Pagina 1 van 2
eicilinder...
Geplaatst: 19 jun 2006 19:23
door Bobski
heey kheb een paar vragen,
mijn plaatselijke brommerboer zei dat je een eicilinder haast niet kunt opvoeren, ik wil graag wete of dat waar is of niet?
verder vroeg ik me ook af hoe ik mijn cilnderkop kon afvlakken, en ook of dat wel eigenlijk kan met een eicilinder...
Geplaatst: 19 jun 2006 19:35
door Mr.Dar-Q
Ik heb ook een eicilinder, maar je kan er best wel aardig wat aan opvoeren als je er ff voor gaat zitten.. Je kan allereerst de inlaatbegrenzer uitboren (zorg dat je een hele goeie boor hebt, is nl erg hard) en je spruitstuk wat uitboren/vijlen.. En je kop kan wel gewoon afgevlakt worden hoor, heb ik zelf ook gedaan en ik ging er iets van 3 km/u harder van omdat ikhet maar heel licht heb gedaan.. maar het kan natuurlijk veel beter. Je doet dit door schuurpapier op een glasplaat/spiegel te plakken en dan met de cilinderkop er rondjes op te draaien. Begin met grof schuurpapier en ga dan steeds lichter, totdat die randjes bijna weg zijn.
En dan zijn er nog de dingen zoals andere uitlaat, powerfilter, grotere carburateur.. maar je kan er geen andere membraancilinder opzetten..
Geplaatst: 20 jun 2006 10:19
door I3acI
maar je kan er geen andere membraancilinder opzetten..
Tuurlijk kan dat wel

, k heb het zelf ook (2speed) had voorheen een eicilinder en nu een 50cc eurokitje met + vierkante snorkop.
Geplaatst: 20 jun 2006 10:28
door ex-gast
lekker veel zin een eurokit en dan een snorkop...
zelfde als op een auto een 15/15 zetten
Geplaatst: 20 jun 2006 10:34
door I3acI
lekker veel zin een eurokit en dan een snorkop...
zelfde als op een auto een 15/15 zetten
Ik heb het expres gedaan , ik wou niet veel harder gaan , mij werd aangeraden om een tijd geleden een vierkante cilinder te kopen ipv een eiclinder (dat scheelt idd veel in snelheid) Ik hoef er natuurlijk geen 70 mee te rijden , maar toen ik de eiclinder had reed ik op een top van 35 km/h en nu rond de 50
Geplaatst: 20 jun 2006 15:18
door Mr.Dar-Q
ow.. mij is verteld dat het niet ging passen omdat ik een krukas met naaldlager had ofzo.. er was verschil tussen 10pen en 12pen krukas, en ik had de ene en je had de ander nodig wou je er een 70cc op zetten...
Geplaatst: 20 jun 2006 16:11
door Vuile Beunkoe
ja maar de bronzen bus in de smallend kon je uitboren naar pen12...
Geplaatst: 20 jun 2006 16:16
door Bobski
ik rijd nou iets van 45 ofzo met een eicilinder.....
op zich wel hard genoeg vink...
maar kwil gewoon wat sneller optrekken, want ik heb gehoord dat je een eicinder ook niet zo snel ken late optrekken, en dat een powerfilter eigenlijk ook bijna geen zin heeft op een eicilinder...
is dat waar?
Geplaatst: 21 jun 2006 01:38
door Joop56
powerfilter heeft alleen zin als je hard geluid wilt
Harder zou die niet gaan en al zeker niet harder optrekken
Geplaatst: 21 jun 2006 11:26
door I3acI
powerfilter heeft alleen zin als je hard geluid wilt
Harder zou die niet gaan en al zeker niet harder optrekken
Heb laatst ergens gelezen dat je een power filter het best kunt gebruiken boven de 50 cc , Bij 50 cc heb je genoeg aan een std luchtfilter , maar vaak kopen mensen ze toch voor het d0pe geluid

