Pagina 1 van 1

Koppeling a35

Geplaatst: 28 jan 2018 17:35
door Matthew
Goedendag.

Ik heb gisteren nieuwe koppelingsveren en zuigerveren in mijn blok gezet alleen ik heb nog STEEDS dat hij in de 1 blijft haken en heel moeilijk overschakelt. Ik heb alles goed terug gezet zoals het was. Vraagtekenveer is nog heel. Setup : 14/12 met gaasfilter. Sproeier 51. Voor de rest alles standaard. Uitlaat zit niet dicht. Blok maakt een hoop toeren wanneer hij wilt schakelen en kan dit dus niet... compressie is goed, geen valse lucht. Start trouwens ook heel moeilijk nu, is dit normaal bij nieuwe zuigerveren?

Mvg.

Edit: Ik vind dat ie het lekkerste reed met sproeier 51 trouwens
Heb andere segmentjes van een donor blok gepakt, deze waren nog goed.

Re: Koppeling a35

Geplaatst: 29 jan 2018 19:06
door Matthew
Update: Hij had er vandaag meer zin in.
Wel blijft het blokje in de hoge toeren draaien. ATW voor is standaard ATW achter 24

Bougiekleur na een +- 2-3 km: https://i.gyazo.com/d5a8789914fe1746503 ... dcf315.png

Re: Koppeling a35

Geplaatst: 30 jan 2018 13:02
door shadowranger
Op grond wat ik op de foto zie zeg ik kleur = grijzig wit, te arm dus. Maar dat kan ook liggen aan de uitlaat die niet geheel dicht is of ergens anders valse lucht wordt getrokken.

Vwb het overschakelen komt het op mij zo over alsof de ronde veer in de 2e versnellingskoppeling strakker is dan normaal, waardoor de 2e versnelling niet kan inkomen bij het hoge toerental, of de rollen zijn ingenesteld in de kooi waardoor het meer kracht kost deze los te krijgen bij het overschakelen. Hoe hard rij je dan ongeveer bij dat moment? Het overschakelen zou, met jouw tandwielverhouding zo rond de 18-20km/uur moeten liggen. Als je iets gas terugneemt, schakelt de bak dan wel over?

Heb je de kooi nog gecontroleerd op innesteling van de rollen?

Re: Koppeling a35

Geplaatst: 30 jan 2018 22:39
door Matthew
Erg bedankt voor je antwoord.

Zal een iets grotere sproeier halen, 52 en 54 dus.

Met het 'niet dicht zitten van de uitlaat' bedoelde ik deze is niet verkoold/verstopt, weet niet of wij op 1 lijn zitten met dat.

Ik heb nieuwe koppelingsveren besteld, deze waren even lang, heb ik naar gekeken dus geen idee.

Zal binnenkort even een test met GPS doen, heb op dit moment geen teller.
Als ik gas terugneem lijkt hij inderdaad meer te willen schakelen als met vol gas. En wanneer hij in de 2 komt blijft deze een soort van schokken. Ik zal wel een filmpje maken voor meer duidelijkheid.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe je de rollen/kooi inspecteert, ik ga even informatie opzoeken.

Re: Koppeling a35

Geplaatst: 31 jan 2018 12:53
door shadowranger
Ok, ja ik had idd begrepen dat de uitlaat lek was. Dat is dus niet het geval blijkt.

De valse lucht kan nog wel optreden tussen de carburateur en spruitstuk. Met name het spleetje waar je de carburateur vastzet en de rubber ring of bus niet geheel naar achteren is geschoven.

De vlakken van de kooi moeten iets taps toelopen naar de as toe. Wanneer er duidelijke kuiltjes in zitten heet dat innesteling. Hieronder een voorbeeld:

Afbeelding

Re: Koppeling a35

Geplaatst: 06 feb 2018 20:32
door Matthew
Bedankt voor de foto! ga eind deze week even kijken ben nu met een funtastic bezig ;)

Re: Koppeling a35

Geplaatst: 08 feb 2019 13:27
door fons716
Misschien heeft iemand er nog iets aan, oud tropic

Ik heb nieuwe koppelingsveren besteld, deze waren even lang, heb ik naar gekeken dus geen idee.

Er zit verschil in lengte.
Koppelingsveer groen 1e versnelling is 16,6 cm met oogjes erbij gemeten.
Koppelingsveer rood 2e versnelling is 17,2 cm met oogjes erbij gemeten.