Pagina 2 van 3
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 14 jun 2011 17:21
door Wolf1993
Ja was met origineel, ontgrenst luchtfilter.
Zal ik trouwens veel trekkracht verliezen als ik achtertandwiel 26 erop zet in plaats van achtertandwiel 28? (ik wil wat van die overtoeren kwijtraken

)
Nee, dat is juist lekker als je veel overtoeren hebt. Zoveel trekkracht verlies je niet. De top wordt iets hoger, maar minder snel overtoeren.
Nou de overtoeren met mijn setup zijn alles behalve lekker

hij stottert er af en toe door op top heb ik het idee.
Het trekt wel hard op

Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 14 jun 2011 17:48
door brombertje
Ja was met origineel, ontgrenst luchtfilter.
Zal ik trouwens veel trekkracht verliezen als ik achtertandwiel 26 erop zet in plaats van achtertandwiel 28? (ik wil wat van die overtoeren kwijtraken

)
Nee, dat is juist lekker als je veel overtoeren hebt. Zoveel trekkracht verlies je niet. De top wordt iets hoger, maar minder snel overtoeren.
Nou de overtoeren met mijn setup zijn alles behalve lekker
hij stottert er af en toe door op top heb ik het idee.
Het trekt wel hard op

Dat onderstreepte komt dus door de kleine carb met kleine sproeier op hoge toeren. Daarom ga je met 14/12 ook een stuk harder, het mengsel kan niet genoeg aangevoerd worden.
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 14 jun 2011 22:31
door drestar
Bromkop? hd kop? en sproeier 74 holysh*t, ik heb sproeier 51

gewoon bromkop,en ja hij rijd het beste met sproeier 74, (heb wel giannelli reverse met powerfilter he) bougie is mooi koffiebruin,
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 15 jun 2011 13:29
door Wolf1993
Okee dacht al met standaard snel uitlaatje ofzo

Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 15 jun 2011 13:44
door brombertje
Terugloop is gewoon beter.

Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 15 jun 2011 13:48
door Pascal
Expansie is beter! Dat ' ie terugloopt heeft er niks meer mee te maken. Is alleen maar zodat hij niet belachelijk ver uitsteekt.
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 15 jun 2011 14:03
door brombertje
Expansie is beter! Dat ' ie terugloopt heeft er niks meer mee te maken. Is alleen maar zodat hij niet belachelijk ver uitsteekt.
Klopt helemaal. Als je de demper gewoon recht naar achter zet is het dezelfde uitlaat, staat alleen niet mooi zover buiten de brommer. Meeste expansie uitlaten zijn daarom terug gezet.
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 15 jun 2011 14:16
door lhhwietse
het staat sowieso niet mooi als de uitlaat zover uitsteekt maar de uitlaat mag ook niet verder dan het achterwiel uitsteken
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 15 jun 2011 15:58
door Wolf1993
Maare wat is betere keus om trekkracht grotendeels te houden maar overtoeren te verminderen? Grotere carb of gewoon een kleiner tandwiel. Vind dat optrekken echt fijn maar dat stotteren is irritant ...
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 15 jun 2011 16:23
door Alex..
Maare wat is betere keus om trekkracht grotendeels te houden maar overtoeren te verminderen? Grotere carb of gewoon een kleiner tandwiel. Vind dat optrekken echt fijn maar dat stotteren is irritant ...
[ Post made via Mobile Device ] 
carb doet niets aan overtoeren, een tandwiel is gewoon verplicht met overtoeren omdat jij er nu lekker mee door rijd en ondertussen je blok sloopt
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 15 jun 2011 18:10
door brombertje
Grotere carb helpt tegen stotteren, kleiner tandwiel tegen overtoeren.
Een kleiner atw kan er ook wel voor zorgen dat je minder toeren draait, en zo ook minder stottert. Maar dat merk je wel wat met trekkracht. Als je niet zo hard wilt met een snor, moet je gewoon geen Airsal nemen met HD kop.

Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 22 jun 2011 09:43
door Paul_94S
ik moet een beetje huilen....
15,1 seconden
kun je wel zien dan met die homoet. Is 2x zo sloom met optrekken
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 22 jun 2011 09:46
door brombertje
ik moet een beetje huilen....
15,1 seconden
Met welke setup?
15,1 is idd niet echt snel. Dan zit je echt op een begrensde snor setup.
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 22 jun 2011 09:59
door Paul_94S
ik moet een beetje huilen....
15,1 seconden
Met welke setup?
15,1 is idd niet echt snel. Dan zit je echt op een begrensde snor setup.
Kun je die niet zien in mijn onderschrift?
50cc airsal
puch hd
koppelingsveren 1cm ingekort
atw 24
homoet
16/16 dellorto
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 22 jun 2011 10:08
door brombertje
Onderschrift komt er niet bij als je mobiel post.

Is die 15,1 echt tot 50km/u, of naar top? Als dat naar 50 is, is het idd niet erg best.

Dat zal door de homoet komen denk ik.

Die staan niet bekend om trekkracht.
Ik hoop vandaag mijn andere A55 cilinder binnen te krijgen, en daar eens mee kijken wat mijn snelheden en tijden zijn, als die wel alle spoelpoorten open heeft.

Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 22 jun 2011 10:11
door Paul_94S
ja dat dacht ik al
ja dat is echt tot de 50km/u

ik krijg pas power vanaf de 50km/u haha
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 22 jun 2011 10:15
door brombertje
Ik ga minimaal 2 x zo snel naar de 50.

En dan heb ik atw 22.
I

die A55 dingen met Technigas.
Ik denk ook dat je een hoop trekkracht mist door de standaard luchtfilter op de 16/16.
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 22 jun 2011 10:17
door Paul_94S
Ik ga minimaal 2 x zo snel naar de 50.

En dan heb ik atw 22.
I

die A55 dingen met Technigas.
ja is zeker wel netjes! maar ik ben eigenlijk wel tevreden met mijn homoetje, ik heb ingmar al gemaild en kan mijn cilinder opsturen om te tunen maar ik wacht nog op spullen voor het cilindertje waar ik in de tussentijd mee ga rijden. Ik gok vandaag dus hij kan vandaag nog verstuurd worden haha
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 22 jun 2011 10:51
door Paul_94S
maar mis ik trekkracht door die standaard luchtfilter?
ik kan me nog herinneren dat je in je onderschrift had dat powerfilters suckete haha
hou ook niet zo van zoveel herrie van een powerfilter
wat heb jij gedaan dan met je filtertje?
Re: 0-50 km/u tijden.
Geplaatst: 22 jun 2011 10:57
door brombertje
Het is vooral dat ze erg zuipen en veel geluid maken, en daarom sucken. Mijne maakt ook wel geluid, maar zuipt niet zo.
Ik hou ook niet van herrie, en ik wacht al meer dan een maand op een originele filter voor A55, zodat ik het verschil kan testen. Mijn filter is puur een stuk rubber wat op mijn PHVA past, met een dubbele laag stretch stof als filter. (van een boxer)
Maakt net zoveel herrie, en zuigt prima lucht aan, al is het veel minder dan een gaasfilter. Daarom kan ik kleiner in sproeier. De gasreactie vind ik met deze filter trouwens fijner dan gaasfilter, en ik haal dezelfde top en trekkracht.
En op het geluid ben ik zelf nooit aangesproken, dat scheelt.