, alleen jammer als je een politie tegen komt als je op vol gas rijd

Geplaatst: 21 jun 2006 12:31
door Multifix
powerfilter heeft alleen zin als je hard geluid wilt
Harder zou die niet gaan en al zeker niet harder optrekken
Heb laatst ergens gelezen dat je een power filter het best kunt gebruiken boven de 50 cc , Bij 50 cc heb je genoeg aan een std luchtfilter , maar vaak kopen mensen ze toch voor het d0pe geluid

, alleen jammer als je een politie tegen komt als je op vol gas rijd

je valt wat meer op, maar zo hard zeikt de politie denk ik nou ook weer niet hoor. ze blaten eerder over een andere uitlaat of iets.
Geplaatst: 21 jun 2006 16:04
door lars
polietie kijkt alleen meestal:
uitlaat
snelheid
en uiterlijk
Geplaatst: 21 jun 2006 20:03
door headstart*
Ik werd pas geleden anders aangehouden omdat m'n proma gp teveel lawaai zou maken. Ik vind het zelf wel een lekker bop-geluidje
Ik zei dat het een standaard-snelle uitlaat was, aangeraden door m'n brommerboer en ik mocht doorrijden.
Geplaatst: 21 jun 2006 23:28
door Tossie
Mensen optopic aub, het gaat hier om een eicilinder.
Geplaatst: 01 jul 2006 22:11
door raab
kheb ook aan brommerboer gevraagd hoe ik die van mij t best op kon voere hij raadde mij aan om een heel ander blok te kope

hij had t over een 2speed en dan gwoon een vierkante cilinder... mar zo erg is t tog ook weer nie met ei cilinders ??

Geplaatst: 02 jul 2006 12:21
door Mr.Dar-Q
Nou.. het klinkt misschien een beetje overdreven, maar het is eigenlijk wel zo.. Ik heb ook een oud 1-speed blok met eicilinder, en heb een a5 2speed blok gekocht wat ik er onder ga hangen. Hier krijg je veel meer vermogen uit, met veel minder benzine verbruik.. Ik tank voor 10 euro in 2 weken, en een vriend van mij rijd evenveel en tankt voor 10 euro in 3 weken, want hij heeft een membraan cilinder (vierkante). Nu kan je wel zeggen van: jah een ander blok, 40 euro, kan je een hoop benzine van kopen. Maar je heb er veel meer plezier van en op niet al te lange termijn haal je het er zeker wel uit..
Je ben ff bezig, het kost wat, maarjah, je hebt een hobby of niet natuurlijk

Geplaatst: 03 jul 2006 00:12
door Joop56
Nou.. het klinkt misschien een beetje overdreven, maar het is eigenlijk wel zo.. Ik heb ook een oud 1-speed blok met eicilinder, en heb een a5 2speed blok gekocht wat ik er onder ga hangen. Hier krijg je veel meer vermogen uit, met veel minder benzine verbruik.. Ik tank voor 10 euro in 2 weken, en een vriend van mij rijd evenveel en tankt voor 10 euro in 3 weken, want hij heeft een membraan cilinder (vierkante). Nu kan je wel zeggen van: jah een ander blok, 40 euro, kan je een hoop benzine van kopen. Maar je heb er veel meer plezier van en op niet al te lange termijn haal je het er zeker wel uit..
Je ben ff bezig, het kost wat, maarjah, je hebt een hobby of niet natuurlijk

Spreek jezelf niet tegen?
Want als jij met dat nieuwe blok bezine verbruik 10 euro in 2 weken tankt en die vriend van je met oude blok verbruik 10 euro in 3 weken.
lijkt me dan toch duidelijk dat jou blok een stuk minder zuinig is?
Maar nieuw blok is wel zo makkelijk trouwens
Geplaatst: 03 jul 2006 11:04
door Multifix
je meot even wat beter lezen. er stata dat zijn vriend met een membraam 10 euro in 3 weken rijdt, en hij 10 eruo in 2 weken.
:p
Geplaatst: 03 jul 2006 11:37
door Joop56
och tyfus, ik dacht dat hij het nieuwe blok al had
Geplaatst: 03 jul 2006 21:34
door Mr.Dar-Q
heb ik ook al, ben ik alleen nog aan bezig en rij dus nog ff met mn eiciltje
