Pagina 1 van 1

Tomos Revival wat persoonlijker maken

Geplaatst: 18 jun 2007 22:08
door Jespervdbogaard
Heeft iemand tips om mijn Tomos Revival wat persoonlijker en mooier te maken. Ik heb er pas al chrome handvaten opgezet en binnekort zet ik er een tecno uitlaat op maar heeft iemand nog een ideetje?

Geplaatst: 18 jun 2007 23:12
door Paul123
Doen wat je zelf leuk vindt, sportief maken of veel chroom ofzo.

Geplaatst: 18 jun 2007 23:13
door IxilTomos
zijstandaard, misschien een chrome aero spatbord.. neon :)

Geplaatst: 05 jul 2007 15:40
door frankey16
een zwart spuitbusje kopen en alles wat chroom en blauw is zwart maken behalve je voorvorken en een homoet eronder (zwarte uitlaat) ik post nog wel een foto van um ziet er strak uit maya over smaken valt niet te twisten ...

Geplaatst: 05 jul 2007 18:15
door IxilTomos
mensen die een revival hebben kopen die vaak voor het chrome eraan.. maargoed.

Geplaatst: 13 aug 2007 04:25
door Jespervdbogaard
Deze Tomos Revival is egt mooi geworden.
Aparte kleur. Mooie voetsteuntjes. Die tassen passen er wel bij. Alleen jammer dat er geen revival sticker op zit.
Kijk dit maakt je Tomos toch eenstuk persoonlijker. Zelf zou ik die kleur niet kiezen en ook geen tassen erop doen.
Maar ik bedoel zo ben je de enigste met zo'n Tomos.

Afbeelding

Geplaatst: 13 aug 2007 12:48
door T1nge
ik zou bij een revival echt zoveel mogelijk chroom erop doen en die tassen vind ik persoonlijk aardig fout..

Geplaatst: 19 aug 2007 21:36
door Stoney3K
Deze Tomos Revival is egt mooi geworden.
Aparte kleur. Mooie voetsteuntjes. Die tassen passen er wel bij. Alleen jammer dat er geen revival sticker op zit.
Kijk dit maakt je Tomos toch eenstuk persoonlijker. Zelf zou ik die kleur niet kiezen en ook geen tassen erop doen.
Maar ik bedoel zo ben je de enigste met zo'n Tomos.

Afbeelding
Die is best mooi moet ik zeggen. Alleen is het crème mijn kleur niet echt, dan was ik meer gegaan voor zwart/crème met whitewalls. En ik had persoonlijk die stepjes anders opgelost, maar over het algemeen is ie erg strak... Weet iemand van wie deze is?

Weet iemand een goeie leverancier voor Revival kapwerk, spatborden en ander plastic? Dat is zo'n beetje het enige dat aan mijn Revival behoorlijk slijt.

Geplaatst: 22 aug 2007 15:44
door fabian
Als ik jou was zou ik op markplaats goedkope velgen zoeken. :o

Geplaatst: 27 aug 2007 15:15
door Stoney3K
Als ik jou was zou ik op markplaats goedkope velgen zoeken. :o
En de originele chromen spaakvelgen weggooien? Dat is nou net wat bij de Harley-achtige look van de Revival hoort. Stervelgen staan onder dat ding gewoon niet, bovendien zit er op andere Tomos-velgen geen schijfrem :)

Geplaatst: 01 sep 2007 23:27
door Stoney3K
Goed, ik ga hier even verder met ideeën spuien (ik ben op het moment nog niet aan het sleutelen in afwachting van een vervangend brommertje, dus het "OCC Edition" topic kan nog even dicht blijven), maar wat ik graag aan mijn Revival veranderd wil zien:

* De tassen die ik op die Revival zie vind ik niet verkeerd staan. Ik zal eens gaan zoeken naar een goeie leverancier voor zwart leren motortassen.

* Alle kappen worden nieuw opgezet (ik heb inmiddels een leverancier gevonden voor Revival materiaal nieuw af-fabriek) en al het blauwe kapwerk wordt zwart gespoten met dunne crème-kleurige pinstriping. Aan beide kanten dus, niet zoals de Revival van de fabriek af gemaakt wordt met de stepen en het logo aan één kant.

* Het blokje is nog in orde, dus daar doe ik voorlopig ook niks aan. Alleen even kijken voor een nieuwe kickstarter, die is beschadigd.

