Hallo,
Ik ben Bart 16 jaar en ik ben een grote Tomos liefhebber. Zelf heb ik al een hele verzameling van brommers.
misschien ken je me van YouTube daar heet ik Van Dijk Racing op daar upload ik vooral video`s van me 74cc cross Tomos maar nu ook van me sprinter.
Link
https://www.youtube.com/channel/UCzC-9F ... Tuml334_VQ [/youtube]
Dit is me crosser we hebben net een nieuwe koppeling gemaakt, die moet nog getest worden bij een wedstrijd alleen alles is afgelast.
Set up is:
Getunde 74cc gilaradoni
28mm keihin
Zelf gemaakt spruitstuk
Malossi membraan
Vertex zuiger
Krukas aangepast
Uitlaat aangepast op de cilinder
Afgedraaide kop
1e en 2e versnelling koppeling zelf gemaakt
Vt27 at45
Top 65km/u
En nu weer verder met de sprinter, ik heb een sprint frame via marktplaats gekocht om tijd te besparen met het bouwen daarvan. Ik moet hem nog wel wat aanpassen want het is allemaal niet heel degelijk gemaakt.
Ik ben nu vooral bezig met het blok, gisteren ben ik bezig geweest met het tunen van de cilinder ik ben er nog niet helemaal tevreden over dus ga nog een andere maken gelukig had ik ook de slechtste cilinder gepakt om even te testen.
Met het membraan op het carter ben ik ook al een keer mee bezig geweest, ik ben nu zo ver dat ik de gaten in het carter kan gaan frezen. Dat wil deze week gaan doen.
Set up van de sprinter word:
getunde ei-cilinder
opmaat cilinder kop
opmaat uitlaat
originele krukas met NSR drijfstang
1e en 2e versnelling origineel maar aangepast als hij dat houd, anders komt er een zelf gemaakte koppeling in.
originele ontsteking
Zoals je ziet komen er best veel originele Tomos onderdelen in, mijn plan was dan ook om een sprinter te maken met zoveel mogelijk originele Tomos onderdelen.
Meer heb ik nog niet gedaan dus later meer.