Pagina 1 van 2
65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 16:13
door credenzo
beste tomosforummers,
wat gaat sneller een 65cc airsal of een 65cc dmp of zit hier niet veel verschil in ?
en scheelt het veel als het al schilt ?
alvast bedankt!

Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 16:28
door Steefz
Zal waarschijnlijk 2 km schelen, alleen de airsal trekt als het goed is beter op.
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 16:33
door credenzo
Zal waarschijnlijk 2 km schelen, alleen de airsal trekt als het goed is beter op.
trekkracht is toch topsnelheid ? maar ik wil dus een 65cc dmp gaan halen maakt die dan ook autowheelie ?
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 16:39
door Steefz
optrekken heeft met toeren te maken.
en dat weet ik niet, ligt sowieso aan je vertanding
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 16:42
door credenzo
optrekken heeft met toeren te maken.
en dat weet ik niet, ligt sowieso aan je vertanding
trekkracht staat gelijk aan top dat is basis heb ik maak nu hopjes met me 50cc daarom wou ik het weten iemand die kan bevestigen dat een 65cc dmp snel is ? op een snor

Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 16:45
door Steefz
het is wel snel tuurlijk goed afstellen en je gaat 70+
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 16:50
door credenzo
het is wel snel tuurlijk goed afstellen en je gaat 70+
oke zal het leuk zijn op een snor ? want ben al snel gewend heb athena racing speedight

Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 16:56
door Jolt
GEEEEEENN Dmp halen!!
Want ik hoor van de meesten hier dat Dmp meestal vette shit is.
Succes verder!
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 16:58
door credenzo
GEEEEEENN Dmp halen!!
Want ik hoor van de meesten hier dat Dmp meestal vette shit is.
Succes verder!
waarom zou het niet goed zijn dan ? mensen die dit bevestigen ?
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 17:19
door Mr. Horsepower
DMP is niet onaardig, Airsal is wel beter kwa afwerking enzo.
Alleen zo af en toe zuiger vervangen.
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 17:23
door credenzo
DMP is niet onaardig, Airsal is wel beter kwa afwerking enzo.
Alleen zo af en toe zuiger vervangen.
om de hoeveel km praten we dan ?
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 17:34
door drestar
beter koop je geen van beiden en doe er een echt merk op zoals malossi ofzo als je persé meer cc wilt. ik heb de 65cc airsal gehad en vond het maar baggerzooi.er kwam soms een piepend geluid uit bij het starten en in het rijden voelde het erg rauw aan met veel trillingen,het reed gewoon niet zo lekker als een originele tomos cilinder.
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 17:38
door credenzo
beter koop je geen van beiden en doe er een echt merk op zoals malossi ofzo als je persé meer cc wilt. ik heb de 65cc airsal gehad en vond het maar baggerzooi.er kwam soms een piepend geluid uit bij het starten en in het rijden voelde het erg rauw aan met veel trillingen,het reed gewoon niet zo lekker als een originele tomos cilinder.
malossi voor een tomos ?
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 17:45
door wouter1191
ik zou voor een parmakit 45mm gaan. kost wel wat maar is goed spul vind ik zelf.
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 17:56
door credenzo
ik zou voor een parmakit 45mm gaan. kost wel wat maar is goed spul vind ik zelf.
45mm parmakit voor een snor ? moet niet gekker worden ik wil de dmp 65cc is deze verder goed voor dagelijks gebruik als ik hem gewoon even warm laat draaien ?
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 18:16
door drestar
wij willen alleen maar zeggen dat dmp en airsal cilinders veel en veel minder van kwalitiet zijn dan bv parmakit,polini en malossi,en dat merk je echt wel onder het rijden hoor, en ik kan best begrijpen dat jij een dmp cilinder wil omdat het lekker goedkoop is, maar je betaald voor wat je krijgt..
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 19:15
door Pascal
ik zou voor een parmakit 45mm gaan. kost wel wat maar is goed spul vind ik zelf.
45mm parmakit voor een snor ? moet niet gekker worden ik wil de dmp 65cc is deze verder goed voor dagelijks gebruik als ik hem gewoon even warm laat draaien ?
Is helemaal prima.
Gaat gewoon voldoende lang mee.
Tuurlijk zijn er betere cilinders, maar dat hou je toch altijd met alles.
Er is altijd wel ergens een beter iets.
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 19:21
door Mr. Horsepower
Zelfde als pascall, maar houd gewoon die zuiger in de gaten, dan kan er verder niets mis gaan.
En drestar, een polini cilinder is niet echt een cilinder voor straatgebruik, dat komt onder andere omdat deze helemaal niet slijtvast is.
Een DMP of Airsal is redelijk slijtvast, prestaties zijn niet slecht (zeker niet voor een snor Tomos), en het bedrag valt al helemaal reuze mee als je ziet wat je voor een Polini of iets dergelijks betaald.
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 19:32
door Pascal
Met die zuiger zal ook wel goed gaan.
Die cilinder is nou ook niet weer een toerenbeukertje.
Controleer gewoon om de 5000km even je zuigerveertjes.
Re: 65cc
Geplaatst: 01 dec 2010 20:30
door drestar
ik vind airsal toch trilcilinders ten opzichte van de grotere merken.ik heb vroeger 70cc polini gehad onder mijn MT5 en reed heerlijk