Pagina 2 van 2

Re: koppelingsveren

Geplaatst: 07 aug 2010 22:52
door nixie60
2 maanden verder, maargoed.

Ikzelf heb net mijn veren 1 cm ingekort. De bedoeling was eigenlijk dat hij later zou gaan schakelen, maar in plaats daarvan trekt hij harder op, schakeld sneller en mijn top ligt nu tegen de 45 te drukken. Ik heb een standaard streetmate en de uitlaat daarvan zit een vernouwing. Dus hij wil wel harden, maar kan niet, nog niet tenminste. :P

Ik heb dus iets gekregen wat ik eigenlijk niet wilde, maarja aan elk nadeel zit zijn voordeel. :)

Re: koppelingsveren

Geplaatst: 07 aug 2010 23:39
door gerritje
dat had je toch kunne weten? als je je koppeling veer inkort dan schakelt hij sneller waardoor hij dus sneller optrekt

Re: koppelingsveren

Geplaatst: 07 aug 2010 23:47
door nixie60
Ja, maar in de beginners topic hadden ze gezegd dat hij ook later zou gaan schakelen. Dat doet hij ook wel maar het verschil is bijna niet te zien.

Is het trouwens slecht dat hij tegen de 45 aandrukt? WAnt ik zie en merk dat hij harder wil, maar dat kan hij niet vanwege die vernauwing.

Re: koppelingsveren

Geplaatst: 08 aug 2010 20:45
door pim961
Ja tot dat veertje breekt en je koppeling uit elkaar klapt. :|
Ik heb dat ook gehad en dan vind je je veer terug in stukjes tussen de olie en je koppelingssegmenten helemaal aan gort.
Je kan hem beter chippen dan heb je meer trekkracht en een hogere topsnelheid. 8)
Maar dan moet je wel een vier spoels cdi ontsteking hebben.
en hoe doe je dat dan?

groet pim

Re: koppelingsveren

Geplaatst: 10 sep 2010 14:09
door crosser75
ja ik heb laatst ook bijde koppelingen 1 cm ingekort en ik merk eigenlijk bijna niks van optrekken maar als hij koud is scheelt het heel veel in later overschakelen?

Re: koppelingsveren

Geplaatst: 16 sep 2010 22:48
door nixie60
Ja, maar voor zover ik weet is dat altijd al geweest dat hij langer over doet om te schakelen als hij nog koud is.