Pagina 2 van 2

Geplaatst: 12 mar 2006 22:43
door jboy
:) hm...hoe bedoel je?

Geplaatst: 12 mar 2006 23:26
door wobbel
Wat bedoel je te zegge puchracer met dit: iOPtrekken van een 50cc snel is al niet een sterk punt......k vat ut ff ni :oops: bedoel je te zegge da un 50cc snel daje daarmee ni zo snel optrekt of??? (en dan koop ik ma un technigas want ik doe het meer voor het trekke,ma kwil tog ook wel un hoge top langzaam rijden vind ik maar niks

Geplaatst: 12 mar 2006 23:31
door ex-gast
sorry dat ik et zo cru breng maar afstellen is ook een vak
tuurlijk trek je niet minder hard op met een homoet en een 50 snel

alleen omdat je powerband verschuift en mogelijk korter word moet je natuurlijk wel je vertanding afstellen

Geplaatst: 13 mar 2006 17:45
door jboy
:wink: ja idd afstellen scheelt ook erg veel

heb me filter weer wat dichter geplakt rijdt nu perfect :D (met 50cc snel)

Geplaatst: 15 mar 2006 20:17
door Puchracer
sorry dat ik et zo cru breng maar afstellen is ook een vak
tuurlijk trek je niet minder hard op met een homoet en een 50 snel

alleen omdat je powerband verschuift en mogelijk korter word moet je natuurlijk wel je vertanding afstellen
Moet even zeggen dat die van mij nu wel goed is afgesteld.

Nu iets van 50 à 75km ingereden met deze cilinder. Het optrekken vanuit stilstand is een stuk minder (oplossing koppeling afstellen veertjes indraaien) vanaf 20km/h begint die te trekken.

En vanaf zo'n 30km/h trekt die als de ziekte. Het wegrijden is dus het probleem. Het wegrijden bij Homoet is ook niet echt goed. Dus ik adviseer ander merk uitlaat iig geen Homoet. Ik zou gaan voor Proma Circuit maar die zijn er niet voor Tomos dus als je niet wilt gaan lassen zou ik gaan voor Technigas.

Zal nog wel laten horen hoe het wegrijden vanuit stilstand is als ik me koppeling getuned heb.

Geplaatst: 15 mar 2006 20:23
door fido
De techno circuit is wel een goede uitlaat met goede prestaties, het kan alleen wel zijn dat je demper na zo'n 400 km los gaat zitten. Dat is een kwestie van ff vastpoppen.
Afbeelding
p.s. tomos koppelingsveren kun je niet afstellen door ze aan te draaien...helaas

Geplaatst: 15 mar 2006 20:26
door freaky_Tomos
hij heeft het over zijn puch :wink:

Geplaatst: 15 mar 2006 20:31
door fido
Sorry, heb k even niet meegekregen. :oops:
hm...hoe bedoel je?
Ik bedoel dat je de cillinder zelf wat beter kan afwerken door bv. de uitlaatpoort en spoelpoorten te bewerken. Sommigen zeggen dat het goed is om je spoelpoorten te polijsten, anderen weer niet. Ik weet het niet dus ik hou het voorlopig maar bij uitlaatpoort verbreden/verhogen en cillinderkop afvlakken(help veel bij het optrekken!)

Geplaatst: 15 mar 2006 20:38
door Puchracer
@Fido ik rijdt nu met Techno Racing kan nou niet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Vergeleken met mijn standaard uitlaat presteert die wel een stuk beter maar als je naar andere uitlaten kijkt die voor Puch beschikbaar zijn is die Techno echt troep.

Valt me trouwens op dat er voor Puch meer uitlaten beschikbaar zijn als voor Tomos :? Puch word al 15 jaar niet meer gemaakt...

Iedereen hier op het forum heeft het over Technigas dus lijkt mij dat die het wel goed zal doen op Tomos.

Trouwens mijn demper zit ook los best wel tering herrie :P

2 opvattingen over de spoelpoorten
- Niet polijsten waardoor het oppervlak een klein beetje ruw blijft en de olie zicht beter kan hechten.
- Wel polijsten waardoor het glad word en de gassen/benzine sneller doorstroomen.

Ik denk dat het 2e betere prestaties oplevert.

Geplaatst: 15 mar 2006 20:38
door Puchracer
editSorry voor dubbelpost kan hem niet verwijderen volgens mij.. Kan op Puchforum wel :D

Genoeg over Puch :wink:

Geplaatst: 15 mar 2006 20:50
door fido
Dat zij idd de verhalen die ik heb gehoort over de spoelpoorten. Toch, een kameraad van mij heeft 95 gehaald met deze uitlaat+65cc+15mm.
Mijn ervaring is ook dat deze uitlaat het op een citta goed doet.

En voor puch zijn zowiezo veeel meer onderdelen te krijgen als voor tomos. Aangezien puch een van de meest voorkomende sleutelbrommers is. Het is zeg maar de golf onder de brommers, goedkoop, simpel en er zijn ontelbaar verschillende onderdelen.

Toch hou ik niet zo van puch, er zijn mooie bij maar de meeste vind k oerlelijk. En het is moeilijk om een goede nette puch te vinden. Nou weer on-topiq...