* Frame wordt net als de kappen zwart geverfd. Ik zit nog even te twijfelen tussen mat of glanzend zwart omdat mat iets meer contrasteert met de kappen, het chroom en de tassen.

* De valbeugel gaat eraf, en de voetsteunen worden vervangen door fatsoenlijk brede steps (niet die lappen traanplaat die je op de bovenste foto ziet).

* De sloten moeten wel vervangen worden, ik ben een keer mijn sleutels verloren en heb dus het buddyslot moeten forceren, en het contactslot los moeten koppelen. Daar gaan dus nieuwe in.

* De electra wordt compleet opnieuw bedraad, zodat o.a. ook het dimlicht aan gaat als de motor uit is maar het contact wel ingeschakeld, en de verlichting wordt vervangen door LED's. Vooral het dim/stadslicht is op de originele Revival moeilijk te zien. De claxons gaan eraf (die vind ik zelf opvallend lelijk) en ik ben nog even aan het kijken of ik iets speciaals met het voorspatbord kan doen.

Mijn stijl wil ik een beetje houden in de jaren '30 en '40 Harley-Davidsons, zoals je die ook zag in "A Bike Is Born", waar Mark Evans een Harley Knucklehead herbouwde die voor de opnames van Evita gebruikt was (en dus origineel in het zwart/creme van de Argentijnse politie gespoten was). Ik wil wel graag een beetje contrast hebben, al is het een contrast mat/glans of zwart/chroom, ik ben meer iemand die veel doet met subtiele details in plaats van gigantische veranderingen.

Op motorisch vlak zal ik niet veel meer doen dan dat ik nu al heb gedaan, het blok loopt prima, net onder de 60 op de Tomos-teller maar misschien dat ik nog een keertje de zuiger en cilinder vervang en de kop één of twee mm af laat draaien, voor wat meer trekkracht.

Geplaatst: 02 sep 2007 10:45
door Techneut
Pas gedaan voor iemand met een revival met duoseat. Extra voetsteunen op de valbeugels gemonteerd en een sissiebar achterop. Stond heel goed.

Geplaatst: 02 sep 2007 11:29
door Stoney3K
Pas gedaan voor iemand met een revival met duoseat. Extra voetsteunen op de valbeugels gemonteerd en een sissiebar achterop. Stond heel goed.
Tomos heeft zelfs in het buitenland een Revival uitgebracht met gestoffeerde sissybar:

Afbeelding

Dus daar valt eventueel nog naar te kijken, maar het moet natuurlijk wel goed staan. Heb je er toevallig een foto van?


Voetsteuntjes OP de valbeugel vind ik zelf wat opzichtig, en ik denk dat je dan al gauw te ver onderuit gaat zakken (ik heb nu al last van mijn rug als ik lange ritten maak), ik ga liever voor platte steps op de plek waar nu de voetsteuntjes zitten. En een zijstandaard is een must, die middenbok werkt voor geen meter ;)

Geplaatst: 07 sep 2007 12:38
door Jespervdbogaard
Wat me ook wel vet lijkt is een stang ertussen lassen en daarop het tankje doen. En dan die lege ruimte eronder zo laten of dicht werken ofzo.

Geplaatst: 07 sep 2007 17:28
door snor_tomos90
zet er een foto van jezelf op dan is je tomos heel persoonlijk :lol:

Geplaatst: 09 sep 2007 18:15
door Stoney3K
Wat me ook wel vet lijkt is een stang ertussen lassen en daarop het tankje doen. En dan die lege ruimte eronder zo laten of dicht werken ofzo.
Dan krijg je dus een beetje een Streetmate idee. Het probleem met 'klassieke' motortanks is dat normaal de lege ruimte die je op de Revival hebt opgevuld wordt door het motorblok, maar die hangt bij een Tomos eronder. Voorbeeldje in brommerland is de Suzuki ZR-50:

Afbeelding

Wat in model afgeleid is van de motorfietsen en het blok dus ook IN het frame hangt. Je zou wel een en ander kunnen cheaten met kapjes of een olietank, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent. Het lassen van een stang tussen het frame van een Tomosje is immers iets wat al vaak genoeg gedaan is, en het is natuurlijk niet moeilijk om daar een tank van bv. een ZR op te bevestigen.

Geplaatst: 12 sep 2007 09:50
door Jespervdbogaard
Ja ik ga dat ook niet doen mn tomos is nu zo goed als af rijdtn u perfect en ben nu bezig met mn puch maxi sprint