Pagina 3 van 7

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 17 jun 2011 10:12
door Alex..
28 zal ong 47/48 zijn, maar als ik jou was zou ik 26 doen om toch zeker te zijn dat je geen overtoeren heb (met 26 zal je op de 50 zitten)

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 17 jun 2011 12:08
door Steefz
mja, ik heb die 28 al een tijdje liggen, maar met mijn cc ging die over de 50, nu die kapot is kan ik hem er wel ondergooien dan!
Ergens nog een tut over ketting korter maken, want weet niet meer prescies hoe het gaat

--edit--
gefunde

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 16 jul 2011 10:53
door tosserA35
hee ik heb een tomosje gekocht maar hij moet ff wat harder. ik heb 70 cc liggen maar gaat die dan wel een lekker snelheidje met 70 cc??? er zit nu gewoon standaard uitlaat op ATW 26 enzovoort.
Ik zou het graag wille weten want ik kom echt niet vooruit:P
ik wil hem rond de 50 laten gaan. gaat dat lukken met die 70 cc

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 16 jul 2011 11:30
door Alex..
hee ik heb een tomosje gekocht maar hij moet ff wat harder. ik heb 70 cc liggen maar gaat die dan wel een lekker snelheidje met 70 cc??? er zit nu gewoon standaard uitlaat op ATW 26 enzovoort.
Ik zou het graag wille weten want ik kom echt niet vooruit:P
ik wil hem rond de 50 laten gaan. gaat dat lukken met die 70 cc
met die 65cc zal je de 50 wel redden, let wel op dat je geen overtoeren krijgt met die uitlaat en misschien dat atw.

ook een ori 50cc red zo de 50 hoor.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 18 jul 2011 21:34
door MichielWolthaus
Hoe kan ik het makkelijkst meten/aftekenen tot hoever ik mijn uitlaatpoort uitvijl?
Zodat ik hem niet te ver/te weinig weg haal.
En zodat die ook mooi symmetrisch blijft, en netjes in het 'midden' van de cilinder.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 18 jul 2011 22:32
door tomos
op een papiertje de maat tekenen(bijv 2.5 cm)
afknippen op die maat, dan in de cilinder leggen(op de uitlaatpoort) maar wel zorgen dat het aan allebij de kanten naast de uitlaatpoort net zover eroverheen gaat.
dan aan de zijkanten van het papiertje tape plakken en het papiertje weghalen, dan weet je hoever je kan.

weet niet hoe ik het beter moet uitleggen.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 19 jul 2011 17:54
door MichielWolthaus
Is het trouwens geen idee dan om gewoon een groot stuk tape te pakken, daarop de poort te tekenen.
Dan de poort uit het stuk tape vandaan snijden (dat je als het ware een gat krijgt in het stuk tape.
En dan het tape in de cilinder te plakken?
En dan een kwestie van tot de randjes van het tape vijlen.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 19 jul 2011 18:05
door Ping
Is het trouwens geen idee dan om gewoon een groot stuk tape te pakken, daarop de poort te tekenen.
Dan de poort uit het stuk tape vandaan snijden (dat je als het ware een gat krijgt in het stuk tape.
En dan het tape in de cilinder te plakken?
En dan een kwestie van tot de randjes van het tape vijlen.
neem dan een lekker lang stuk brede gaffa ( grijze / witte ducktape ) , die je na goed ontvetten goed kan plakken.
omdat je weinig bewegingsruimte hebt is het lastig om met een klein stukje tape te werken.

als je aftekent , zou ik lange lijnen gebruiken die doorlopen. ( het idee van boter, kaas en eieren )
gebruik geen zwart of blauw , maar bijv rood omdat die kleur beter zichtbaar is.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 19 jul 2011 18:09
door MichielWolthaus
Boterkaas een eieren is een goed idee ;)
En tape heb ik zat liggen, en in meerdere kleuren dus dat moet ook lukken.

Dan nog 1 vraag.
Als ik de uitlaatpoort 4mm verbreed (2mm aan elke kant) en 4mm verhoog.
Dat moet toch gewoon werken? Zonder rare fratsen

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 19 jul 2011 18:13
door Ping
Boterkaas een eieren is een goed idee ;)
En tape heb ik zat liggen, en in meerdere kleuren dus dat moet ook lukken.

