Pagina 1 van 1

Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 27 jan 2011 19:11
door snaak
goededag,

ik heb mijn cilinder uit gefreest,hij gaat nu puur harder.
allen zodra hij in zijn 2 overschakelt suttert ie en als ie een beetje op gang is trekt hij opeens goed naar zijn top

ik dacht een te kleine sproejer of hij bouwt niet genoeg tegen druk op?

14/12 mm cabrateuro met op dit moment een sproejer 68.. is dit wat of moet ik wat anders
proma uitlaat welk merk weet ik niet.

ik hoor van u. danku

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 27 jan 2011 19:38
door tomostefan
Leer eerst maar een normaal Nederlands typen, dan help ik je verder.

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 27 jan 2011 20:24
door drestar
goededag,

ik heb mijn cilinder uit gefreest,
wat voor een cilinder heb je uitgefreest en welke delen van de cilinder?

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 27 jan 2011 20:33
door snaak
een *standaard 50cc.

-uitlaatpoort
-inlaat
-en de spoelporten.

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 27 jan 2011 20:51
door drestar
oke prima,als je bv alleen de spoelpoorten had gedaan dat had het vast weinig nut gehad,
het lijkt erop dat je probleem in het middengebied zit, ik denk daarom ook dat het een kwestie van afstellen is.je kan andere sproeiers proberen of misschien een grotere carburateur erop zetten,

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 27 jan 2011 20:55
door -Arie-
ja laagtoerig is een tweetakt nooit sterk, maar als je een grotere carburateur er op zet zal hij wel beter trekken.

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 27 jan 2011 20:57
door snaak
is het zou heel goed kennen dat hij moet afgestelt worden...

maar er zit wel een spie in me kruk as, allen kort genoeg om me vlieg wiel niet te blokkeren.
dus het afstellen word daarom wel iets moelijker om te kijken of ie wel goed op tijd staat.

ik heb wel een 15 mm carb haalt dat veel uit? en welke maat sproejer zal er dan in moeten?

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 27 jan 2011 21:00
door -Arie-
ik zou de 15 mm er ondergooien, dit trekt stukken beter, maar dan moet je ook wel een 15mm spruitstuk hebben.
anders heeft het weinig zin..

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 27 jan 2011 21:18
door snaak
ja haha, die heb ik ook allang eens gemaakt hoor. allen met er onder en en uithalen van me carb is kut.
en 15mm is groter dus ken ik dan beter niet zon spruitstuk nemen die aan de zijkant van je freem komt?

heb je dan ook verlies kwa vermogen enzo?

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 27 jan 2011 21:35
door -Arie-
nice! jij hebt ook een recht spruitstuk net als ik. :) vermogen is volgens mijn wel wat meer met een recht spruitstuk,
en volgens mijn heb je bij een schuin spruitstuk ook nog wel eens last van de kou...

het afstellen met een 15mm is idd klote, op een recht spruit stuk.
maar als je het een paar keer hebt gedaan gaat het best. :P

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 27 jan 2011 21:37
door drestar
15mm past gewoon aan de zijkant en nee je hebt ook geen verlies door een spruitstuk wat aan de zijkant van je frame komt,

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 27 jan 2011 21:46
door -Arie-
je moet alleen effe kijken als je van die metale vierkanten kapjes hebt dat je er een stuk uit slijpt ofzo.

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 27 jan 2011 21:47
door snaak
beter, afstellen valt wel mee allen elektrische is klote en zekker als er en spie in je kruk as zit.....

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 27 jan 2011 22:02
door drestar
je moet alleen effe kijken als je van die metale vierkanten kapjes hebt dat je er een stuk uit slijpt ofzo.
of anders gewoon zonder kapjes en een 19mm carb erop beunen met een vette powerfilter 8)

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 28 jan 2011 14:15
door snaak
ka dat zou naturlijk ook kunnen, maar ik heb net even een nieuw spruitstuk gemaakt, zodat mijn 15 mm aan de zijkant komt. en als hij dan goed is afgestelt doe ik hem weer onder me frame.

en ik ga hem morge probren beter af te stellen met de onstekeing

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 29 jan 2011 17:35
door drestar
oke ben benieuwd :wink:

Re: Blijft hangen in zn 2

Geplaatst: 29 jan 2011 17:40
door PimW
Ik lees:
ik heb mijn cilinder uit gefreest,hij gaat nu puur harder.
Niet lullig bedoeld maar dat is meestal een plek om te beginnen met zoeken als het ding niet goed werkt. In ieder geval als je er niet komt met afstelwerk...
Misschien even wat meer vertellen (laten zien) van je freeswerk?
Hij zou wel eens te hoogtoerig kunnen zijn geworden (mits je freeswerk etc wel netjes gedaan is en je erover gerekend hebt).