Pagina 1 van 2
Opvoeren wil niet
Geplaatst: 23 okt 2007 19:28
door lebbink
Heey,
Ik heb een Proma bullet uitlaat gekocht en deze erop gezet.
Daarna heb ik de sproeier gekeken en dat was eentje van 49, deze zat er dus standaard in. Ik heb een nieuwe sproeier gekocht van 53 maar deze bleek te groot te zijn.
Toen heb ik een sproeier van 50 geprobeerd maar ook deze was te groot.
Ik snap het probleem niet hij is telkens te groot. Ook rijd hij nu ZACHTER als met de orginele uitlaat.
Wat is het probleem in godsnaam?
Geplaatst: 23 okt 2007 19:35
door flopper
begrenzer uit je luchtfilter gehaalt?
anders
sproeier 49 geprobeert?
Geplaatst: 23 okt 2007 20:14
door Tomosje-88
wat is je setup?
Geplaatst: 24 okt 2007 17:40
door lebbink
begrenzer uit je luchtfilter gehaalt?
anders
sproeier 49 geprobeert?
Weet niet of die begrenzer eruit is eigenlijk, iemand anders doet het voor me.
Sproeier 49 is ook geprobeerd.. hij red de 25 niet harder.
De setup is volledig standaard.. Alleen een Proma Bullet uitlaat.
Geplaatst: 24 okt 2007 17:46
door keesos
is de uitlaat nieuw? Kan zijn dat hij helemaal dichtgekoold of gaar is (als ie 2dehands is) Met sproeier 52 of 51 ofzo moet hij toch harder gaan dan 25.
weet je zeker dat hij te groot was, stotterde hij of was bougie zwart?
Geplaatst: 24 okt 2007 17:47
door lebbink
is de uitlaat nieuw? Kan zijn dat hij helemaal dichtgekoold of gaar is (als ie 2dehands is) Met sproeier 52 of 51 ofzo moet hij toch harder gaan dan 25.
weet je zeker dat hij te groot was, stotterde hij of was bougie zwart?
De uitlaat is nieuw.
Bij sproeier 53 stotterde hij als een gek op de top en de bougie was ook zwart, dit deed hij ook bij 50.
Wat is het probleem?
Geplaatst: 24 okt 2007 19:44
door flopper
gooi de onsteking is op bromstand.
misschien dat dat helpt?
Geplaatst: 24 okt 2007 20:56
door lebbink
gooi de onsteking is op bromstand.
misschien dat dat helpt?
Ehmm hoe kan ik dat doen?
En is dat niet slecht voor de brommer??
Geplaatst: 25 okt 2007 13:07
door flopper
Geplaatst: 25 okt 2007 13:48
door lebbink
Ik kan niet zien in die foto's waar dat zit.
Geplaatst: 25 okt 2007 21:08
door T1nge
het ligt heus niet aan de ontsteking als de brommer met alleen een nieuwe uitlaat helemaal raar doet terwijl er eerst niks aan de hand is. zit de uitlaat er eigenlijk wel goed onder?
Geplaatst: 25 okt 2007 23:28
door lebbink
jaa, maar ik weet niet welke sproeier er op moet.
ik heb al heel veel geprobeerd maar hij blijft 27 rijden. Iemand nog ideeen?
Geplaatst: 26 okt 2007 08:23
door shadowranger
Ik begrijp uit het verhaal dat je een snorfiets hebt omdat je zegt dat ie niet harder wil dan 25.
In principe zou de snelheidswinst op dit soort modellen door alleen een andere uitlaat te monteren marginaal zijn. Vaak wordt er dan ook een grotere (brom)carburateur gemonteerd, een bromkop gemonteerd, de begrenzer uit het luchtfilter gehaald en de ontsteking afstellen naar bromstand ipv snor (die staat op zijn laatst).
Stel eerst je ontsteking eens goed af (op brom). Die zit achter het linkercarterdeksel (kickstartkant). Verder lijkt het mij vreemd dat je Tos niet met sproeier 50 wil lopen. Die zwarte bougie geeft mij eerder indruk dat de ontsteking moet worden bijgesteld.
De snor van mijn opa loopt tegen de 40 km/uur door alleen een snelle imitatiesigaar uitlaat en de ontsteking naar brom te zetten. Verder is alles op de zuiger na origineel snor.