Dan nog 1 vraag.
Als ik de uitlaatpoort 4mm verbreed (2mm aan elke kant) en 4mm verhoog.
Dat moet toch gewoon werken? Zonder rare fratsen
Dat zou een persoon als Ingmar beter kunnen beantwoorden dan ik.

Wat ik wel altijd weghaal is die vernauwing aan de binnenkant.
Er hangt zegmaar een verlaagd plafond in , die dremel ik de andere kant op.
en de opening naar de uitlaat maak ik gelijk met de opening van de pakking.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 19 jul 2011 18:24
door MichielWolthaus
Dat laatste ben ook sowieso ook van plan.
Alleen aangezien ik geen verstand heb van timingen enz.
Weet ik alleen dat ik de breedte maximaal kan doen tot ongeveer 65%
Anders blijven je zuigerveren in de uitlaatpoort haken.

Hoogte heb ik geen idee van hoe ik dat kan berekenen, en het is makkelijker als iemand dat gewoon weet ;)

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 19 jul 2011 18:26
door Ping
Dat bedoel ik :mrgreen: en ik weet dat echt niet.

ik zou zeggen stuur een PB naar Ingmar ofzo

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 19 jul 2011 22:56
door tomos
Maar die 65% is een poortmapbreedte, dan kan er dus nog wat vanaf..
Gewoon 2 mm aan elke zijkant weghalen en 1 mm omhoog.

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 20 jul 2011 11:22
door Darkrider
Ik heb bij bijde kanten 2mm er afgehaald, 1mm per kant dus.
En in de hoogte er 2mm afgehaald,

Ding trekt nu veel beter en hogere top!

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 26 sep 2011 21:59
door BBTomos
Idee om er een FAQ van te maken? Standaard, simpele dingetjes om je tomos harder te laten gaan? Iemand die het vaker doet of er goed in is duidelijk laten zien met foto's. Uitlaatpoort bijvijlen, spruitstuk begrenzing weghalen, luchfilter? begrenzing weghalen..

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 02 nov 2011 19:42
door terror777
wat voor sproeier moet er in me cabarateur
metde setup
65cc airsal
technigas next
twv 26-24
voor de rest alles standaard?

Gr,

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 02 nov 2011 19:49
door 2pac
probeer het met 74 daarna op de bougie afstellen

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 nov 2011 11:03
door rooie duivel
sinds kort heb ik een ander blok onder mijn tomos liggen en loop nu al tegen problemen aan
het blok bestaat uit

70cc dmp met puch hd kop
14/14 carb met 63 sproeier
ontgrenst spruitstuk
speedy uitlaat
ingeboorde standaard luchtfilter

nu merkte ik vanmiddag tijdens het rijden dat hij begon in te houden en zelfs stotteren
olie op de ketting
en hij wil opeens geen toeren meer maken bergop en de koppeling maakte een vreemd haperend geluid
als ik vlakke weg rij trekt hij gewoon door naar de 55 a 65 en bergen wil hij amper op
nu heb ik het vermoeden dat de keerring kapot is , maar mij was door iemand gezegd dat het normaal was dat een 70 cc cilinder etc wat olie eruit gooit,klopt dit?
en wat kan ik hier aan doen??
zit ik goed met mijn vermoeden???

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 dec 2011 18:19
door biersmurf
Klopt het dat mijn tomos beter loopt als ik de koppakking er tussenuit haal?
wat verandert er en wat kan er fout gaan?

Re: Het kleine opvoer/tune vragen topic #2

Geplaatst: 08 dec 2011 19:01
door Alex..
Klopt het dat mijn tomos beter loopt als ik de koppakking er tussenuit haal?
wat verandert er en wat kan er fout gaan?
alleen met een nieuwe cilinder en nieuwe kop ivm oneffenheden, moet ècht perfect aansluiten,

en dan krijg je iets meer compressie ja

geen nieuwe kop/cil?

valse lucht > verpest je je setup