Pagina 1 van 1

eicillinder opvoeren

Geplaatst: 21 mei 2007 21:59
door Bennie
hallo wie heeft er ervaring met een eicillinder flink op te voeren?is het mogelijk en wat kan er VEILIG aan opgekrikt worden?ik zag dat er iemand was die 80 ging met eicillinder!brand los :)

Geplaatst: 21 mei 2007 23:17
door flopper
grotere carb, bromkop, ander uitlaatje ,ontsteking op brom,
tandwielverhouding

Geplaatst: 22 mei 2007 07:28
door Bennie
even voor de duidelijkheid het is een bromcillinder met bromkop enzo gewoon een a3 eicillinder ik bedoel meer wat je aan de cillinder kan bewerken veilig...

Geplaatst: 22 mei 2007 12:08
door steeksleutel
je kan beginnen met de uitlaat poort

Geplaatst: 22 mei 2007 12:38
door Bennie
weet er ook iemand hoeveel nog veilig is en welke kant op??en helpt het ook om de spoelpoorten te vergroten?

Geplaatst: 22 mei 2007 13:22
door IxilTomos
ik zou er niet eens aan beginnen.. heb je wel gezien hoe klein die klote koelribjes zijn op eicilinders, ben blij dat ik een heel nieuw blok heb..

Geplaatst: 22 mei 2007 17:00
door Bennie
maar aangezien een std a5 cillinder met membraam lastiger te kietelen valt en ik die eicillinder nog heb ligge :wink:

Geplaatst: 22 mei 2007 18:53
door Bennie
maar dat was de vraag niet!!wat kan er veilig aan getund worden?

Geplaatst: 23 mei 2007 01:44
door Kleine man
maar dat was de vraag niet!!wat kan er veilig aan getund worden?
membraan op carter ftw?

Lol.. zou als k jou was gewoon is uitproberen, denk niet dat iemand je hier goed kan helpen met timingen etc.. Maar zou idd uitlaatpoort verbreden, spoelpoorten vergroten en je inlaat uitveilen, std. antwoorden op die vraag :P

Geplaatst: 07 jun 2007 16:28
door Wappie
He

Ik heb ook een eicilinder a3 snor en ik heb nog een bromkop liggen A5 kan ik die erop zetten gaat ie dan mis harder omdat ie meer compressie maakt.? :)

Geplaatst: 07 jun 2007 17:01
door IxilTomos
hij zal in ieder geval harder optrekken, en optrekkracht is om te zetten in snelheid he.. maar misschien win je zonder de vertanding aan te passen al wel snelheid door die bromkop erop te zetten.

Geplaatst: 07 jun 2007 17:22
door Wappie
oke maar ik ben tog van plan om gewoon een andere cilinder te kopen(ik d8 aan 50cc Airsal) want zo'n eiclinder is eigelijk best triest :P

maar wat ik zo raar vind is dat je alleen die 50cc(airsal) cilinder kan bestellen op internet en niet de kop erbij :? kan ik anders die Cilinderkop van die A5 gewoon op die 50cc doen??

Geplaatst: 07 jun 2007 17:31
door Volty
Dat is vaker gevraagd, je kan gewoon je originele kop bij die airsal gebruiken!

Geplaatst: 07 jun 2007 17:36
door Wappie
ik neem aan dat je die bromkop a5 bedoelt en niet die eilinder want dat zou er niet uitzien groot cilinder klein koppie :x

Geplaatst: 15 jun 2007 12:16
door konjer
hoeveel je uit een eicilinder kunt halen weet ik niet precies.. maar als je eens kijkt naar het bdp en het odp... als de zuiger op odp staat dan moet alles open staan.. en de uitlaatpoort is het laagste, dus als je de zuiger helemaal onder hebt staan dan ga je de afstand tussen de zuiger en de onderkant van de uitlaatpoort meten, en die afstand ga je van de bovenkant van de cilinder afvijlen of frezen of schuren (hoe je het ook wilt doen) dan pak je een pakking die net zo dik is als het aantal mm's dat je van de bovenkant hebt afgehaald.. die maak je er onder!!

kijk dan maar nog een keertje... met een 15/15mm carb. en een proma circuit of een techno ofso.. loopt dat best wel lekker volgens mij!!

greetz konjer

Geplaatst: 17 jun 2007 01:07
door Bennie
hoeveel je uit een eicilinder kunt halen weet ik niet precies.. maar als je eens kijkt naar het bdp en het odp... als de zuiger op odp staat dan moet alles open staan.. en de uitlaatpoort is het laagste, dus als je de zuiger helemaal onder hebt staan dan ga je de afstand tussen de zuiger en de onderkant van de uitlaatpoort meten, en die afstand ga je van de bovenkant van de cilinder afvijlen of frezen of schuren (hoe je het ook wilt doen) dan pak je een pakking die net zo dik is als het aantal mm's dat je van de bovenkant hebt afgehaald.. die maak je er onder!!

kijk dan maar nog een keertje... met een 15/15mm carb. en een proma circuit of een techno ofso.. loopt dat best wel lekker volgens mij!!

greetz konjer
bedankt hier heb ik teminste wat aan! :) gewoon antwoord op mijn vraag!hoe hard zou dat ongeveer lopen?15mm en bullet?

Geplaatst: 17 jun 2007 09:39
door Volty
Da's een heel leuk verhaal, maar die vlieger gaat niet op aangezien de uitlaatpoort bij een eicilinder gewoon gelijk ligt aan de zuiger op het ODP.

Geplaatst: 19 jun 2007 17:02
door konjer
ohw nouwja zoveel verstand heb ik dus niet van een tomos.. maar als ik een andere cilinder te lijf ga met een dremel dan gaat mijn vlieger best nog wel hoog...

ik ben hier btw op het forum om wat te leren over het intressante tomos blokje

Geplaatst: 19 jun 2007 17:09
door Sjaan
wat ixiltomos al zei, die koeribjes stellen niets voor. Dus als je lange ritten wilt maken, en het hele gebeuren heel wil houden, zou ik het niet aanraden.

...maar om af en toe wat op te crossen; ik zou zeggen, waarom niet? :)