
carb???

Geplaatst: 07 apr 2006 20:18
door Joop56
ik denk dat je 14/12 bedoeld

maar dat zou ik zo niet weten, ik denk zelf de 14/12

Geplaatst: 07 apr 2006 20:25
door Gekke
ik denk dat je 14/12 bedoeld

maar dat zou ik zo niet weten, ik denk zelf de 14/12
ja :oops:

Geplaatst: 07 apr 2006 20:32
door freaky_Tomos
1515 is natuurlijk beter want de benzine en luchdoorlaat is groter nl: 15 mm allebei

Geplaatst: 07 apr 2006 20:34
door Joop56
lol, leesfout haha (15 en 14 :lol: )

god weer een leesfout

edit: bedoel dus typfout