Pagina 62 van 68

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 26 apr 2010 10:57
door boy-1993
gvd kan je voor die vliegwieltrekker ook niet iets anders gebruiken want die bromboeren hier zijn weer dicht!
maar met me 16/16+16mm spruitstuk deed die het niet en met me 14/12+12mm spruitstuk deed die het wel maar 0 trekkracht

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 26 apr 2010 11:24
door tim_11
K heb een Snorretje,
met bromkop, maare heeft t dan zin om een HD puch kop erop te flikkere :?
of merk je niks? iemand ervaring,,..
enne rij nu 35/40 maar standaard uitlaat, als k de standaard uitlaat van me brommer eronder zet scheelt t veel in snelheid en optrekke?>
danke sjonnies

nog steeds geen antwoord gehad.. mgoed, zin of geen zin?? dat van die Puch HD kop?
heb ondertusse al technigas

alvast bedankt!
hallo,
ik heb een tosje(snor) en ben bezig hem een beetje op te voeren
mijn setup
65 cc airsal
17.5 cab dell
schuimfilter twin air
technigas next r

wat kan ik nog meer doen om hem lkkr hard te laten rijden
zonder nog al te veel geld uit te geven
koppelingveren enzo vind ik bullshit dus liefst andere dingen

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 26 apr 2010 11:28
door boy-1993
geen technigas maar een homoet

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 26 apr 2010 11:36
door tim_11
geen technigas maar een homoet
hall,
oja heb ook nog een 70cc hd kop
maar homoet vind ik echt lelijk
mischien neem ik die later wel!

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 26 apr 2010 18:48
door boy-1993
me onsteking staat nu op zijn hoogste en doet het nog niet wat kan het zijn!

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 26 apr 2010 23:54
door boy-1993
Hey
Binnenkort komt er een 70 cc parmakit onder mijn crosser.
Maar passen een normaal (schuin) spruitstuk en mijn uitlaat (technigas next) nog?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 27 apr 2010 10:52
door 2pac
Weet iemand een fatsoenlijk 70cc merk mag ook 75cc zijn
geen DMP A.U.B

Gewoon iets waar je nog redelijk lang op kan rijden

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 27 apr 2010 10:56
door tomostefan
Parmakit.

:mrgreen:

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 27 apr 2010 11:06
door tim_11
Parmakit.

:mrgreen:
airsal beste cilinderss:D:D:D beetje tunen:D

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 27 apr 2010 11:14
door Pascal
airsal 65cc is wel een leuke.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 27 apr 2010 11:41
door boy-1993
Hey
Binnenkort komt er een 70 cc parmakit onder mijn crosser.
Maar passen dan een normaal (schuin) spruitstuk en mijn uitlaat (technigas next) nog?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 09 mei 2010 18:50
door ar0ns
Zal ik veel verschil gaan merken als ik van een snor carburateur(14/9mm) naar een brom carburateur(14/12mm) ga. Ik zou ook een 15 mm erop kunnen zetten, maar dan is je brandstofverbruik toch gelijk een heel stuk hoger?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 09 mei 2010 18:54
door Pascal
Zeker merk je verschil. Van een 14/9 naar 14/12 gaat je brandstof verbruik ook wel omhoog, maar als je van 14/9 naar 15/15 gaat schrik je je dood.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 09 mei 2010 18:57
door ar0ns
Hah bedankt, dan denk ik dat ik toch maar een 14/12 er op ga zetten. Ik zal zeker verschil gaan merken in trekkracht?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 09 mei 2010 18:59
door tomostefan
Ja, maar niet echt in snelheid.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 10 mei 2010 11:23
door mathieu1994
kan iemand mij helpen ik wil de timing en alles van mijn cilinder tekenen maar ik snap iets niet

viewtopic.php?f=58&t=1876

nu gaan we meten hoeveel graden de uitlaatpoort openstaat. (hoe meet je dat en vanaf waar)?????????
helemaal onderaan de circel hoort je uitlaatpoort helemaal open te staan dus meet je hoeveel graden het is tussen de onderkant van de circel en de in het voorbeeld rode lijn. (waar halen ze die rode lijn vandaan en hoe weet je de lengte ervan)???

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 10 mei 2010 11:51
door Pascal
De rode lijn links is de lengte van je drijfstang gemeten vanaf je uitlaatpoort en deze links laten kruizen op je krukascirkel.
De rode lijn rechts is de lengte van je drijfstang gemeten vanaf je spoelpoort en deze rechts laten kruizen op je krukascirkel.
Je meet vanaf de onderkant van de krukascirkel naar de lijn(en) toe. Je meet hoeveel graden er vanaf de onderkant van je krukascirkel naar de rode lijn links en rechts zit.

Overigens is er ook een typfout in de faq bij het stukje over het berekenen van de blowdown. Er staat: dus stel je hebt een uitlaatpoorttiming van 190 en een spoelpoorttiming van 100 doe je :

( 190 / 2 ) - ( 100 / 2 ) = 30.
de blowdown is dan dus 30.

190/2=95. 100/2=50. En 95-50 is geen 30, maar 45.
Waarschijnlijk moet de 190, 160 zijn.
Want 160/2=80. 100/2=50. 80-50=30. Dan heb je een blowdown van 30.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 10 mei 2010 12:12
door mathieu1994
laat maar ik snap het al dankje

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 13 mei 2010 03:06
door dubthierry
Hey
Binnenkort komt er een 70 cc parmakit onder mijn crosser.
Maar passen dan een normaal (schuin) spruitstuk en mijn uitlaat (technigas next) nog?
ja lekker makkelijk haha

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic

Geplaatst: 29 mei 2010 12:26
door Sebastiaankl
Heeft het verbreden van de uitlaatpoort tot 67% van de boring nadelige effecten op de hoogtoerigheid? En zal het mij een merkbare hoeveelheid meer koppel geven?