Pagina 1 van 2

70cc parmakit past niet op carter..

Geplaatst: 26 mei 2007 14:05
door IxilTomos
Hoi mensen, heb net mijn onderdeeltjes binnen gekregen, 70cc parmakit, polini membraan, 16/16 carb en 15mm spruitstukje.. ik er dus opgebeund, alles aangesloten, wil ik hem kickstarten zit mijn kickstarter hartstikke klem.. geen beweging in te krijgen.
ja ik heb een voetpakking gebruikt en ja ik heb een koppakking gebruikt, lijkt me sterk dat de zuiger tegen de kop aan zit.. weten jullie wat het nog meer kan zijn?
ik hoor graag suggesties/tips/info.. groetjes

Geplaatst: 26 mei 2007 16:15
door shadowranger
Kun je wel je vliegwiel ronddraaien met de hand? Anders zit er ergens toch iets niet goed gemonteerd.

Geplaatst: 26 mei 2007 18:25
door TQ Rider
Moet je even je kop er af halen en dan kijken of je hem kan kicken anders zit er iets bij je tandwielen/koppelingen niet goed

Geplaatst: 26 mei 2007 23:58
door IxilTomos
Right.. het was dus de koppakking die de zuiger tegenhield.. nihil verschil, even een nieuwe voetpakking halen dinsdag en dan zou t goed moeten komen.

Geplaatst: 27 mei 2007 00:07
door IxilTomos
juist, probleem twee. krijg ik zo'n leuk pakkingsetje voor de parmakit, blijkt dus dat de pakking best wel oversized is en dat hij lekt als een vergiet onder de cilinder. Dus waar de cilinder op de carter aansluit lekt/zuigt hij lucht etc.. kan ik dit oplossen d.m.v. een gewone pakking in combinatie te gebruiken met de parmakit pakking? Iemand met dezelfde ervaring/hoe heeft hij het opgelost? ik hoor t heel graag..

Geplaatst: 27 mei 2007 11:46
door TQ Rider
Ik heb gewoon een standaard voetpakking gebruikt en die uitgesneden op de spoelpoorten van me cilinder. Je moet vragen welke voetpakking hij heeft en ze allemaal even laat zien dan kies je de beste uit dus waar het meeste pakking aanzit desnoods neem je cilinder mee dan kan je kijken.

Geplaatst: 27 mei 2007 15:53
door Kleine man
Ehm. Pakking gebruiken in combinatie met vloeibare pakking? Heb ik ook, nooit problemen mee gehad. :oops:

Geplaatst: 28 mei 2007 11:55
door IxilTomos
hmm.. maar hoe werkt die vloeibare pakking dan, is dat iets dat opdroogt ofzo.. ik kan me er weinig bij voorstellen hoe dat t werkt maar t lijkt me wel een goeie oplossing.. en is dat schadelijk als dat de cilinder in komt?

Geplaatst: 28 mei 2007 12:13
door TQ Rider
Het is niet fijn als het in de cilinder komt maar dat is met alles schadelijk is het niet, tot bijna niet.

Vloeibara pakking is een soort kit zoals in de bad kamer het is minimaal flexibel.
Maar dat zit in een tube of in een potje dat smeer je er op en dan ff laten drogen en dan je kap er op en dan helemaal laten drogen.

Geplaatst: 28 mei 2007 12:38
door freaky_Tomos
alleen zit je met de vloeibare pakking dat deze dunner is.

tenminste: meestal smeer je dit erop en dan duw je je cilinder ertegen aan en dus is dit dunner dan de normale pakking en komt je zuiger ook hoger in de cilinder.

dan zit je ook weer met hoe ver de spoelpoorten nog open gaan.

dit is allemaal zeer gering maar kan net het kleine beetje verschil zijn :wink:

Geplaatst: 28 mei 2007 18:20
door IxilTomos
vernacheld:S zou het werken als ik een normale en de parmakit voetpakking gebruik?

Geplaatst: 28 mei 2007 20:16
door a35-limited
Als je alles oude pakkingresten hebt weggehaald en je hebt de voetpakking er goed opliggen is er toch niks aan de hand

en als de voetpakking zelf niet goed is moet je ff een nieuwe halen

Geplaatst: 28 mei 2007 20:16
door a35-limited
Dubbele post srry :oops:

Geplaatst: 28 mei 2007 20:20
door IxilTomos
jep mijn voetpakking is dus ook gebroken bij het erafhalen van de standaard cilinder :cry: daarom dacht ik voor ik een nieuwe haal ik vraag het even.. alleen nou heb ik zitten denken, gaat dit niet begrenzen als een malle? :roll:

Geplaatst: 28 mei 2007 22:43
door TQ Rider
Anders gebruik je geen voetpakking moet je wel ff alles mooi glad maken

Geplaatst: 29 mei 2007 07:16
door IxilTomos
dat gaat dus helemaal nooit werken.. zoals ik al zei de spoelpoorten van de cil zijn groter dan die op de carter, dat betekent gewoon dat ie lekt als een gek. dan kom ik ook weer met t andere probleem te zitten dat me zuiger de cilinderkop ramt en daar klem gaat zitten.

Geplaatst: 29 mei 2007 11:12
door Jan-Pieter
ben ik blij dak een eurokitje heb!! :lol:

Geplaatst: 29 mei 2007 17:59
door a35-limited
jep mijn voetpakking is dus ook gebroken bij het erafhalen van de standaard cilinder :cry: daarom dacht ik voor ik een nieuwe haal ik vraag het even.. alleen nou heb ik zitten denken, gaat dit niet begrenzen als een malle? :roll:
waarom zou een nieuwe voetpakking gaan begrenzen? als je de juiste voetpakking hebt en die goed monteerd is er toch niks aan de hand

en helemaal geen voetpakking is idd geen optie denk ik :roll:

Geplaatst: 29 mei 2007 19:08
door IxilTomos
dat is het probleem, ik héb de juiste voetpakking en die is niet gescheurd, gebroken of beschadigd maar die dicht t niet goed af tussen de cilinder en de carter.. dus als ik kick sist het gewoon en heb totaal geen compressie.

Geplaatst: 29 mei 2007 21:19
door TQ Rider
waar lekt hij dan? Komen de spoelpoorten buiten het blok zelf of niet? Moet je een universele pakking halen dus een heel veel van pakkign end an zelf knippen