Pagina 7 van 17

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 27 nov 2007 19:30
door Volty
Wat is er mis met een paar fatsoenlijke bouten?

Handig als je de remschijf een keer moet wisselen..

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 27 nov 2007 22:52
door RB
omdat dit makkelijker is, en als ik het met bouten doe moet je weer een heleboel aanpassen, en ik denk tog niet dat ik deschijf hoef te vervangen. Maar als het niet kan met dat lassen ivm dat de schijf erg krom wordt dan moet ik iets anders bedenken.

dus zal de schijf krom trekken door het lassen? (hoewel ik er niet veel aan las)

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 28 nov 2007 08:54
door Vuile Beunkoe
Ik zal eerlijk zijn, je bent gewoon een fakking randdebiel als je die schijf er op gaat lassen. :oops:

1 het is gesmeed ijzer op alu lassen, dit gaat niet goed komen
2 een slijtageonderdeel wat vervangen moet worden, ook al is dit pas na een paar duizend kilometer
3 er komen gigantische krachten op wat zelfs een volledige las al zwaar belast
4 de remschijf vervormd dusdanig dat je er niks meer aan hebt

Dus maak nou maar gewoon een nette boutverbinding, 3 x m8 op zijn minst, met voldoende vlees. Dus niet 3 mm draad in je naaf, maar eerder 30 mm. En maak hem dan zo dat je achterwiel ook 5 km naar rechts staat, wie weet ga je dan nog rechtoor :) :lol:

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 28 nov 2007 21:07
door Paul123
Ik zal eerlijk zijn, je bent gewoon een fakking randdebiel als je die schijf er op gaat lassen. :oops:

1 het is gesmeed ijzer op alu lassen, dit gaat niet goed komen
2 een slijtageonderdeel wat vervangen moet worden, ook al is dit pas na een paar duizend kilometer
3 er komen gigantische krachten op wat zelfs een volledige las al zwaar belast
4 de remschijf vervormd dusdanig dat je er niks meer aan hebt

Dus maak nou maar gewoon een nette boutverbinding, 3 x m8 op zijn minst, met voldoende vlees. Dus niet 3 mm draad in je naaf, maar eerder 30 mm. En maak hem dan zo dat je achterwiel ook 5 km naar rechts staat, wie weet ga je dan nog rechtoor :) :lol:
sluit ik me op aan..


ps. EUND

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 29 nov 2007 23:01
door RB
haha, okej dan

wait and see



edit; ben al druk bezig om een bout bevestiging te maken. ook nog wel aardig simpel moet ik zeggen. een plaatje met een praatje op pagina 1
De naaf met tandwiel en remschijf past precies in een originele achterbrug. daar hoef ik gelukkig niks aan te doen :)

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 02 dec 2007 20:12
door Ross
deze had ik nog niet gehoord er aan vast lasse jonge jah tuulk.
gaat nooit goed mare schiet es op man :P

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 04 dec 2007 21:07
door RB
remschijf achter is bijna klaar, heb een bevesteging beugel gemaakt in blik. moet nog gemaakt worden van dik metaal. Ross heeft ook al even op de brommer gereden, gaat hard zegt ie :P en dan moet ie nog afgesteld worden :D

update dus op p1 bij het schijfrem gedeelte

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 04 dec 2007 21:49
door Vuile Beunkoe
je durfde zelf niet ofzo ? :P

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 04 dec 2007 22:27
door RB
jahwel hoor haha :P hij rijd al lekker, maar zoals eerder al gezegt is het lastig om 'm af te stellen met die carb.

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 05 dec 2007 07:42
door Ross
moet even een specialist bij he:P
kom wel es lang :P :P :P

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 05 dec 2007 15:00
door Ingmar.
wil je nou je achterschijfrem dmv bouten op je velg vast maken?
denk niet dat dat echt stevig word
kan je niet beter een adaptor maken voor die schijf rem en die adaptor in je velg schroeven net zoals beunkoe dat had gedaan lijkt mij veel steviger

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 05 dec 2007 16:32
door Ross
puchwiel zit een adapter in he daar komt ie op vast. :lol:

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 05 dec 2007 18:02
door RB
in het puchwiel zit een losse naaf, daar maak ik de schijf op met bouten., zo stevig als wat lijkt mij.

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 05 dec 2007 18:36
door Ross
in het puchwiel zit een losse naaf, daar maak ik de schijf op met bouten., zo stevig als wat lijkt mij.
dat zij ik :P

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 06 dec 2007 07:47
door Waldo
ik hoop maar dat het nog wat gaat worden met die schijf :? Maar als de bouten eenmaal vastzitten is het wel goed!

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 06 dec 2007 15:07
door lars
uhm...
jij krijgt nooit die dan recht tege het wiel aan.
als je je klauw erop plaats en remt doet hij het maar half want hij schaaft er zachtjes naast
en je bouten worden vervrongen door die bewegingen :')

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 06 dec 2007 19:29
door RB
haha wacht maar af voor dat je comentaar geeft :lol: , waarom zou het niet recht zijn. want de schijf komt op de plek waar een tandwiel zat. Het zogenaamde freeweel voor een puch met trappers. ik zet de schijf alleen vast doormiddel van bouten door de naaf heen. en dan kan ik ze aandraaien door gewoon een moer in de binnenkant van de naaf te doen. en dat ie het dan maar half doet denk ik niet want dat licht helemaal aan de klauw bevestging.. met de remmerij achter komt het zeker wel goed.

ik maak me dan meer zorgen over het achtertandwiel. moet namelijk nog wel een soort van adapter maken voor het tandwiel. maar ik heb al enige goede ideeën. :)

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 06 dec 2007 19:41
door Ingmar.
waarom heb je het niet gewoon bij 2 tomos velgen gehouden?

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 06 dec 2007 19:44
door RB
omdat ik dit makkelijker vind. een puch naaf is makkelijker te bewerken vind ik en nu hoef ik geen speciale adaptors te draaien enz. moet alleen een plaatje maken die op de naaf past en daar maak ik weer een tomostandwiel op met afstandsbusjes

Re: polini project + dubbele schijfrem

Geplaatst: 12 dec 2007 19:22
door TomosTuningWassenaar
ben je van plan om de schijf en achtertandwiel op dezelvde kant te doen? zoja, dan zou ik gewoon je tandwiel doen aan de kant waar vroeger de standaard rem op zat. dus de schijf bij de oude plek voor het tandwiel, en je nieuwe tandwiel even omlassen/adapter maken ofzo en die aan de kant doen waar vroeger je rem zat.