Pagina 2 van 6

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 10 mei 2011 17:27
door brombertje
Je hebt vast een beetje benzine in je slagroomspuit die je onder druk zet met het patroon, en zo benzine en N2O (lachgas) naar je spruitstuk spuit.

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 10 mei 2011 18:14
door taxmaxR
nope geen benzine lijkt op mijn tekenig hier boven maar dan met sproeier ?
dit komt nog wel

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 10 mei 2011 18:44
door Alex..
hahaha vet man

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 10 mei 2011 19:13
door brombertje
Wel leuk zo, maar de echte kracht van nos zit m in de extra benzine die je bij de extra zuurstof moet geven, om de volle kracht te krijgen. Nu koelt het je motor alleen nog maar en geeft het iets extra lucht, maar dat is nog niets totdat je de juiste verhouding benzine erbij doet. Dan blaast het echt hard.

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 10 mei 2011 19:19
door taxmaxR
brombertje ik ben benieuwd naar jou systeem met video. :!:

de tomos:
is nu al niet met halfgas en met 2 sec lachgas aan de grond te houden.
ik denk dat dit echt de max is voor een tomos.

maar ik daag bij deze IEDEREEN uit om een beter werkend lachgas systeem (onder de 100 euro)te maken en aan mij te laten zien met video. :twisted:

SUC6

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 10 mei 2011 19:21
door brombertje
Dan moet je toch even wachten tot ik mijn geld binnen heb om de klep en de patronen te kunnen bestellen. ;)
Ik wacht nog steeds op de belasting. :|

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 10 mei 2011 20:09
door taxmaxR
oke ik wacht brombertje en denk met mij vele andere.

suc6

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 10 mei 2011 21:46
door brombertje
Ik heb al iets gemaakt, het is vrij klein, maar ik denk dat ik er wel wat mee kan.
nos-sproeiers.JPG
sproeierbuis
nos-sproeiers.JPG (24.29 KiB) 9712 keer bekeken
Ik hoop dat door de druk van de N2O de benzine goed aangezogen wordt door de 2e sproeier en dan zo naar/door de klep gaat als deze geopend wordt. Daarna met een slangetje op de vacuum-aansluiting van mijn PHVA carburateur zodat het naar de cilinder wordt gezogen.

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 10 mei 2011 21:56
door taxmaxR
ik ben benieuwt denk niet dat het de mengsmering aan zuigt zou dus echt een pomp achter moeten.
maar dat gaat je niet lukken onder de 100 euro

maar toch veel suc6 gewenst

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 10 mei 2011 22:08
door brombertje
Ik wil het klein en controleerbaar houden en zoveel hoeft het niet te zuigen. Het komt toch onder de benzinetank te zitten, dus het zal wel stromen. Ik bedoel meer dat het een beetje verneveld gaat worden. Ik hoef geen 10 pk extra op een 4 pk brommertje :')

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 10 mei 2011 22:42
door taxmaxR
waneer denk je dat je kunt gaan testen?
zo te zien heb je nog heel wat in huis.

ik denk wel dat het bij jou moet gaan werken. alleen zou ik als ik jou was voor een soort Y stuk verbinding gaan. waar de benzine en de c2o samen komen en dan naar 1 sproeier. de druk van het gas neemt dan elke keer een mini beetje nevel mee ondat gas veel vlugtiger is dan vloeistof(denk hier bij dus ook aan een dunnere benzine slang eventuweel ook met benzine filter er tussen deze vernevelen ook bij een kleine druk.)

benzine...................c2o gas
.................. Y..................
.............. sproeier.............
............. spruitstuk...........

ik wacht het rustig af en wacht dus op de test video

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 10 mei 2011 22:55
door brombertje
Ik hoop aankomend weekend om het af te maken, en daarna te testen.Ik hoop morgen de klep te kunnen bestellen, en dat ie voor het weekend binnen is. Misschien zondag een testrit als het opschiet. Ik wil sowieso de klep hebben, en ik moet nog wat verzinnen om de patronen makkelijk aan te kunnen sluiten en te kunnen wisselen. De benzine pak ik direct van de benzineleiding met een T-stukje naar de sproeier, want ik wil er wel extra olie bij. Geen pure benzine. Ik hoop dat het genoeg power geeft met die kleine sproeiertjes, maar als ik zie hoe klein de sproeiers en leidingen zijn voor een 4 cilinder dan zal het wel goed zitten.

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 11 mei 2011 01:14
door beenham0
Schiet al aardig op, goed bezig Bert!

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 11 mei 2011 08:00
door Joren
http://www.wapwereld.nl/headshop-wapwin ... acker.html

Dat is denk ik wel 1 van de beste en goedkoopste manieren om zo een patroon op te maken.
Je kunt op die site ook goedkoop patronen bestellen btw.

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 11 mei 2011 09:55
door Tomoshoofd
Brommer op nitromethaan


Benodigdheden:

· euro 95 650ml
· nitromethanol(12%) 300 ml
· loodvervanger 15ml
· viscositeitverhogend middel 10ml
· speciale olie 25ml

Instructies:

Als je dan al die dingen hebt dan moet je ermee aan de gang.Zo moeilijk is dat niet omdat
ik je nu alle instructies zal geven.
Zorg dat je nooit of te nimmer zomaar te nitro in je tank gooit,want dan gaat het zeker mis!
Neem een gewone plastic fles en vul deze voor 65% met benzine. Dus als we een liter-fles nemen dan gaat daar dus 650cc euro 95 in.Vervolgens doen we er nitro(12%)bij met ongeveer 300 ml.
Dus dan hebben we een fles met ongeveer 4% nitro.Dit is eigenlijk te veel maar het mengsel wordt nog een keergemengd doordat het later in de tank komt.Vervolgens doen we 15ml loodvervanger erbij en 10ml viscositeitverhogend middel en 25mlvan de speciale olie.Je moet ervoor zorgen dat het zo een beetje in die verhoudingen bij elkaar komt.
Ik zal als voorbeeld een brommer nemen.Ik neem een brommer die een tankinhoud heeft van 5 liter.We zorgen dat er in de tank nog een halve liter zit.
Eerst moet de motor warm zijn gelopen.Pas als de motor redelijk warm is kan het nitro-mengselerin worden gedaan.En dan kan het feest beginnen!

