Pagina 1 van 1

Vanaf wanneer van snor naar brom stand zetten?

Geplaatst: 27 jan 2012 19:41
door tha roggezz
hey mensen.
heb een vraag vanaf wanneer moet je ontsteking op brom stand zetten?
bijv zou ik met mijn huidige setup al op bromstand kunnen zetten zodat ik iets harder optrek?

Setup:
50 cc met snorkop
spruitstuk (nog begrensd)
14/9 carb sproeier 50
snelle standaard uitlaat (dikkesigaar)
luchtfilter ontgrensd


Mvg dennis

Re: Vanaf wanneer van snor naar brom stand zetten?

Geplaatst: 27 jan 2012 22:57
door Fietsertje
Bromfietsstand hebben ze het allemaal over, enige wat u doet is de onsteking wat later zetten.
Normaal vonkt hij net voor het doode punt, en als u hem later zet vonkt hij gelijk of net na het doode punt.
Dit heeft niks met brommer stand te maken!!!!!!
Een bromfiets is vrijwel het zelfde afgesteld, deze vonkt ook net voor het doode punt.
Als ik een bromfiets later zet wordt het helaas geen motor, was dat maar waar hahaha.
De onsteking later zetten kan altijd ongeacht wat er op zit.
Hij zal iets soepeler en iets harder lopen.

Hoop dat u er wat aan heeft.

Vriendelijke groet Jan

Re: Vanaf wanneer van snor naar brom stand zetten?

Geplaatst: 27 jan 2012 23:01
door ome henk
Ben benieuwd hoe jij je snor/brom gestart krijgt als je voor het dode punt een ontsteking hebt.


@ Dennis bromstand helpt altijd.

Henk

Re: Vanaf wanneer van snor naar brom stand zetten?

Geplaatst: 27 jan 2012 23:11
door Fietsertje
Gewoon net als anders hi.

Zal het niet helemaal goed uitleggen maar hij ontbrand uiterraad bovenste doode punt.
Vandaar dat het bij mij gewoon weer start haha.
De rest wat ik heb verteld is misschien wel duidelijk, weet niet wie het woord bromfietsstand heeft verzonnen op internet, maar ik vind het onzin!
Maar zit net op dit forum dus hou het hier bij.

Sorry voor verkeert te verwoorden.

Vriendelijke groet Jan

Re: Vanaf wanneer van snor naar brom stand zetten?

Geplaatst: 28 jan 2012 01:15
door TheStealthSpy
@tha roggezz: Ja, de ontsteking op bromstand zetten zal ook op jouw setup voor een betere prestatie zorgen.

@Fietsertje:
Snorstand= De stand waarop de ontsteking staat als je een (orginele) snorbrommer hebt.
Bij een snor is het zo dat de "explosie" op het BDP komt.

Bromstand= De stand waarop de ontsteking staat als je een (orginele) brommer hebt.
Bij een brommer komt de "explosie" al net iets voor het BDP.

Hierdoor heeft een snorfiets iets minder kracht. Met het veranderen van je ontsteking win je trekkracht, deze trekkracht kun je omzetten in snelheid als je je tandwiel verhouding aanpast.

Snor en bromstand zijn dus hele logische en duidelijke termen.

Re: Vanaf wanneer van snor naar brom stand zetten?

Geplaatst: 28 jan 2012 01:17
door ome henk
Er staan bij een elec onsteking duidelijk 2 merktekens om daarop je onsteking af te stellen,waarvoor staat bij een snorfiets die op de onderste stand( snorfietsstand ) en bij een brommer op de bovenste stand( bromfietsstand) volgens jou dan als het toch maar onzin is ?
Of je nu net of al 20 jaar op het forum zit heeft daar toch niets mee te maken.

Henk

Re: Vanaf wanneer van snor naar brom stand zetten?

Geplaatst: 28 jan 2012 01:36
door tha roggezz
Mensen weet genoeg ga morgen kijken of ne oude vliegwieltrekker hier op past en dan de stand iets veranderen om net ietsje neer trekkracht en wat soepeler lopen van het systeem

Mvg dennis

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Vanaf wanneer van snor naar brom stand zetten?

Geplaatst: 28 jan 2012 02:21
door ome henk
Bekijk de volgende gif ff ( leuke avatar van een forumlid ff gekopieeerd)

Afbeelding

Hoe kun je voor het bdp nu een ontsteking krijgen,je drijfstang moet eerst de andere kant op wil je krukas de goede kant op draaien,anders loopt ie beroerd achteruit.
Op het punt dat je drijfstang voorbij het bdp is krijg je de ontsteking pas,je zuiger zakt dan al naar beneden.
Ben maar blij dat je een elec onsteking hebt en geen kontakt puntjes,die krijg je dan nooit afgesteld.
Op de krukas bij kontaktpuntjes zit een verdikking die duwd de kontactpuntjes open.
Afbeelding ( ff foto gekopieerd van het forum)
Draai je krukas zo dat je ook maar net over het midden bent en je kontaktpunten onsteking staat goed,dan schroefje vastzetten.
Wil je het nog nauwkeuriger doen gebruik je een hoogtemeter of schuifmaat die je in je bougiegat stopt,als is het maar 0,001 maar je moet over het bdp heen.

Henk