Geplaatst: 28 okt 2007 14:54
door C. van Klaveren
Geachte Lebbink
Gelezen hebbende jou vragen en tegenreactie`s lijkt het mij dat je eerst de begrenzing uit je luchtfilterkast moet halen. Dat is een slangetje in de vorm van een vraagteken. Neem zelf even de moeite om je luchtfilterkast er af te halen, op te schroeven en haal het slangetje (met beleid) er uit.
Probleem erledicht.
Geplaatst: 30 okt 2007 20:39
door lebbink
Ik snap er niks van.
Zorgt die ene begrenzing er dan voor dat hij i.p.v. 25 km/u 45 km/u rijd?
Lijkt me sterk toch?
En met een bromkop dan?
Is dit makkelijk te monteren?
Waar kan ik deze kopen?
EN loopt hij dan wel goed?
Geplaatst: 30 okt 2007 22:39
door topleader
nee er zijn meer begrenzingen in een tomos.
maar deze is er eentje van.
zoals de vorige mensen gezegt hebben haal dat buisje eruit. hij zal hierdoor een stuk lekkerder lopen.
en het verhaal met de bromkop is dat de verbrandingsruimte kleiner word en de compressie daardoor hoger zal worden en deze harder zal optrekken en rijd(snorkop is ook een begrenzer ).
deze is makkelijk te monteren. dmv een pijpsleutel 11 of een kleine ratel 11 de 4 boutjes los te draaien ( wel eerst de bougie eruit halen met ee bougiesleutel.) en dan de koppakking ertussenuit halen. en dan de bromkop er weer op plaatsen ringetjes weer terug en de boutjes ook weer ( wel kruiselings(bijv. eerst rechts boven en dan links onder) vast draaien). bougie erin en je bent klaar.
als de brommer goed is afgesteld zal deze wel goed is afgesteld zal deze met een bromkop nog lekkerder lopen. maar als deze niet goed is afgesteld zal je er weinig tot niks van merken.
edit( iets vergeten ).
waar je deze kop kan kopen. is of op marktplaats als ze er nog staan of anders bij een dealer nieuw kosten deze tussen de €10 en €20 bij de dealer als snel €50.
Geplaatst: 30 okt 2007 22:44
door lebbink
nee er zijn meer begrenzingen in een tomos.
maar deze is er eentje van.
zoals de vorige mensen gezegt hebben haal dat buisje eruit. hij zal hierdoor een stuk lekkerder lopen.
en het verhaal met de bromkop is dat de verbrandingsruimte kleiner word en de compressie daardoor hoger zal worden en deze harder zal optrekken en rijd(snorkop is ook een begrenzer ).
deze is makkelijk te monteren. dmv een pijpsleutel 11 of een kleine ratel 11 de 4 boutjes los te draaien ( wel eerst de bougie eruit halen met ee bougiesleutel.) en dan de koppakking ertussenuit halen. en dan de bromkop er weer op plaatsen ringetjes weer terug en de boutjes ook weer ( wel kruiselings(bijv. eerst rechts boven en dan links onder) vast draaien). bougie erin en je bent klaar.
als de brommer goed is afgesteld zal deze wel goed is afgesteld zal deze met een bromkop nog lekkerder lopen. maar als deze niet goed is afgesteld zal je er weinig tot niks van merken.
edit( iets vergeten ).
waar je deze kop kan kopen. is of op marktplaats als ze er nog staan of anders bij een dealer nieuw kosten deze tussen de €10 en €20 bij de dealer als snel €50.
Bedankt voor je bericht!
Als ik nou dat buisje eruit heb, zal die dan ineens 45 lopen?
Vind dit erg raar dat het alleen door het buisje begrensd word.
Geplaatst: 31 okt 2007 21:17
door lebbink
Iemand enig idee??
EDIT: Ik kan een Bromkop voor 10 euro krijgen, is hiermee het probleem opgelost en loopt hij gewoon rond de 40-45 km per uur?
Want anders koop ik hem niet.
Geplaatst: 31 okt 2007 21:23
door keesos
als die netjes is voor 10 euro is niet veel, maar hij gaat niet opeens 45 denk ik, tenzij je nu ongelovelijk veel valse lucht trekt bij je kop.
Geplaatst: 31 okt 2007 21:37
door lebbink
als die netjes is voor 10 euro is niet veel, maar hij gaat niet opeens 45 denk ik, tenzij je nu ongelovelijk veel valse lucht trekt bij je kop.
Misschien wel valse lucht?
Want als ik mijn hand op de uitlaat houd (proma) dan gaat de brommer niet uit.
Is dat valse lucht? Of is er iets anders fout?