als je gewoon pure nitro inflikkert dan krijgt je scooter per cc 1 pk, dus 50cc - 50pk en daar zijn de blokken niet op berekent. en het komt omdat hij dan harder gaan lopen omdat de ontbranding heviger is, je krijgt inplaats van: knal....knal..knal krijg je: KNAL...KNAL...KNAL
en de viscositeitverhogend middel en de speciale olie zorgen er voor dat je cilinder niet kapot gaat, je cilinder wordt namelijk gloeiend heet. en normale olie is niet tegen die temp. bestand en de olie verbrand dan en smeert niet meer. daarom die speciale olie met de viscositeit verhogende middel. hij zal wel niet meer stationai lopen dus moet je elke keer een beetje met het gas spelen.

dit is getest op een kreidler die eerst perfect reed en 80km/h liep. toen ze het er in hadden gedaan, liep de kreidler 120km/h en trok van de 0-100 in 6,3 sec. gevolgen wel: het blok (met name de as van het voortandwiel) kon het niet aan, en er zat later erg veel speling op... voor de rest alles in orde.

maar bedenkt wel als je dit doet dat er enorme krachten op komen te staan. en dat wwarschijnlijk je v-snaar overslipt.


Ik heb dit toevallig gelezen van internet. Misschien kan iemand hier wat leuks mee doen.


En nog succes met jullie NOS/lachgas systeem!

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 11 mei 2011 11:23
door taxmaxR
dit hier boven:

is Geen lachgas maar een mengsel van een hoop dingen. een soort aangepaste model auto brandstof.
dit kan bij een verkeerde dozering een vlink BOEM verookzaken.

en heeft dus ook niks te maken met waar we nu naar op zoek zijn

:!: DOE DIT DUS NIET NAAR :!:


dit is veels te heftig voor een tomos blok.
maar dit is wel de manier om binnen 1 min je zuiger veren en keringen te slopen.

een tomos met een normaal blok kan deze krachten echt niet aan. :|

net nog even getest . ik heb nu al zo veel kracht dat ik ook al zeker weet dat dit NOOIT lang goed kan gaan
(op mijn video is het nog heeel rustig allemaal nog maar 1 sec per keer )ik wil namelijk geen video posten waar in ik mijn blok op blaas. :cry:

het is wel leuk om een paar keer even kort te testen maar kijk hier wel mee uit. (het is en blijft een tomos blok)deze zijn niet gemaakt voor deze explosive krachten.

P.S.
voor mij is deze brommer 1 groot expiriment.het is niet mijn dagelijks vervoer.en ik houd er ook rekenig mee dat ik op een dag te veel vraag van mijn tomos. :twisted:

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 11 mei 2011 11:46
door brombertje
Nitromethanol gooi ik dus nooit in mijn tomos. Nog geen druppel. Veel te heftig. Als je geld zat hebt om zomaar een blok in de soep te laten lopen mag je het van mij proberen.
Het is wel mijn dagelijks vervoer. ;)
Mini-nos is alleen wat extra lucht en benzine onder druk, en nog wel te doseren, dus als ik gewoon wat sneller op top kan komen is het geinig. Ik ga ook geen echte nos fles dr op leggen, met 80 bar druk.

ik reed zelf rc nitro auto's en de spullen die ik gebruik zijn gemaakt voor nitro, en vliegtuigbrandstof, dus gewone benzine en wat lachgas is geen enkel probleem voor die spullen. Ik weet hoe heftig nitro is in een motor en zal dat dus nooit gebruiken.

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 11 mei 2011 12:02
door Tomoshoofd
Oke, je zal wel gelijk hebben.
Ik heb geen ervaring met Nitromethaan/lachgas.
Maar misschien zijn er mensen met een brommertje die dat eens willen proberen..

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 11 mei 2011 12:10
door taxmaxR
ik denk dat die er vast wel zijn.
nitromethaan is geen lachgas maar een mix van div vloeistoffen en gassen.

wat hier bovenstaat is al vaker getest.(ook door mij 6 a7 jaar geleden) dit kun je doe als je model brandstof met olie en beziene mix. resultaat was even naar de brommer boer voor nieuwe zuiger en cilinder+kop.

MAAR NU EVEN TERUG NAAR HET LACHGAS INJECTIE SYSTEEM :)

Re: NOS of lachgas

Geplaatst: 11 mei 2011 12:13
door brombertje
De heftigheid van nitromethanol, een combinatie van nitro, methanol en speciale hoge temperatuur olie:
RC motoren hebben een toerenbereik van 5.000 tot 45.000 rpm!!! Een 2,5 cc motortje genereert dan al 3 pk!!
Ze hebben ook geen zuigerveren maar een speciale combinatie van legeringen,en een special vorm van de cilinder om de uitzetting van het metaal te controleren. Heel vroeger gebruikten ze dus wel (illegaal) nitro in hot rods, en daar zijn echt veel ongelukken mee gebeurd.
Daardoor heeft nitrous oxide een slechte naam gekregen, terwijl ze nu gewoon lachgas en benzine gebruiken, onder gecontroleerde omstandigheden, en dus helemaal niet zo gevaarlijk is.