Pagina 2 van 5

Geplaatst: 10 jun 2005 16:20
door dombo
damn ik wou me voorwiel er af halen. komt aan 1 kant een moer niet los van de as.

dat ding is niet los te krijgen.. volgens mij vast geroest.
weten jullie ook een manier om dat ding los te krijgen?
wat ook een manier is
Kruipolie erop spuiten dat in ieder geval
Als je aan de kant waar wel de moer loskomt 2 moeren tegen elkaar aandraait (krijg je een prop van 2 moeren die iets scheef ten opzichte van elkaar zitten) dan heb je kans dat als je een sleutel op de vastgeroeste zet en een andere op de moer zet die aan de binnenkant zit
Dat je hem loskrijgt ,Anders draait die as steeds mee
Door die 2 tegen elkaar te draaien maak je eigenlijk een kop van een bout effekt
Misschien dat je er iets aan hebt
En de moer is laten schrikken door er een tik met de hamer erop te geven wil ook wel is gaan ,maar zorg dat je de draad niet beschadigt ,want dan zit je in de shit

Geplaatst: 13 sep 2005 21:59
door dombo
[quote="Derk"]Ben ik al weer ietsje wijzer. Heb een stukje gereden met de benzinekraan op OFF, maar dan gaat ie na een poosje uit. Da's dus goed. Maar wat is er voor reserve dan? Hij stond de hele tijd al op reserve, dat maakt niet uit als de tank vol is?

als je altijd op reserve rijd dan kom je er is voor te staan dat je verrast bent ,dat ie niet meer vooruit wilt,omdat de benzine op is
Als je op gewoon open rijdt en hij valt stil dan weet je dat je nog reserve hebt voor soms 10 of 20 km ,om te tanken ,scheelt een heel eind lopen dus
Tis maar een weet ,de een komt iets verder met zijn reserve dan een ander ,ligt eraan hoeveel ie verbruikt
sukses

Geplaatst: 27 sep 2005 16:19
door markdeman
Weet iemand misschien hoe duur zo'n standaard analoge kilometerteller voor een tomos kost?

Geplaatst: 27 sep 2005 18:39
door G!zmo
heej ik heb een beetje gerommel met mijn gaskabel, die is los in de carburateur en wil ik dus weer vastmaken
het is een dellórto 14/12.

in de carbu zit die gasschuif waar de kabel aan vast moet met daarop een rond plaatje voor de veer met een gleuf voor de kabel. maar als ik de kabel er goed in doe zit de veer verkeerd en als de veer goed zit schijt de kabel er weer uit, iemand dit ooit ook gehad? een oplossing?

hoop op een snelle oplossing

Geplaatst: 29 sep 2005 20:32
door schaap
Is een inlaatflens hetzelfde als een spruitstuk?

Geplaatst: 29 sep 2005 20:37
door Vuile Beunkoe
Is een inlaatflens hetzelfde als een spruitstuk?
nee.

je spreekt over een flens, als dat een verloopsturk is om iets vast te maken.
je splitst dus als het ware een spruitstuk op in "de buis" en het stuk waarmee je hem vastmaakt.

idem voor de uitlaatflens.

Geplaatst: 30 sep 2005 19:19
door broodjebanaan
Ik wil een 70cc cilinder op mijn tomos monteren maar moet ik dan ook een nieuwe kop kopen? :?

Geplaatst: 30 sep 2005 19:21
door Vuile Beunkoe
ligt eraan welke 70cc

airsal? dan kan de een 50cc kop erop zetten

Geplaatst: 30 sep 2005 20:47
door broodjebanaan
Nou ik was van plan om een 70cc van eurokit te kopen.

Geplaatst: 01 okt 2005 16:19
door Vuile Beunkoe
Nou ik was van plan om een 70cc van eurokit te kopen.
eurokit = airsal

zo heette eht 10 jaar geleden...

Carter olie

Geplaatst: 02 nov 2005 15:18
door DannyBoy
Ik kwam er dus achter dat er geen druppel karter olie in me carter zat :S

iig ik heb een busje gekocht ( 250cc ) en het erin gegooid maar hij zat nog lang niet vol...

Hoort dit of zal ik nog 1 busje kopen en erbij gooien?

gr. Daniel

Geplaatst: 02 nov 2005 16:46
door JooL
Nee een busje is voldoende

De karter hoeft neit helemaal vol
Deze moet gevult worden totaan de overloop

Een soortvulbout aan de zijkant van je carter

Geplaatst: 02 nov 2005 17:30
door PraatPaal
inderdaat, niet propvol, olie zet ook uit bij hitte

en je moet ongeveer 275 aanhouden

Geplaatst: 09 nov 2005 16:26
door DannyBoy
ok thnx...

En nu weer wat anders ( heheeh :P )

Ik had me carter bijgevuld en toen had ik ehm even op zijn zij gelegd maar toen liep er carter olie uit...

hoort dat of heb ik een lekke pakking?

( als ie gewoon ligt zoals hij hoort dan loopt er niets uit )

Geplaatst: 09 nov 2005 20:16
door PraatPaal
lekke pakking, of de vulbout niet goed

Geplaatst: 05 jan 2006 17:17
door skoeddies
ik moet even weten:
wat is de standaardmaat tapeind van de uitlaatbevestiging?
dus welk moertje draai je er normaal op?


Weet het al!!
het is dus M6...
die 6, die staat toch voor 6 milimeter?
graag bevestiging of anders verbetering..

en hoe ver steekt het tapeind normaal uit de cilinder?
en hoe diep zit hij er normaal in??
alvast bedankt.

Geplaatst: 05 jan 2006 19:34
door freaky_Tomos
ja ik ben er zinds gister ook achter dat bijv m6 de 6 staat voor 6mm.
Ik ging bij de praxis boutjes halen, daar hebben ze 1 hele wand vol met boutjes en moertjes.
Dus daar onder staat m5 ik nameten met me schuifmaat, op het schroefdraad en die was dus 5 mm dik

Mvg Ferry

Geplaatst: 05 jan 2006 19:38
door poekelen
ik moet even weten:
wat is de standaardmaat tapeind van de uitlaatbevestiging?
dus welk moertje draai je er normaal op?


Weet het al!!
het is dus M6...
die 6, die staat toch voor 6 milimeter?
graag bevestiging of anders verbetering..

en hoe ver steekt het tapeind normaal uit de cilinder?
en hoe diep zit hij er normaal in??
alvast bedankt.
mja als je m6 wilt tappen heb je geen 6mm boor nodig..

volgens was de formule 6x8 mm
dus 5 mm boortje

Geplaatst: 05 jan 2006 21:42
door freaky_Tomos
nee lijkt me duidelijk :P :P

Geplaatst: 08 jan 2006 16:52
door jroen_tomos
Weet iemand of er nog carabateurs zijn van Encarwi ? Ik zelf zoek nog een carburateur; Encarwi A85.

Gr..